Dejtingtråden del 38

App-paus går bra, men var ju ute och festade i lördags med ett gäng, systers arbetskamrat var med. Vi hade kul och dansade! Bytte snap. Så nu har vi snappat sen i söndags, han är gulligt på och jag blir glad när han skickar. MEN, ett stort men. Jag är ganska så mycket äldre än honom och det vet han. Alltid är det något som inte stämmer...
Håller med @pepp :) Maken är 12 år äldre än mig och det är väldigt sällan som det spelar någon roll.

Kanske är det för att jag har bonusbarn i den åldern, men jag skulle känna att det var mycket märkligt att börja dejta någon i deras ålder. Stor risk att man snarast blir förälder åt sin partner och omvänt. Personen har ju precis slutat gymnasiet.
Jag har bara erfarenhet från det omvända, men det var ju inte som att jag gick och tänkte på att hon kunnat vara min mamma lixom 🤷‍♀️

Kanske är det för att jag har bonusbarn i den åldern, men jag skulle känna att det var mycket märkligt att börja dejta någon i deras ålder. Stor risk att man snarast blir förälder åt sin partner och omvänt. Personen har ju precis slutat gymnasiet.

För mig, som ofta dejtar betydligt yngre, står och faller det med om personen har landat som vuxen eller inte. För många verkar det hända någon gång mellan 25-30 (i bästa fall, väldigt många kommer i mina ögon aldrig dit öht). Är inte ett dugg intresserad av ett förhållande med någon som inte har lite perspektiv och känslomässig mognad och reflektionsförmåga.

Hur andra gör ser jag inga problem med så länge det inte rör sig om en inbyggd maktobalans, men det händer ju att jag undrar när någon över 40 väljer en partner som inte hunnit flytta från sina föräldrar än.

Nu har jag varken barn eller bonusbarn men ett gäng kollegor som är mellan 20 och 25 och de känns verkligen som barn.
Så nej, jag hade inte velat dejta någon i den åldern.
Det är inte själva åldersskillnaden utan att de helt enkelt är för unga.

Jag tänker att det beror väl på vad du vill med förhållandet också? Att förutsättningslöst träffas är ju inga större problem oavsett ålder, men att tänka sig att leva tillsammans är ju en lite annan sak. Det är ju dp åldersskillnaden kan upplevas som ett problem.

Jag tänker att det är just for fun, har svårt att tänka mig att det skulle fungera i längden för mig. Han är mogen och vettig, har koll på läget. Men jag vill ex inte ha mer barn, och det känns oerhört själviskt att starta en riktig relation pga det med någon som är så pass mycket yngre.

Jag tänker att det är just for fun, har svårt att tänka mig att det skulle fungera i längden för mig. Han är mogen och vettig, har koll på läget. Men jag vill ex inte ha mer barn, och det känns oerhört själviskt att starta en riktig relation pga det med någon som är så pass mycket yngre.
Dåså, så länge du är tydlig med det så är det ju bara att köra på!

Fast det är inte säker att han vill ha barn bara för att han är yngre.
Vet man det till hundra procent när man är i 20-års åldern? Jag ville inte ha barn när jag var yngre- alls. Sen ändrades det när jag var i 30-års åldern :)
Dåså, så länge du är tydlig med det så är det ju bara att köra på!
Det kommer jag definitivt vara :) Men det är jag i alla relationer så det inte blir frågetecken :)

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
2 801
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 232
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 382
Senast: gullviva
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hitta rätt bett till travare
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare
Tillbaka