Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga till er alla: Hur ofta hörs ni med den ni dejtar? Jag tänker mig främst när man dejtat ett tag och träffas ganska regelbundet ("seriöst").

Hur resonerar ni ifall du och den du träffar är väldigt olika gällande hur ofta man hör av mig mellan gångerna ni ses? Skulle det kunna vara en dealbreaker?

Om jag tolkar ditt "seriöst" som att jag själv är intresserad av mycket kontakt (vilket jag är i sådana fall) så hade det inte känts bra. För mig handlar det om att höras en del under dagen varje dag men framför allt att man har en bra känsla i kontakten. Att båda känns lika engagerade. Ibland hinner jag inte ha någon kontakt alls på ett helt arbetspass tex och det ska inte bli en dealbreaker för att man vet var man har varandra. Så just hur mycket kan nog variera lite, för mig är känslan o tryggheten viktigare. Men som exempel inget svar/inget eget driv på typ 2-3 dagar max hade definitivt inte passat mig.

En fråga till er alla: Hur ofta hörs ni med den ni dejtar? Jag tänker mig främst när man dejtat ett tag och träffas ganska regelbundet ("seriöst").

Hur resonerar ni ifall du och den du träffar är väldigt olika gällande hur ofta man hör av mig mellan gångerna ni ses? Skulle det kunna vara en dealbreaker?
Helst inte så ofta, jag blir smått frustrerad på att behöva ha koll på telefonen jämt och svara på en massa meddelanden. Men kanske varannan dag är lagom, blir det mer än så känner jag mig trängd.
Tog slut med en tjej för att jag tappade intresset då hon hörde av sig hela tiden..

Jobbkillen kommer förbi om en stund, han ska testa koppla in mitt nes :D

Jag har druckit vin med bästis, men hon for ut - jag kan inte i helgen p.g.a pudel :) )

Och min tatuerare skrev nyss, full som en kastrull såklart...

Måste köpa nån kabel till nes visst.
Vi spelade tuttmemory :D
Sen sov han över, inget ligga pga inga kondomer.

Ingen kille jag blir ihop med iallafall :)

Han jag dejtar är läget rätt oklart med, men vi hörs väldigt oregelbundet. Ibland massor med gånger per dag och ibland inte alls på flera dagar. Vi ses också väldigt oregelbundet, ibland flera gånger i veckan och ibland inte alls på flera veckor. Och vi är också helt olika i vårt sätt att kommunicera. Jag vill nog höras oftare/mer regelbundet och gärna blandat sms och telefon, han hörs gärna oregelbundet och helst på telefon. Jag har tolkat det som ointresse. Men det är det nog inte, utan bara helt olika tänk/behov helt enkelt (vi har pratat om det men inte landat i något direkt, men vi är inte heller på nån förhållandenivå och då känns det svårt).

Jag jobbar med mig själv med det här kan jag erkänna, för jag tycker att det är ganska jobbigt...hade jag inte gillat karln så mycket så hade det nog kunnat vara skäl för att sluta dejta för mig.

Fick ett meddelande från en kille på Tinder, han skrev "Du är den perfekta tian för mig." Jag har ingen aning om vad eller om jag ska svara. Hur öppnar man ens en konversation efter det?

Senaste Tinder konversationen:

Han: Hej! Vad söt du är, som en söt Barbie!
Jag: Barbie känns väldigt tråkigt och opersonligt. Jag vill hellre vara Black Widow eller kanske Wonderwoman.
Han: Nej, du är en Barbie, en söt Barbie.
Jag: Fast jag vill inte vara en Barbie, jag tycker de sprider en dålig kroppsbild till unga tjejer och cementererar tråkiga könsroller. Jag vill hellre vara en cool superhjälte.
Han: Jag tycker ändå att du är en söt Barbie, varför kan du inte bara ta en komplimang utan att bli jobbig?
Jag: Jag tycker inte att det är en komplimang och om det är en "o-jobbig" Barbie du är ute efter så är jag nog inte rätt tjej för dig.
Han: Ok.
Han: Vill du ses ändå?
Jag:...

Senaste Tinder konversationen:

Han: Hej! Vad söt du är, som en söt Barbie!
Jag: Barbie känns väldigt tråkigt och opersonligt. Jag vill hellre vara Black Widow eller kanske Wonderwoman.
Han: Nej, du är en Barbie, en söt Barbie.
Jag: Fast jag vill inte vara en Barbie, jag tycker de sprider en dålig kroppsbild till unga tjejer och cementererar tråkiga könsroller. Jag vill hellre vara en cool superhjälte.
Han: Jag tycker ändå att du är en söt Barbie, varför kan du inte bara ta en komplimang utan att bli jobbig?
Jag: Jag tycker inte att det är en komplimang och om det är en "o-jobbig" Barbie du är ute efter så är jag nog inte rätt tjej för dig.
Han: Ok.
Han: Vill du ses ändå?
Jag:...
:banghead::banghead::banghead:

Hur man verkligen inte tar till sig något :arghh::banghead:

Fick ett meddelande från en kille på Tinder, han skrev "Du är den perfekta tian för mig." Jag har ingen aning om vad eller om jag ska svara. Hur öppnar man ens en konversation efter det?
Jag, som inte tycker att det fär med att kategorisera personer som siffror baserat på utseende, hade antagligen avmatchat om jag var sådär intresserad från början (pga trist syn på människor). Alternativt, om personen hade verkat väldigt intressant och jag hade velat ge en chans för att se om det var ett olyckligt sammanfattande, så hade jag svarat något i stil med ”på vilket sätt är det rimligt att kategorisera okända personers utseende och ge betyg på dessa” (vilket lär ge antingen ett surt svar om att en ska lära sig ta komplimanger eller en intressant konversation, så bra sätt att sålla).

Men det är ju hur jag resonerar :) Så det innebär ju inte att det är rätt för dig såklart!

Idag har jag träffat Den Yngre (han är 2,5 år yngre än mig). :) Vi tog och en promenad, åt sen lunch och sen blev det en längre promenad efter lunchen.
Det var trevligt, han var lättpratad och det var trivsamt! Jag känner mig väl inte helt pirrig eller så redan kan jag inte påstå, men jag hade gärna träffat honom igen, om han också vill. :)

Happ. Den där krångliga mannen som jag tänkte bryta kontakten med hörde av sig, övertalade mig att få följa med på en liten hundpromenad och nu har vi gått runt och pratat en stund. Han vill att jag ska höra av mig oftare, pratar om hur rolig jag är osv. Han vet precis hur han ska bete sig för att jag inte ska kunna vara arg på honom, och nu när vi skiljts åt så sitter jag hemma och är sur på mig själv som ens går med på sånt där :banghead: :banghead: :banghead: Ska försöka träffa ett styck manlig vän och prata mer med kollegorna på jobbet på måndag för att påminna mig om hur vettiga män kan vara också, då kanske jag får lite mer vett i skallen.

Jahapp och där kom det! Grannen is doing it again :arghh:. Han blev upprörd över något (jag vet fortfarande inte vad). Istället för att ta upp det ignorerar han mig tills jag frågar vad problemet är.

Jag är så förbannad så jag kokar nu! Han är en jävla egoistiskt omogen mupp :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:!

Jag hoppas att min ilska håller i sig för han lär höra av sig när han kommer hem från sin resa nästa vecka. Jag har så mycket känslor för honom så risken är stor att jag går med på att ses.

Men oavsett så vet jag nu att det här kommer hända fler ggr och att sånt beteende inte passar mig. Min ångest triggas igång när någon jag tycker om stänger mig ute.
Jag hoppas det kommer vara lättare att gå vidare nu när jag vet att jag gett det en chans och är säker på att han inte är rätt för mig.

Jahapp och där kom det! Grannen is doing it again :arghh:. Han blev upprörd över något (jag vet fortfarande inte vad). Istället för att ta upp det ignorerar han mig tills jag frågar vad problemet är.

Jag är så förbannad så jag kokar nu! Han är en jävla egoistiskt omogen mupp :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:!

Jag hoppas att min ilska håller i sig för han lär höra av sig när han kommer hem från sin resa nästa vecka. Jag har så mycket känslor för honom så risken är stor att jag går med på att ses.

Men oavsett så vet jag nu att det här kommer hända fler ggr och att sånt beteende inte passar mig. Min ångest triggas igång när någon jag tycker om stänger mig ute.
Jag hoppas det kommer vara lättare att gå vidare nu när jag vet att jag gett det en chans och är säker på att han inte är rätt för mig.
Va tråkigt att det inte blev bättre, men ränderna går aldrig ur så att säga :( Vi får peppa varandra att hålla oss från att gå tillbaka :) Jag har precis brutit med mitt ex. Ytterligare lögner kom fram så att ha någon kontakt alls var ohållbart och hela vår relation har i princip bestått av lögner från hans sida - dock har han fortfarande grejer här som han ska komma och hämta om några veckor, så vi måste liksom ha kontakt då och jag är så rädd att jag ska falla dit. När ilskan och besvikelsen lagt sig vet han precis vilka knappar han ska trycka på för att nästla sig in i mitt liv igen :meh:

Jag hade nog blivit sur och frågat "Är det viktigt för dig?" och vidare fått förtydliga om det är viktigt för honom att rangordna människor. Och nog rätt fort kommit till ett vidrigt svar om människosynen och avmatchning. Om jag orkat men jag mår oftast bättre om jag orkar så försöker göra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka