Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hero Jag brukar skriva något om vad jag gör eller så. Typ med han jag dejtar nu var det väl nåt i stil med, jag har precis fått hem min alldeles för sköna soffa och tror att jag har fastnat i den. Måste försöka rycka upp mig.
En annan som jag dejtade ett tag skrev jag Gillar jultröjan, på ett lite illamående vis.

Kan tillägga att självdistans är ett av de viktigaste dragen för att jag ska bli intresserad.

Detta var fint tycker jag, äldres svar på tinder?
IMG_20181109_230751_230.webp

Detta var fint tycker jag, äldres svar på tinder?
Visa bifogad fil 21359
Även många av de lite äldre är nog på väg in i det moderna. Min pappa på 63 kör fullt ös på Tinder, efter lite hjälp av mig att komma igång. Det är spännande att följa. Nu senast lät det att "NU har jag nog träffat kvinnan i mitt liv tror jag! Eller, vi ska ju träffas för första gången på lördag..."

När infon är för kort brukar jag skriva typ ”Hej! Vill du berätta lite mer om dig själv?” Blir svaret ”vad vill du veta?” (sämsta svaret ever btw) så skriver jag ”ja vem är du, vad gillar du att göra, vad drömmer du om”. Ungefär så. Kommer de inte igång då så ryker de.

Har "vad vill du veta" någon gång utvecklats bra för dig? Det har det aldrig för mig så jag har gett upp dem :cautious:

Även många av de lite äldre är nog på väg in i det moderna. Min pappa på 63 kör fullt ös på Tinder, efter lite hjälp av mig att komma igång. Det är spännande att följa. Nu senast lät det att "NU har jag nog träffat kvinnan i mitt liv tror jag! Eller, vi ska ju träffas för första gången på lördag..."

Min mamma har laddat ner appen och jag tror hon vågat logga in också nu faktiskt. Efter typ 1 års introduktion :D Tar väl några år innan hon skaffat sig en presentation.

Min bästa vän hade som presentation på Tinder "Alltså, egentligen vill jag ha en hund. Men alla säger till mig att det är asjobbigt att ha hund när man är ensam, så jag antar att jag måste hitta nån som kan hjälpa mig. Ett plus om du är trevlig, rökfri och gillar folk. Och hundar."

That's it. Hon hittade sin partner efter några veckor, de har precis flyttat ihop och ska få hem sin valp nästa vecka :D

Apropå inledningsfras så har jag tagit bort mina matchningar jag inlett i (har träffat dem o ses ej mer) så minns inte vad jag skrivit. Jag skriver ibland bara "Hej!", ibland något om deras press om de har en och ibland heeeeeelt random. Den jag funderar på att träffa nu skrev först till mig o frågade om det fanns några bra tranceklubbar i Malmö (efter ett gäng år utomlands för hans del), dvs en fråga utifrån min press. En annan skrev att hästar var magi.

Allt som har med utseende rent objektivt blir jag tveksam av även om "fina bilder" funkar ok då jag har min häst på 2 av 4 haha. Att vareviga dag fråga "vad gör du" gör mig totalt less, även att beta av alla klassiska frågor utan att fördjupa sig i något. Han har funderat på att träffa har vi pratat en del om hans jobb eftersom han är lärare bla i svenska och det intresserar mig då han känns väldigt hängiven. Det intresserar mig alltså pga hängivenheten, tror jag skrivit om det innan att jag mest ogillar människor men människor som brinner för saker inspirerar mig massor nog nästan oavsett vad.

Min bästa vän hade som presentation på Tinder "Alltså, egentligen vill jag ha en hund. Men alla säger till mig att det är asjobbigt att ha hund när man är ensam, så jag antar att jag måste hitta nån som kan hjälpa mig. Ett plus om du är trevlig, rökfri och gillar folk. Och hundar."

That's it. Hon hittade sin partner efter några veckor, de har precis flyttat ihop och ska få hem sin valp nästa vecka :D

Jag har läst så många fina presentationer sedan jag började swipa både tjejer o killar! Bara det där hade liksom automatiskt genererat en högerswipe på en kille för mig typ.

Problemet med att eftersöka "lyckosamma inledningsfraser" är väl att lyckosamma, kreativa, ovanliga och personliga inledningsfraser/presentationer, inte går att kopiera av de som inte har samma personlighet pga, tja, det speglar liksom inte den personen det handlar om. Det är inte så mycket en fråga om grammatik och ordval som förmågan att få sin personlighet (eller viktiga delar av den) att lysa igenom i formuleringen.

Problemet med att eftersöka "lyckosamma inledningsfraser" är väl att lyckosamma, kreativa, ovanliga och personliga inledningsfraser/presentationer, inte går att kopiera av de som inte har samma personlighet pga, tja, det speglar liksom inte den personen det handlar om. Det är inte så mycket en fråga om grammatik och ordval som förmågan att få sin personlighet (eller viktiga delar av den) att lysa igenom i formuleringen.

Precis så!

Bla därför jag undvikit att svara på ett bra tag nu. Jag ser ingen poäng i att halvhjärtat svara bara. Vad är meningen med det? Är jag mig själv och intresserad brukar jag hyfsat snabbt lista ut om det är någon jag funkar att chatta ihop med och om det verkar vara en intressant person att träffa o då föreslår jag det.

Upplever ni att det lätt blir onödiga missförstånd i text med folk ni ännu inte träffat?

Jag är numera (det där med att börja få upp ögonen för vad feministerna snackar om) rätt känslig mot trista beteenden men upplever själv att det räcker med i princip ett ifrågasättande från min sida och så märker jag på bemötandet av det i fall det är lönt att fortsätta (bara ett missförstånd) eller om det kommer återkomma (trist inställning). Det verkar ha stämt hittills iaf så ska försöka lyssna mer på magkänslan där.

En fråga till er alla: Hur ofta hörs ni med den ni dejtar? Jag tänker mig främst när man dejtat ett tag och träffas ganska regelbundet ("seriöst").

Hur resonerar ni ifall du och den du träffar är väldigt olika gällande hur ofta man hör av mig mellan gångerna ni ses? Skulle det kunna vara en dealbreaker?

En fråga till er alla: Hur ofta hörs ni med den ni dejtar? Jag tänker mig främst när man dejtat ett tag och träffas ganska regelbundet ("seriöst").

Hur resonerar ni ifall du och den du träffar är väldigt olika gällande hur ofta man hör av mig mellan gångerna ni ses? Skulle det kunna vara en dealbreaker?
Så var det med en av de jag dejtade. Jag ville höras mycket mer frekvent. Jag hade svårt att inte tolka det som ointresse.
Den jag dejtar nu är mer på samma nivå när det gäller det.

Inte en deakbreaker, jag hade pratat om det istället för att bara kasta in handduken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka