Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker mina 25mil med min partner är rätt perfekt. 😅 Tillräckligt nära för att kunna åka dit en helg när saknaden blir för stor. Min tillräckligt långt borta för att få ha sitt hus i fred. 😇

Jag är så fascinerad över hur man orkar ett sånt avstånd 😄
Känner också att ett par mil är max, annars tar det för lång tid att åka och det krävs planering.
Har min dejt 1 mil bort och inga problem att ha mitt hem ifred 😆

Jag har (när jag orkar) en radie på max(!) 10 mil. Det blir så knapert utbud annars.

Berättade för 4s/H att det känns konstigt att vi inte ska leta efter lämpliga grusvägar och annat att mötas på. Han svarade att det nog blir lite så framöver ändå. Men annorlunda förstås eftersom det alltid blir bil plus släp nu, förut var släpet undantag. Det är lättare att hitta ställen för bara bil än maxat bil plus släp 😅 Både bärighet och utrymme.

Jag är så fascinerad över hur man orkar ett sånt avstånd 😄
Känner också att ett par mil är max, annars tar det för lång tid att åka och det krävs planering.
Har min dejt 1 mil bort och inga problem att ha mitt hem ifred 😆

Ja, jag hade aldrig fått ihop tid att ses om det skulle vara restid på det. Vi får ihop det varannan-var tredje vecka, och då är det ungefär en halvtimmes resa (fast bara en kvart för mig att cykla från honom till jobbet på morgonen :D).

Ja, jag hade aldrig fått ihop tid att ses om det skulle vara restid på det. Vi får ihop det varannan-var tredje vecka, och då är det ungefär en halvtimmes resa (fast bara en kvart för mig att cykla från honom till jobbet på morgonen :D).

Det hade aldrig fungerat för mig heller 😅
Vi ses oftast en dag i veckan och det är tur att vi ses på jobbet också, annars hade jag tappat intresset.

Det hade aldrig fungerat för mig heller 😅
Vi ses oftast en dag i veckan och det är tur att vi ses på jobbet också, annars hade jag tappat intresset.

För mig hade en dag i veckan varit optimalt när jag redan är lite hooked (som nu :angel:), men två personer med stort behov av ensamtid, en del tidskrävande intressen, och jobb som ibland tar all social energi... Då får man hitta sätt att få det att funka ändå.

Varannan vecka är bra för mig tidigt i dejtandet, var tredje är egentligen för sällan men den här är än så länge värd lite ansträngning faktiskt. Han är bra på att skapa närhet i text också. :up:

Jag tappar lätt intresset om någon vill ses mycket oftare i början, får jag inte min ensamtid och tid med vänner ett par dagar i veckan så känner jag mig kvävd. Avskyr att bli "jagad" eller uppvaktad, vilket många kvinnor tydligen uppskattar.

För mig hade en dag i veckan varit optimalt när jag redan är lite hooked (som nu :angel:), men två personer med stort behov av ensamtid, en del tidskrävande intressen, och jobb som ibland tar all social energi... Då får man hitta sätt att få det att funka ändå.

Varannan vecka är bra för mig tidigt i dejtandet, var tredje är egentligen för sällan men den här är än så länge värd lite ansträngning faktiskt. Han är bra på att skapa närhet i text också. :up:

Jag tappar lätt intresset om någon vill ses mycket oftare i början, får jag inte min ensamtid och tid med vänner ett par dagar i veckan så känner jag mig kvävd. Avskyr att bli "jagad" eller uppvaktad, vilket många kvinnor tydligen uppskattar.

S har behov av mycket ensamtid, jag är väldigt upptagen.
Men eftersom vi bor så nära så ses vi inte så många timmar.
Det funkar för båda. Jag hinner med häst, ev tävlingsjobb eller träffa någon kompis innan, han hinner sova ut. Efter kan han spela och jag kan göra annat.
Spendera en helg tillsammans eller sova ihop är uteslutet, några timmar på helgen däremot är toppen!

Jagad och uppvaktad är verkligen inte min grej det heller, tack och hej till det.

Okej, jag kanske har en dejt på gång.
Vi har bockat av en hel del viktiga saker och det här känns för första gången sen Hedenhös riktigt kul och bra.
Det är så konstigt, vissa vågar jag ge kontaktuppgifter till direkt, han är en sån och vi pratade i telefon igår i nästan 1,5 h och tiden formligen flög iväg. Hjälp liksom jag trodde vi pratat max 20 minuter. Han kanske kommer hålla måttet. Han ger mig rätt komplimanger, han har rätt preferenser och värderingar. Är otroligt attraktiv. Hjälp!

Okej, jag kanske har en dejt på gång.
Vi har bockat av en hel del viktiga saker och det här känns för första gången sen Hedenhös riktigt kul och bra.
Det är så konstigt, vissa vågar jag ge kontaktuppgifter till direkt, han är en sån och vi pratade i telefon igår i nästan 1,5 h och tiden formligen flög iväg. Hjälp liksom jag trodde vi pratat max 20 minuter. Han kanske kommer hålla måttet. Han ger mig rätt komplimanger, han har rätt preferenser och värderingar. Är otroligt attraktiv. Hjälp!
Ohhh, spännande!

Jag återupptog Tinder i veckan för säkert hundrade gången, men det verkar rätt dött? Blir en del matchningar men ingen som skriver först, och skriver jag först är det ingen som svarar 😆

Testade Bumble i hopp om att något kanske skulle hända, men där får jag mest upp Stockholmare och tyskar, fast båda är långt utanför den radar jag satt upp.

Bra start på mitt senaste infall att försöka dejta igen!

Jag återupptog Tinder i veckan för säkert hundrade gången, men det verkar rätt dött? Blir en del matchningar men ingen som skriver först, och skriver jag först är det ingen som svarar 😆

Testade Bumble i hopp om att något kanske skulle hända, men där får jag mest upp Stockholmare och tyskar, fast båda är långt utanför den radar jag satt upp.

Jag har aldrig haft så många matchningar som jag har nu 😅 Hade det senast vintern 2022-2023 och det var ganska dött då.

Ibland är det helt dött, sedan händer det plötsligt massor... det kommer :heart .

Jag har visst blivit inspirerad av dig, @lil-sis och ska förhoppningsvis på lastbilsdejt senare idag :angel:.
Äntligen en man som var lite lagom. På, men respektfull. Lekfull, men praktisk.
Vi har träffats som hastigast härom dagen och kollat av kemin. Den var... eeh... god.
Han är SÅ snygg! Lagom ålder också, typ 10 år yngre. Spännande att se om det blir av och om vi matchar lika bra som vi tror...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 583
Senast: gullviva
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 284
Senast: pepp
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar