Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har, efter idé från den här tråden för länge sedan tror jag, varit på bio första gången själv idag. Älskade det :love: Undrar rätt ofta hur mycket mer jag kan älska mitt singelliv men det går stadigt framåt fortfarande :laugh:

Har varit lite sur på mig själv dock att jag inte pallat skriva till den enda matchningen jag engagerat mig lite i. Han verkar trevlig o inte alls tjatig och han skrev först senaste gången vi snackade så tänkte att jag får nog ta tag i det själv. Men så skrev han nu ikväll i alla fall, trevligt. Fast då skulle jag ju till min bio så det blev bara lite kort (han mobbade min jäger-julmustblandning, eventuellt oförlåtligt :cautious:).

Va tråkigt att det inte blev bättre, men ränderna går aldrig ur så att säga :( Vi får peppa varandra att hålla oss från att gå tillbaka :) Jag har precis brutit med mitt ex. Ytterligare lögner kom fram så att ha någon kontakt alls var ohållbart och hela vår relation har i princip bestått av lögner från hans sida - dock har han fortfarande grejer här som han ska komma och hämta om några veckor, så vi måste liksom ha kontakt då och jag är så rädd att jag ska falla dit. När ilskan och besvikelsen lagt sig vet han precis vilka knappar han ska trycka på för att nästla sig in i mitt liv igen :meh:

Det kommer inte bli lätt sen när ilskan lagt sig :(. Ja vi får peppa varandra såklart!
Vad jobbigt att han har grejer hos dig. Kan du inte skicka dem så ni slipper ses eller be en kompis möta upp?

Ja det är obehagligt med manipulativa typer, särskilt när de lärt känna en och vet hur de ska göra för att komma åt en :cool:.

Happ. Den där krångliga mannen som jag tänkte bryta kontakten med hörde av sig, övertalade mig att få följa med på en liten hundpromenad och nu har vi gått runt och pratat en stund. Han vill att jag ska höra av mig oftare, pratar om hur rolig jag är osv. Han vet precis hur han ska bete sig för att jag inte ska kunna vara arg på honom, och nu när vi skiljts åt så sitter jag hemma och är sur på mig själv som ens går med på sånt där :banghead: :banghead: :banghead: Ska försöka träffa ett styck manlig vän och prata mer med kollegorna på jobbet på måndag för att påminna mig om hur vettiga män kan vara också, då kanske jag får lite mer vett i skallen.
Va drygt! Men bra att du pratar om det med vänner. Kanske lättare att få tips från personer som känner dig mer irl och som vet hur du reagerar? För det låter inte hälsosamt att fortsätta träffa den där karln :( Hoppas du hittar nått bra sätt, som funkar för dig, att bryta det helt på!

Det kommer inte bli lätt sen när ilskan lagt sig :(. Ja vi får peppa varandra såklart!
Vad jobbigt att han har grejer hos dig. Kan du inte skicka dem så ni slipper ses eller be en kompis möta upp?

Ja det är obehagligt med manipulativa typer, särskilt när de lärt känna en och vet hur de ska göra för att komma åt en :cool:.
Min plan är att ställa det utanför dörren och inte vara hemma den dag han kommer för att slippa ses

Jag har, efter idé från den här tråden för länge sedan tror jag, varit på bio första gången själv idag. Älskade det :love: Undrar rätt ofta hur mycket mer jag kan älska mitt singelliv men det går stadigt framåt fortfarande :laugh:

Har varit lite sur på mig själv dock att jag inte pallat skriva till den enda matchningen jag engagerat mig lite i. Han verkar trevlig o inte alls tjatig och han skrev först senaste gången vi snackade så tänkte att jag får nog ta tag i det själv. Men så skrev han nu ikväll i alla fall, trevligt. Fast då skulle jag ju till min bio så det blev bara lite kort (han mobbade min jäger-julmustblandning, eventuellt oförlåtligt :cautious:).
Jäger-julmustblandning..? Uh..
Hur kom du på den blandningen? :D

Efter att jag överlagt lite med mig själv om jag skulle vänta eller inte, så hörde jag av mig nu till Den Yngre och skrev att jag gärna ses igen om han vill, heja mig.

Hahahaha update: Och precis när jag skickat iväg det, skrev Den Äldre (som fick kalla fötter tidigare) och hörde om jag vill ses någon av de kommande helgerna för han blev rädd att någon annan skulle sno mig). Haha!

En fråga till er alla: Hur ofta hörs ni med den ni dejtar? Jag tänker mig främst när man dejtat ett tag och träffas ganska regelbundet ("seriöst").

Hur resonerar ni ifall du och den du träffar är väldigt olika gällande hur ofta man hör av mig mellan gångerna ni ses? Skulle det kunna vara en dealbreaker?

Jag vill höras mycket. Tycker det är trevligt att skriva på messenger, skicka bilder ocg berätta om sin dag.
Jag och L skriver alltid hela dagarna.
För mig skulle det absolut kunna vara en dealbreaker.
Jag har vänner som jag bara hörs med lite då och då och det funkar bra men med en partner vill jag ha tät kontakt. Jag är en mobiljunkie 😁

Det har varit så himla bra med L.
Vi hade jättekul hos mina kompisar, spelade massa brädspel och drack vin. Våra hundar kommer så himla bra överens vilket är så skönt, gubbarna chill 😁

Sovmorgon, frukost, massa gos, laga mat, äta godis och se på film.
Nu åkte han hem så åkte jag åt andra hållet för jobb. Sover nere hos honom ikväll och sen dröjer det aplänge tills vi ses igen 🙁

Det känns lite som när jag träffat kollegan. En illusion, något som bara finns för stunden men aldrig kommer bli något mer än just detta. Några fantastiska dagar någon gång ibland.
Det är fint men lite sorgligt.

Jag vill höras mycket. Tycker det är trevligt att skriva på messenger, skicka bilder ocg berätta om sin dag.
Jag och L skriver alltid hela dagarna.
För mig skulle det absolut kunna vara en dealbreaker.
Jag har vänner som jag bara hörs med lite då och då och det funkar bra men med en partner vill jag ha tät kontakt. Jag är en mobiljunkie 😁

Ungefär så är jag också. Oavsett var jag är svarar jag på mess :angel:.

Heja er @starcraft och @Myblackcat som försöker gå vidare! Ingen av ers situationer låter bra, så verkligen klokt av er att avsluta det :heart

Tack för pepp, det behövs :heart!

Jag har inte sagt till grannen att det är slut, men har inte svarat på det senaste han skrev för jag tyckte meddelandet inte var särskilt trevligt och det tjänar ingenting till att börja en diskussion. I min hjärna är det slut. Känslomässigt och att inte träffa honom alls mer kommer tyvärr ta längre tid. Förhoppningsvis går det smidigare än jag tror.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka