Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner mig mest uppgiven över allt som har med relationer att göra.
L är verkligen fantastisk på så många sätt och det är så bra när vi ses.
Men vetskapen att det aldrig kommer bli mer än såhär tär så himla mycket på mig.
Att bara ses på jobbet och någon enstaka helg ibland.
Det känns inte som någon vidare framtid direkt![]()
Fast du - aldrig àr veldigt lenge.... vem vet hur det blir om 10 år?
Om han ar the one så kanske han ar vard att vanta på..?
Men "vänta"? Vad betyder det i praktiken? Du tror väl inte att det finns EN Den Rätta och att den förblir rätt oavsett hur relationen ser ut?Fast du - aldrig àr veldigt lenge.... vem vet hur det blir om 10 år?
Om han ar the one så kanske han ar vard att vanta på..?
Men vad är det för relation du vill ha som du ser en framtid med? Jag har inte riktigt uppfattat dig som en villa, Volvo, vovve-typ. Jag kan själv se jättemycket fördelar med att bara ses då och då, och göra det bästa med tiden man har tillsammans.Jag känner mig mest uppgiven över allt som har med relationer att göra.
L är verkligen fantastisk på så många sätt och det är så bra när vi ses.
Men vetskapen att det aldrig kommer bli mer än såhär tär så himla mycket på mig.
Att bara ses på jobbet och någon enstaka helg ibland.
Det känns inte som någon vidare framtid direkt![]()
Men "vänta"? Vad betyder det i praktiken? Du tror väl inte att det finns EN Den Rätta och att den förblir rätt oavsett hur relationen ser ut?
Men vad är det för relation du vill ha som du ser en framtid med? Jag har inte riktigt uppfattat dig som en villa, Volvo, vovve-typ. Jag kan själv se jättemycket fördelar med att bara ses då och då, och göra det bästa med tiden man har tillsammans.
Nä, det är inte riktigt jag.
Men jag vill kunna ses spontant, kunna göra saker ihop, mer än ta en glass på donken samtidigt som jag stirrar på klockan för att inte missa min påtid.
Jag behöver verkligen inte ses varje dag men jag vill ha tid tillsammans, bara han och jag.
För att vi ska kunna ses lite mer ordentligt nu krävs att någon tar ledigt, vilket jag gjorde i helgen.
I december har jag en övernattning där vecka 51. Kommer vid 20, lämnar 05. Det är allt vi kan ses på hela månaden.
Jag har bara rast där dagtid när han är på jobbet. Har ingen möjlighet att åka ner extra eftersom det hela tiden krockar med träningar och annat jag behöver göra lediga dagar.
Är jag ledig har han barnet, är han ledig jobbar jag.
Våra liv är inte alls synkade.
Ni kan ju bo närmare varandra, och barnet blir större.
Jag skjuter mig hellre i foten än flyttar till småland.
Har mitt liv här med mina vänner, ett jobb som jag verkligen tycker om, underbara kollegor, ett bra hästliv med tränare jag trivs med osv. Finns en fälttävlansbana där nere, en![]()
Jag förstår dig, jag menar bara att alternativet finns.
Ni kanske hittar en bättre struktur med tiden, eller så gör ni det inte. Du måste prioritera det du vill, och han också. Har ni tur kan ni mötas på vägen, eftersom ni verkar vilja så mycket saker på en gång.
Dygnet har ju bara ett visst antal timmar.
Tack!@Sharpless
Måste bara säga att jag tycker att du verkar vara en så himla fin kille! Hoppas att allt löser sig med Finland![]()
Trotts detta hänger ni ihop såpass som ni gör - inte tänkt på det?Jo, så är det ju.
Jag är ingen fighter, utom när det kommer till ridningen. Är det inte enkelt och okomplicerat struntar jag hellre i det. Känner att det tar mer energi än det ger.
Hade vi bott nära varandra och kunnat ses enkelt och spontant hade det antagligen fungerat hur bra som helst.
Nu känner jag mig mest stressad och uppviven.
Trotts detta hänger ni ihop såpass som ni gör - inte tänkt på det?
Ansluter mig till dem som tror att ni löser det där bara att det krävs lite tålamod.
Jo, det har jag.
Men santidigt så vet båda två om att det aldrig kommer fungera i längden.
Även om det är bra när vi ses så tär avståndet väldigt mycket på mig. Det blir en enorm frustration när tiden inte räcker till, vi lever så olika liv och vill så olika saker.
Jag förstår dig. Det räcker inte heller för mig att endast ses ibland när det är någon jag verkligen tycker om särskilt om man inte har nån bra plan för att va tillsammans i framtiden.