Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh jag vet verkligen inte.
Jag och JS sågs 10 min i lördags kväll. Jag tyckte att det mest kändes stelt och konstigt. Jag känner honom ju inte, jag beöver nog mer tid än så för att känna mig bekväm. Jag var ledsen efteråt, för att det inte kändes så bra som jag tycker att det borde/jag hade hoppats. Nu har vi nyss ätit lunch ihop. Trevligt. Men inte jättetrevligt. Jag vet fortfarande inte och jag funderar på om jag inte borde veta det nu ifall det var på väg åt ett positivt håll s.a.s. Jag är helt på det klara med att jag inte är den som vet efter en gång, jag behöver tid, men det borde kännas mer pirr tycker jag. Men jag vet inte.

Jag har skrivit ganska mycket med T också. Han är lätt att vara avslappnad med. Där är det uttalat att vi är FWB. Men vi får aldrig till att ses. Nu känner jag dessutom, fast jag vet att jag inte är skydlig någon något än, att jag skulle må dåligt av det när jag dejtar JS. Min hjärna är verkligen rörig just nu när det gäller dejtandet och relationerna. Borde det inte vara enkelt?
JS är så gullig. Jag skulle så gärna vilja. Men jag vet inte.
Vi kan träffas lite mer i helgen, jag tänker att jag kanske vet efter det.

Jag och JS sågs 10 min i lördags kväll. Jag tyckte att det mest kändes stelt och konstigt. Jag känner honom ju inte, jag beöver nog mer tid än så för att känna mig bekväm. Jag var ledsen efteråt, för att det inte kändes så bra som jag tycker att det borde/jag hade hoppats. Nu har vi nyss ätit lunch ihop. Trevligt. Men inte jättetrevligt. Jag vet fortfarande inte och jag funderar på om jag inte borde veta det nu ifall det var på väg åt ett positivt håll s.a.s. Jag är helt på det klara med att jag inte är den som vet efter en gång, jag behöver tid, men det borde kännas mer pirr tycker jag. Men jag vet inte.

Jag har skrivit ganska mycket med T också. Han är lätt att vara avslappnad med. Där är det uttalat att vi är FWB. Men vi får aldrig till att ses. Nu känner jag dessutom, fast jag vet att jag inte är skydlig någon något än, att jag skulle må dåligt av det när jag dejtar JS. Min hjärna är verkligen rörig just nu när det gäller dejtandet och relationerna. Borde det inte vara enkelt?

Hur känner JS? Vet du det? Han kanske också känner att det är stelt och konstigt? Ta upp det, tycker jag! Enklare sagt än gjort, men bättre att det kommer fram...!

Åh, jag känner så igen mig i det där att "inte vara skyldig någon något än". Jag kan känna mig så illojal mot någon jag inte ens varit på en förstadejt med... men har börjat bli bättre på att tänka att nej, jag har faktiskt inga skyldigheter mot någon alls.

Hur känner JS? Vet du det? Han kanske också känner att det är stelt och konstigt? Ta upp det, tycker jag! Enklare sagt än gjort, men bättre att det kommer fram...!

Åh, jag känner så igen mig i det där att "inte vara skyldig någon något än". Jag kan känna mig så illojal mot någon jag inte ens varit på en förstadejt med... men har börjat bli bättre på att tänka att nej, jag har faktiskt inga skyldigheter mot någon alls.
JS har känslor. Helt klart. Beter sig förälskat och säger saker som tyder på det. Jag har bett om att vi ska ta det lite piano, jag vill inte ha någon relation än utan bara dejta. Så det känns som att vi har korten på bordet.

Jag har aldrig tänkt att FWB kan vara exklusivt i den meningen att man inte bör dejta andra? Vidare fungerar jag på varför du har så bråttom med att veta.. varför måste du veta just nu? Ta det lugnt och gör det som faller dig in, ingen press! :love:

Jag har aldrig tänkt att FWB kan vara exklusivt i den meningen att man inte bör dejta andra? Vidare fungerar jag på varför du har så bråttom med att veta.. varför måste du veta just nu? Ta det lugnt och gör det som faller dig in, ingen press! :love:
Nej T har inga problem. Jag menade från JS synvinkel. Men jag vet också att resonemanget är fel.

Tack för pepp!

Jag såg just en intervju med Michael Bublé, och han sa något som fick mig att tänka på denna tråd, som svar på frågan "how to be a gentleman".

"I think there are certain things that will never go out of style. Kindness, compassion, empathy, humour, self-deprecation...
Looks, muscles, height, hair – those are just unimportant things, that in time will go.
It’s how you make other people feel!"

L är så himla snäll och gullig. Sov där natten till igår och självklart regnade det op morgonen när jag skulle upp och iväg.
Han gick upp med mig och körde mig till tåget så jag slapp bli blöt innan jobbet 😍

Idag smet han från jobbet för att hänga med mig på min rast. Gulle!

Inget svar från hästkillen, men har skrivit en del med en annan bonde som bor endast 3-4 km ifrån mig och har en jättefin gård. Han har erbjudit sig att lära mig köra traktor (på ett inte-mansplainande sätt, jag som skrev att jag behövde lära mig det) och föreslagit att träffas över kaffe eller en matbit. Dock så enligt hans fb-sida verkar vi ha lite skilde åsiktar om saker som blant annat pälsdjur och rovdjur, som är rätt viktiga för mig politiskt...

Osäker på om jag borde "outa" att jag luskat reda på hans efternamn och googlat honom, eller är det bättre att träffas över en kaffe och sedan avsluta på ett snyggt sätt? :cautious:

Inget svar från hästkillen, men har skrivit en del med en annan bonde som bor endast 3-4 km ifrån mig och har en jättefin gård. Han har erbjudit sig att lära mig köra traktor (på ett inte-mansplainande sätt, jag som skrev att jag behövde lära mig det) och föreslagit att träffas över kaffe eller en matbit. Dock så enligt hans fb-sida verkar vi ha lite skilde åsiktar om saker som blant annat pälsdjur och rovdjur, som är rätt viktiga för mig politiskt...

Osäker på om jag borde "outa" att jag luskat reda på hans efternamn och googlat honom, eller är det bättre att träffas över en kaffe och sedan avsluta på ett snyggt sätt? :cautious:

Om det är så pass viktiga saker som gör att du går dit bara för att få det "överstökat" så hade jag inte gått. Jag hade sagt som det var. Jag hade aldrig velat "slösa" tiden på någon som har så pass annorlunda tankar kring viktiga frågor för mig :) jag tänker att det inte är så ovanligt ändå att man snabbt kollar upp någon innan. Om det ändå inte kan komma att bli något pga de åsikterna ser jag inte varför ni skall ta upp varandras tid!

Nu har jag varit och lämnat hans saker och fått igen min nyckel.

Han frågade varför jag dragit ut på det, jag hade visst varit väldigt uppenbar.
Så det har var skint igenom antar jag.

Och sen att jag tog den fega vägen, Jag svarade som det var; att jag är en fegis och sen började jag gråta...:cautious:

Jag har en dejtingrelaterad fundering och ingen att spåna med, för jag är ensam på resa. Får jag vara lite självupptagen här?

Jag hänger alltså i en by i Italien en månad. Skriver, promenerar och äter, i stort sett. Festar inte.

I alla fall. Vid tre (3) tillfällen har män inlett konversationer med att vilja bjuda mig på en drink. (Det är typ 1000% oftare än vad sånt händer hemma.) Männen har alla varit i min ålder +, de har varit rätt stiliga på ett kultur-/konstnärsaktigt vis. Och med TYDLIGT heteromaskulin utstrålning.

Min egen utstrålning är inte tydligt heterofeminin. Och jag föredrar klart bögar framför heteromän, generellt sett.

Jag fattar inte! Hur fan läser de där männen mig? Hur kan de ens TRO att ens EN DRINK skulle bli trevlig? Jag ser ju med en blick att det blir enbart tröttsamt. (Klart jag kan spela trevlig med dem på deras vis, men jag tycker att jag slipper så jag tackar bara vänligt nej.)

Jag fattar inte! Hur tänker de?

Nu har jag avslutat det med tjejen som mest blev en KK. Insett att det inte är min grej eller vad jag är ute efter. Roligt så länge det varade, men känner att jag måste vara sann mot mig själv och göra det som känns rätt för mig. Och det kändes inte rätt med henne.
Jag vill ju hitta någon att bli kär i, som blir kär i mig.. Varför är det så svårt?

Nu har jag avslutat det med tjejen som mest blev en KK. Insett att det inte är min grej eller vad jag är ute efter. Roligt så länge det varade, men känner att jag måste vara sann mot mig själv och göra det som känns rätt för mig. Och det kändes inte rätt med henne.
Jag vill ju hitta någon att bli kär i, som blir kär i mig.. Varför är det så svårt?

Det är skitsvårt. Känns som att jag fått ett stenhjärta...
Men jag tänker att man kanske inte träffat rätt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka