För att italienska män är såna. Kvinnor som kvinnor så tror de om sig själva att de kan och att kvinnorna vill bli raggade på av dom. Har jag hört.Jag har en dejtingrelaterad fundering och ingen att spåna med, för jag är ensam på resa. Får jag vara lite självupptagen här?
Jag hänger alltså i en by i Italien en månad. Skriver, promenerar och äter, i stort sett. Festar inte.
I alla fall. Vid tre (3) tillfällen har män inlett konversationer med att vilja bjuda mig på en drink. (Det är typ 1000% oftare än vad sånt händer hemma.) Männen har alla varit i min ålder +, de har varit rätt stiliga på ett kultur-/konstnärsaktigt vis. Och med TYDLIGT heteromaskulin utstrålning.
Min egen utstrålning är inte tydligt heterofeminin. Och jag föredrar klart bögar framför heteromän, generellt sett.
Jag fattar inte! Hur fan läser de där männen mig? Hur kan de ens TRO att ens EN DRINK skulle bli trevlig? Jag ser ju med en blick att det blir enbart tröttsamt. (Klart jag kan spela trevlig med dem på deras vis, men jag tycker att jag slipper så jag tackar bara vänligt nej.)
Jag fattar inte! Hur tänker de?
*ber om ursäkt till alla ev italienska män härinne alt kvinnor med "normala" italienska män kring sig*