Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Captain Morgan är rom men jag är inte så förvånade av att vin och julmust eventuellt fungerar, Cola och rödvin är en ungdomsklassiker mer söderut i Europa (bambus).

Spelar det någon roll för er hur länge den ni funderar på att träffa/har börjat träffa har varit singel?
Nä, så länge personen är redo för något nytt. Det kan man ju vara samma dag man lämnar den gamla relationen eller först efter flera år. Jag ogillade starkt när folk frågade i chattläge om hur länge jag varit singel. Nästan alltid kom det något dömande efteråt att man antingen varit singel för kort tid, för länge eller att om det varit kort tid att den tidigare relationen inte var på riktigt om man redan gått vidare.. det är inte upp till andra att bestämma hur lång tid man behöver innan man är redo.

Personen som jag dejtat nu ett tag är det över med. Hen blev väldigt osäker och betedde sig därför inte så bra. När hen inte betedde sig bra så slutade jag ha känslor, och hen blev ännu mer osäker. Jag tänkte att vi kunde ses igen för att se om det kunde bli bättre, att jag kanske skulle känna något när vi sågs, men hen ställde in alla våra träffar på ett rätt svinigt sätt, för hen kände att "jag inte ville ses"... Blev en jävla soppa helt enkelt.

Utöver det så håller jag på att gå in i väggen. Har ledigt nu en vecka för att repa mig lite, och sen blir det förhoppningsvis bättre. Jobbet verkar ta det på allvar iaf. Jag vet inte om jag tycker att det är roligt eller bara för jobbigt att dejta nu. Blir nog mest bara swipande och kanske lite chatt.

Träffade en kille ute igår, och det var fruktansvärt trevligt. Men han bor i en annan stad och vi bytte inte ens nummer. Men det kan nog lite också vara därför det var så trevligt. Absolut inga krav och inga förväntningar på vad det kan bli eller inte.

Efter lite paus så har jag försökt mig på hp lite mer nu - nu efter att jag opererats har jag helt enkelt kunnat nämna det i profilen (en del kanske minns mitt dilemma där) ihop med att bilderna kan ljuga, och det känns inte som om jag sitter i karantän längre.

Pratar med en snubbe som verkar trevlig. Lite korkad och felanvänder en garvande smiley hela jävla tiden men jag försöker chilla istället för att dissa för vad som kan vara något vettigare irl, väl medveten om att jag är för snabb med att döma ut dumhuv... Eh, folk :angel:
Så blev jag iaf tillfrågad om att byta nummer. Svarade att det är för tidigt för det. Hans respons på mitt nej? Att föreslå att jag kommer hem till honom på fika :banghead:

Alltså jag vill redan ge upp och köpa en till katt istället :meh:

Efter lite paus så har jag försökt mig på hp lite mer nu - nu efter att jag opererats har jag helt enkelt kunnat nämna det i profilen (en del kanske minns mitt dilemma där) ihop med att bilderna kan ljuga, och det känns inte som om jag sitter i karantän längre.

Pratar med en snubbe som verkar trevlig. Lite korkad och felanvänder en garvande smiley hela jävla tiden men jag försöker chilla istället för att dissa för vad som kan vara något vettigare irl, väl medveten om att jag är för snabb med att döma ut dumhuv... Eh, folk :angel:
Så blev jag iaf tillfrågad om att byta nummer. Svarade att det är för tidigt för det. Hans respons på mitt nej? Att föreslå att jag kommer hem till honom på fika :banghead:

Alltså jag vill redan ge upp och köpa en till katt istället :meh:

Jag aktiverade mitt hp-konto igen men orkade typ en dag :down:. Jag har fan haft bättre lycka på bc än hp :laugh:.

Spelar det någon roll för er hur länge den ni funderar på att träffa/har börjat träffa har varit singel?
Jag vill att personen är redo för en ny relation dvs att man läkt ihop efter förra.
Men ingen exakt tid.
Nej. Jag brukar själv vara över mina förhållanden före vi faktiskt går skilda vägar.
Nej jag tycker en märker rätt fort om den har gått vidare eller inte. Men har av praktiska skäl undvikit såna som inte lyckats flytta isär än (fullt medveten om att det kan ta tid att hitta ny bostad i storstäderna).
Nä, så länge personen är redo för något nytt. Det kan man ju vara samma dag man lämnar den gamla relationen eller först efter flera år. Jag ogillade starkt när folk frågade i chattläge om hur länge jag varit singel. Nästan alltid kom det något dömande efteråt att man antingen varit singel för kort tid, för länge eller att om det varit kort tid att den tidigare relationen inte var på riktigt om man redan gått vidare.. det är inte upp till andra att bestämma hur lång tid man behöver innan man är redo.
Inget jag har reflekterat över hittills iaf.

Tack för era svar! Det är ju precis som ni säger, inte tiden som betyder något utan hur det känns. Jag kan känna ibland att jag glömmer bort det, men det är ju så!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 593
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka