Dejtingtråden del 38

Jag tänker att det beror väl på vad du vill med förhållandet också? Att förutsättningslöst träffas är ju inga större problem oavsett ålder, men att tänka sig att leva tillsammans är ju en lite annan sak. Det är ju dp åldersskillnaden kan upplevas som ett problem.

Det säger min manliga kollega som är 24, går han ut på krogen för att hitta någon att ligga med väljer han alltid en tjej runt 40 eftersom det är så otroligt enkelt 😆

Jag har för många unga kollegor för att ens vilja ligga med någon i den åldern.
En är född 02, honom brukar jag kalla för mitt favoritbarn 😆
Jag är själv född 85.

Vet man det till hundra procent när man är i 20-års åldern? Jag ville inte ha barn när jag var yngre- alls. Sen ändrades det när jag var i 30-års åldern
Jag har alltid vetat, har passerat 30-års ålder och har inte ångrat mig. Sen visst, saker händer men det går åt båda håll. Man trodde man ville ha barn för det är det samhället säger att man ska vilja och när man blir äldre inser man att det inte alls är ens dröm.

Men om du tänker att han är för ung för att veta vad han vill och kunna ta egna beslut utifrån rådande förutsättningar så skulle jag absolut inte inleda något, det låter inte som en jämnställd relation.

Det säger min manliga kollega som är 24, går han ut på krogen för att hitta någon att ligga med väljer han alltid en tjej runt 40 eftersom det är så otroligt enkelt 😆

Jag har för många unga kollegor för att ens vilja ligga med någon i den åldern.
En är född 02, honom brukar jag kalla för mitt favoritbarn 😆
Jag är själv född 85.
Jag ligger med yngre, men har dragit gränsen vid 30 numera, är själv 43...😁Yngre än så känns det mer som deras våta dröm att ligga med någon äldre och mer erfaren, vilket jag inte är villig att ställa upp på! Men att dejta mer seriöst, då behöver jag någon med lite liknande situation, som har upplevt lite mer saker i livet. Och ja, självklart finns det yngre som har den livserfarenheten, men vi har inte samma referensramar kring populärkultur, musik, tv, filmer, det blir för svårt för mig.

Jag ligger med yngre, men har dragit gränsen vid 30 numera, är själv 43...😁Yngre än så känns det mer som deras våta dröm att ligga med någon äldre och mer erfaren, vilket jag inte är villig att ställa upp på! Men att dejta mer seriöst, då behöver jag någon med lite liknande situation, som har upplevt lite mer saker i livet. Och ja, självklart finns det yngre som har den livserfarenheten, men vi har inte samma referensramar kring populärkultur, musik, tv, filmer, det blir för svårt för mig.

Det gör jag med 😁
Men inte så unga som mina jobbarn 😆
I övrigt håller jag med dig, nu är jag väldigt tramsig, har inga barn, nördar hästar och katter, lever på chips, energidryck och bubbel men vill gärna att personen ska ha lite koll på samma saker som jag.

Jag är så ambivalent och kan verkligen inte bestämma mig för vad jag vill 😅
Ena dagen tycker jag det är toppen att vsra själv, nästa dag vill jag nog ha en pojkvän ändå för att sen ändra mig igen och ha något casual och tillbaka till ingenting.
Det är trevligt att hångla med S ibland men ja..
Jag har ju egentligen en jättebra kille för casual som är ett under av tålamod med min dåliga attityd och nonchalans.

Samtidigt vill jag ju inte dejta heller. Har varit ett par ganska lugna månader men nu drar ju allt igång igen med tävlingar, träningar, övertid och jag vill ju även träffa mina vänner också. Har redan bokat upp hela mars innan den ens börjat 😆

Ena dagen tycker jag det är toppen att vsra själv, nästa dag vill jag nog ha en pojkvän ändå för att sen ändra mig igen och ha något casual och tillbaka till ingenting.
Jag har ju egentligen en jättebra kille för casual som är ett under av tålamod med min dåliga attityd och nonchalans.

Samtidigt vill jag ju inte dejta heller. Har varit ett par ganska lugna månader men nu drar ju allt igång igen med tävlingar, träningar, övertid och jag vill ju även träffa mina vänner också. Har redan bokat upp hela mars innan den ens börjat 😆

Känner precis samma.
Orkar inte dejta men ibland skulle jag gärna ha en pojkvänn. För närhet, skratt och lite gemensamma planer 🙂

Men sen tänker jag bara tillbaka på de förhållandena jag haft som tagit mer än vad de gett 😅 så då fattar jag faktiskt inte alls varför jag har nått typ av hopp?
Rent krasst borde ju min statistik göra att jag inte alls skulle vilja ha nån.

Men jag har dåligt med vänner med så jag är lite sugen på att fokusera på o hitta lite tjejkompisar istället 🙂

Gör som jag och skaffa en gammal dejt, då behöver man inte lära känna varandra på nytt 😁 Nejmen skämt åsido, jag kände ju lite som er, men min kille är extremt bra på ge mig utrymme i förhållandet, vi ses alltifrån 1-4 dagar i veckan beroende på hur jag känner ☺️ hitta en sån!

Men eller hur, jag vill också ha någon som bara finns där när jag vill, aldrig ställer kvar, har oändligt tålamod och som ändå glad och tacksam. Ska det vara så svårt? ;)

Gör som jag och skaffa en gammal dejt, då behöver man inte lära känna varandra på nytt 😁 Nejmen skämt åsido, jag kände ju lite som er, men min kille är extremt bra på ge mig utrymme i förhållandet, vi ses alltifrån 1-4 dagar i veckan beroende på hur jag känner ☺️ hitta en sån!
Det där är ju guld! Har en gammal på tråden men vi verkar aldrig lyckas få till att ses, alltid nåt som kommer emellan. Stor begränsning när han har barn att ta hänsyn till...
Men jag behöver mycket utrymme så i teorin borde det vara perfekt 😅

Jag och min nuvarande blev ihop på andra dejten! Färdigdejtat! Rekommenderas. 😂

Fast måste ju fortfarande lära känna varandra. Sen vad man kallar det är ju egentligen rätt oväsentligt, det är själva träffa nya människor som jsg ändå kommer ogilla - grejen jag inte tycker är så kul 😅

Så ska han stämma in på alla andra miljoner med krav jag har 😂

Fast måste ju fortfarande lära känna varandra. Sen vad man kallar det är ju egentligen rätt oväsentligt, det är själva träffa nya människor som jsg ändå kommer ogilla - grejen jag inte tycker är så kul 😅
Det gör man ju i text. 😅 Den här förhoppningsvis sista gången på Tinder så lovade jag mig själv att inte gå på dejt med någon som jag inte verkligen ville träffa. Det underlättade faktiskt. Jag är ju inte heller speciellt glad i människor över lag. 😁

Det gör man ju i text. 😅 Den här förhoppningsvis sista gången på Tinder så lovade jag mig själv att inte gå på dejt med någon som jag inte verkligen ville träffa. Det underlättade faktiskt. Jag är ju inte heller speciellt glad i människor över lag. 😁

Text är något helt annat för mig, då kan man ju tänka igenom, skriva rätt saker osv.
Inte alls som att faktiskt lära känna någon irl, för mig är det väldigt mycket personkemi.
Alla jag har gått på dejt med har känts väldigt vettiga i text men sen klickar det inte alls irl 😅

Text är något helt annat för mig, då kan man ju tänka igenom, skriva rätt saker osv.
Inte alls som att faktiskt lära känna någon irl, för mig är det väldigt mycket personkemi.
Alla jag har gått på dejt med har känts väldigt vettiga i text men sen klickar det inte alls irl 😅
Såklart! Men jag har känt direkt om det är hit eller miss när man träffas. Tyvärr har jag lagt många timmars skrivande på folk som det har skurit sig med direkt man har träffats. 🙄 Så vill gärna ses ganska snabbt och sen kan man skriva vidare. 😁

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
2 801
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 232
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 382
Senast: gullviva
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka