Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ju en gammal kompis till S i mitt team. Han frågade hur det går, han blev minst sagt förvånad när jag berättade för honom eftersom vi är så totalt olika 😆
Svarade iaf att det rullar på men att han kanske kommer tröttna på att jag är så olik honom, läs trög 🙄😂
Svaret jag fick. Det kommer inte hända, du lär ju vara det bästa som hänt honom på flera år. Han borde fatta vilken jävla tur han har.
😁

Dejtingtråden kommer inte att dö ut. Jag är även tillbaka igen. 😅 Nytt konto dock, då det helt plötsligt var omöjligt att logga in på det förra.

Den här gången känner jag att jag vet exakt vad jag vill ha och att jag nog får börja grilla potentiella dejter med besvärliga frågor. Tidigt. :p

Mitt i allt elände hörde en gammal matchning av sig. Om det är en dejt vet jag inte då vi har en gemensam hobby som han först undrade om vi skulle ses för att utöva, men vi ska i alla fall ses över en lunch imorgon.

Nu har jag ju träffat S ett tag och han är verkligen en genuint fin kille. Väldigt respektfull och mån om att jag alltid har det bra. Något som kanske borde vara självklart men alla som dejtat män vet att det verkligen inte är så 😅
Han skulle aldrig ens komma på tanken att skicka en dickpick tex och han kan ses utan att ta initiativ till att ligga. Bara umgås, prata och kramas. Jag gillar att ligga med honom och jag vet att han tycker att jag är het men det känns bra att han faktiskt vill träffa mig som person också.

Inte en dejt än men en som verkade trevlig. Men han vill hela tiden att vi ska prata, vi har inte setts och inte pratat och det blir med en gång ett krav känner jag. Sen verkar det som han döljer något som han kanske då hellre pratar om men jag fick lite kalla fötter.

Nu har jag ju träffat S ett tag och han är verkligen en genuint fin kille. Väldigt respektfull och mån om att jag alltid har det bra. Något som kanske borde vara självklart men alla som dejtat män vet att det verkligen inte är så 😅
Han skulle aldrig ens komma på tanken att skicka en dickpick tex och han kan ses utan att ta initiativ till att ligga. Bara umgås, prata och kramas. Jag gillar att ligga med honom och jag vet att han tycker att jag är het men det känns bra att han faktiskt vill träffa mig som person också.
Jag känner igen känslan av att det är trevligt att de ser en som en person och inte bara någon att ligga med. Det kan vara svårt att få båda, känner jag.

Börjar ångra mig angående den där lunchen idag. Efter att vi hade bokat in den blev det mest ”det tar vi då” och sedan tog det tvärstopp i konversationen. 😅 Jag börjar förstå varför det rann ut i sanden senast. Visst, lunch ska jag ändå äta, men jag vill gärna veta att vi kommer att ha lite flyt i konversationen. Det är inte alltid den funkar trots ett gemensamt intresse, har jag märkt. Och efter den? Kan man inte prata mellan gångerna man ses, kommer vi inte ha lärt känna varandra tillräckligt för någonting inom 40 år …

Hade tinder 2 veckor o fick många likes. Jag skrev till alla jag matchade med men de flyter inte på.. jag frågar och håller hela konversationen 🙃 eller iaf 90% av dem.
Ledsnade. Igen.

En kille kändes bra tills de kom fram han har 4(!) barn och två av dem inte i sverige.
Finns kanske flera orsaker men.. ja jag har lite svårt för frånvarande föräldrar.

En man vi skrev mycket om renovering. Men ingen attraktion från min del tyvärr… han verkar gilla mig men han är inte min typ alls 🙃

Men semester så jag fokuserar på mig o mitt ♥️ kom undan varslet 👌🏼

Börjar ångra mig angående den där lunchen idag. Efter att vi hade bokat in den blev det mest ”det tar vi då” och sedan tog det tvärstopp i konversationen. 😅 Jag börjar förstå varför det rann ut i sanden senast. Visst, lunch ska jag ändå äta, men jag vill gärna veta att vi kommer att ha lite flyt i konversationen. Det är inte alltid den funkar trots ett gemensamt intresse, har jag märkt. Och efter den? Kan man inte prata mellan gångerna man ses, kommer vi inte ha lärt känna varandra tillräckligt för någonting inom 40 år …

Jag är skitkass på att chatta med folk jag inte riktigt känner, men har nära relationer levande nästan enbart i chattformat (vänner som jag träffar en gång om året i snitt, men ändå delar stor del av vardagen med). Döm inte ut något enbart för att det känns stolpigt i början, om annat verkar bra! 🙂

En del är charmiga och roliga från början (som mitt ex) men menar inte så mycket mer när man väl försöker komma nära, andra tar lite tid på sig men är väldigt kommunikativa när jag lärt känna varandra. Dejtingformatet är ju tyvärr kraftigt vinklat till fördel för de "snabba".

Håller med @Sassy , lägg inte då mycket fokus på det som är emellan ni ses så länge ni kan kommunicera när ni träffas.
Folk lärde ju faktiskt känna varandra tiden före mobiler och sociala medier 😁

S och jag har helt olika mobilvanor och olika sätt att kommunicera. Jag är snabb, använder min mobil mycket, skriver och även pratar in meddelanden på messenger, whatsapp, Instagram och tom sms till mina vänner.
S är min totala motsats, använder knappt mobilen alls, tycker inte om sociala medier och skriver någon gång ibland till sina vänner om det är något speciellt.
Vår kommunikation är väldigt sparsam, iaf om man frågar mig och säkert väldigt intensiv om man frågar honom 😆
Men eftersom vi har lätt att prata när vi träffas så gör det mig inget, jag är tvärtom om glad att han faktiskt anstränger sig att skriva alls eftersom jag vet att det verkligen inte är hans grej.

Jag är skitkass på att chatta med folk jag inte riktigt känner, men har nära relationer levande nästan enbart i chattformat (vänner som jag träffar en gång om året i snitt, men ändå delar stor del av vardagen med). Döm inte ut något enbart för att det känns stolpigt i början, om annat verkar bra! 🙂

En del är charmiga och roliga från början (som mitt ex) men menar inte så mycket mer när man väl försöker komma nära, andra tar lite tid på sig men är väldigt kommunikativa när jag lärt känna varandra. Dejtingformatet är ju tyvärr kraftigt vinklat till fördel för de "snabba".
Jag vet, och håller med dig, men när man inte vill svara på vissa grundläggande frågor eller ens kan säga hur gammal man är och tycker att allt kan tas ”sen” så blir i alla fall jag lite skeptisk. Mindes i princip ingenting om honom mer än att vi delade ett intresse och hans profilbild, och jag har dessvärre för många tråkiga händelser i bagaget för att känna mig bekväm med att träffa någon som inte vill berätta något om sig själv innan vi ska ses. Jag är inte jätteförtjust i att ses över en lunch heller, såtillvida det inte är någon nära vän. 😅

Att man däremot inte finner ro att sitta och chatta, är lite upptagen för stunden eller liknande har jag inga problem med.

Håller med @Sassy , lägg inte då mycket fokus på det som är emellan ni ses så länge ni kan kommunicera när ni träffas.
Folk lärde ju faktiskt känna varandra tiden före mobiler och sociala medier 😁

S och jag har helt olika mobilvanor och olika sätt att kommunicera. Jag är snabb, använder min mobil mycket, skriver och även pratar in meddelanden på messenger, whatsapp, Instagram och tom sms till mina vänner.
S är min totala motsats, använder knappt mobilen alls, tycker inte om sociala medier och skriver någon gång ibland till sina vänner om det är något speciellt.
Vår kommunikation är väldigt sparsam, iaf om man frågar mig och säkert väldigt intensiv om man frågar honom 😆
Men eftersom vi har lätt att prata när vi träffas så gör det mig inget, jag är tvärtom om glad att han faktiskt anstränger sig att skriva alls eftersom jag vet att det verkligen inte är hans grej.
Absolut, men eftersom vi inte har någon gemensam vän som kan bistå som referens och han inte ville berätta det minsta om sig själv så kändes det inte helt bra. Han behövde naturligtvis inte redogöra för hela sitt liv och visa upp alla skelett i sin garderob, men jag vill inte träffa någon som duckar enkla frågor om sig själv. Jobbar han som hemlig agent är han nog ändå inget för mig. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 587
Senast: gullviva
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 284
Senast: pepp
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar