Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och barnets pappa bodde i samma hus ganska länge, flera år efter ”separation”. Det behöver ju inte betyda något men kan lika gärna göra det.

Jag och mitt ex bodde i samma lägenhet i över ett år efter att det tog slut mellan oss. Det var inte direkt någon brådska för någon av oss, utan jag sov hos min nya då och då, han hos sin, och katterna slapp kuska runt tills vi hade löst andra bra boenden. Det gör man ju inte direkt i en handvändning i den här stan, om man inte har ett par miljoner liggande.

I morse var det lite ångestigt.
Jag vaknade tidigt och tog ut hans hund på en orden promenad. Sen väckte jag honom och så åt vi sen frukost.
Sen blev det typ överslag i mitt huvud, så jag somnade på soffan 😅 kul tjej.
Han åkte hem så jag fick pula på med mitt och nu kommer han snart förbi.

Det är just detta att jag är så van att rodda på med mina helger och dagar själv, jag är väldigt rutinmässig och blir typ lite ställd nu när det är en annan människa med i bilden, vad ska vi göra, är jag tråkig nu, osv osv osv.

Jag vaknade tidigt och tog ut hans hund på en orden promenad. Sen väckte jag honom och så åt vi sen frukost.

Det är just detta att jag är så van att rodda på med mina helger och dagar själv, jag är väldigt rutinmässig och blir typ lite ställd nu när det är en annan människa med i bilden, vad ska vi göra, är jag tråkig nu, osv osv osv.
Det är en del av Du. Ibland kan det där med att vara ifred tillsammans vara underskattat.

Min dejt kommer typ inte ha tid att ses i sommar, tråkigt, men fattar att han föredrar landet framför stan! Min förra kk som dök upp igen vill bara ligga när han är sugen, vilket är typ var tredje månad, så det är lite störigt. Och i övrigt är det helt dött, så just nu är jag sur, men ska jobba hela sommaren så behöver iaf inte känna mig rastlös och bitter!

Eftersom jag nu faktiskt har en snubbe som jag kan och vågar kommunicera med så tog jag upp detta igår när vi la oss. Och han var förstående och bekräftande i vanlig ordning ❤️ blev nästan rörd.

Han tog upp en till sak också som lugnade mig, "vi behöver inte alltid ha sex". Det är så skönt att få höra detta, i tidigare relationer har jag inte kunnat träffa killarna utan att inte (skriver man så? 😅 ) ha sex, det blev liksom något destruktivt över det hela.
(Tack @kolblakkur , du fick upp mina ögon här)

När vi sa hejdå igår frågade han om jag vill ses nästa helg också. Ja, om det är möjligt tidsmässigt så absolut.
Känns dock mest som jag har en ny kompis som gillar att hänga, spela sällskapsspel och gå på bio. Så mycket som jag gått på bio senaste två månaderna har jag nog inte gjort de senaste 10 åren 😆
Men jag har fortfarande inte lust att prata om vad vi vill och det verkar vara ömsesidigt så det får väl rulla på så får vi se.

När vi sa hejdå igår frågade han om jag vill ses nästa helg också. Ja, om det är möjligt tidsmässigt så absolut.
Känns dock mest som jag har en ny kompis som gillar att hänga, spela sällskapsspel och gå på bio. Så mycket som jag gått på bio senaste två månaderna har jag nog inte gjort de senaste 10 åren 😆
Men jag har fortfarande inte lust att prata om vad vi vill och det verkar vara ömsesidigt så det får väl rulla på så får vi se.
Vet du? För oss var det samma upplägg. Vi var dessutom i läget ”aldrig ha ett förhållande”.. Så vi hängde o hängde i över ett år i sen erkände vi för varandra att det här hänger visst var ngt mer. 😜 Med det sagt. Ett rätt gött upplägg.

Vet du? För oss var det samma upplägg. Vi var dessutom i läget ”aldrig ha ett förhållande”.. Så vi hängde o hängde i över ett år i sen erkände vi för varandra att det här hänger visst var ngt mer. 😜 Med det sagt. Ett rätt gött upplägg.

Ja, just det känns helt okej. Jag kommer nyligen från en, för mig, ganska lång relation och är inte sugen på en ny.

Var så jäkla trött och grinig när jag åkte hem från jobbet idag, massor att göra och samtidigt hantera ett gäng jobbiga män fick mig att känna mig så less på alla män 😒
Men så skickade han ett jättegulligt meddelande till mig när han kom hem, vi sågs bara en gång väldigt snabbt idag.
Men blev jätteglad, han är ju så himla fin!
Nu kommer det dröja minst fem timmar innan han svarar, om han ens gör det. Något som testar mitt tålamod extremt mycket, samtidigt så har jag börjat vänja mig luren vid att vi har helt olika behov/vana av att kommunicera i text.

Lite uppdatering från mig då.
Tyvärr har jag inte så jättemycket nytt att komma med.
Det verkar som om jag har fått en eller två nya polare och det är väl aldrig fel iofs, men inte riktigt vad jag siktade på ;).
En dejt från förra året har återuppstått och börjat skriva igen, men han bor dels lite långt ifrån och dels har det inte tänt till hittills, så tror att han får hamna i vänfacket han också. Praktiskt nog har han skills (rent yrkesmässigt, alltså), som kan komma till pass hemma hos mig och bor jättefint, så en liten semestertripp i sommar med lite båtliv och nakenbad vore inte helt fel :angel:...

Vidare så har jag skrivit/skriver lite halvengagerat med ett par i min ålder och med några lite yngre (typ 10-15 år yngre).
Jag tänker att det kanske är lite lättare att få till något mer casual med lite yngre förmågor, då min upplevelse är att de i min egen ålder ska skriva och skriva, trots att jag nu mer är väldigt strikt med att bara matcha med filurer i närområdet för att det ska vara möjligt att ses och känna av kemin rätt snabbt. Men då ska det fikas och kännas efter och skrivas mer och hej och hå. Jag har för dåligt tålamod och tappar intresset av sånt ju!
Med de yngre har det varit lite tvärtom. Man skriver i ett par timmar och det verkar lovande och lite hett. Sedan vips blir de lite som barnungar och ska träffas nu, nu, nu!!! Har man inte tid så får man höra att det tar ju inte så lång tid att tillfredsställa deras behov. Tack men nej tack, känner jag då.

Min "Familyman" som inte vill vara ihop är fortsatt ömsint och min mest lojale vän. Jag känner att det är rätt bra så. Jag är alldeles för bra på att anpassa mig efter männens begränsningar. Nu behöver jag inte det utan kan dejta på bäst jag vill och kanske hitta någon som matchar bättre rent passionsmässigt.
Men skulle han bli kär i någon annan skulle jag gråta blod, fast den dagen, den sorgen, känner jag just nu. Jag är mest glad och tacksam över att han finns i mitt liv och vill han inte ha ett kärleksförhållande så har gan ingen ensamrätt heller. Win-win, kanske :p.

Här händer det inte mycket…
Men som en vän så fint sa, så har jag lagt mitt hjärta att vila på ett säkert ställe och där får det vara.

Under tiden skriver jag nu med den norska mannen. Fortfarande så himla orimligt men ändå kul :rofl:
Han är trevlig, lite lagom sådär. Han är ju dock en man med allt vad det innebär så ibland får jag säga stopp, men han lyssnar. Han vill säkert omvända mig, det kan han ju få tro! Men än så länge känns det kul att försöka ses framöver. Känner att lite närhet är aldrig fel. Får känslan av att han faktiskt är någon man skulle kunna krama på och se en film ihop helt oskyldigt. Men lite onödigt var det ju då att han bor 40 mil bort 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 583
Senast: gullviva
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 284
Senast: pepp
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar