Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hero
Vad jobbar du med? Nu är det snart helg vad brukar du göra då? Favoritfärg? Har du något husdjur? Har du någon gång åkt segway? Är du nöjd med dina röda tapeter (om det syns röda tapeter i bakgrunden på en selfie)? Brukar du spela hög musik i bilen på väg till jobbet? Längtar du efter att få börja julpynta? Har du något husdjur? Favoritbok? Gått på nån bra konsert? Kan du vifta på öronen? Är det okej att äta glass till middag? Känner du Markoolioo? Favoritfrukt? Bästa disneyfilm?

Alltså poängen är att du kan ju skriva vad som helst!

@Hero
Vad jobbar du med? Nu är det snart helg vad brukar du göra då? Favoritfärg? Har du något husdjur? Har du någon gång åkt segway? Är du nöjd med dina röda tapeter (om det syns röda tapeter i bakgrunden på en selfie)? Brukar du spela hög musik i bilen på väg till jobbet? Längtar du efter att få börja julpynta? Har du något husdjur? Favoritbok? Gått på nån bra konsert? Kan du vifta på öronen? Är det okej att äta glass till middag? Känner du Markoolioo? Favoritfrukt? Bästa disneyfilm?

Alltså poängen är att du kan ju skriva vad som helst!

"Hej ! Vad jobbar du med ?"

Jag tycker det är rätt tråkig inledningsfras. Jag brukar vilja fråga nåt utifrån bilderna som dom gör eller utifrån presentation.
Den här kvinnan har endast 4 bilder välsminkade och fixade bilder på sitt ansikte, samt en bild bakifrån i klänning. Hon är söt, men man vill ju veta om det finns nåt gemensamt man kan prata om :).

Någon som har nåt tips ?
Vad kan man skriva mer än "Hej" som inledningsfras till någon som endast har ansiktsbilder och ingen pres ?
När infon är för kort brukar jag skriva typ ”Hej! Vill du berätta lite mer om dig själv?” Blir svaret ”vad vill du veta?” (sämsta svaret ever btw) så skriver jag ”ja vem är du, vad gillar du att göra, vad drömmer du om”. Ungefär så. Kommer de inte igång då så ryker de.

"Hej ! Vad jobbar du med ?"

Jag tycker det är rätt tråkig inledningsfras. Jag brukar vilja fråga nåt utifrån bilderna som dom gör eller utifrån presentation.
Den här kvinnan har endast 4 bilder välsminkade och fixade bilder på sitt ansikte, samt en bild bakifrån i klänning. Hon är söt, men man vill ju veta om det finns nåt gemensamt man kan prata om :).
Ja men jag sa ju inte att du måste använda dig av nåt, du bad om tips och jag slängde iväg några för att bidra med någon form av inspiration. Men om du inte vill fråga om jobb så har du ju kommit en liten bit på vägen och använt uteslutningsmetoden i din resa till den perfekta öppningsfrasen.

Någon som har nåt tips ?
Vad kan man skriva mer än "Hej" som inledningsfras till någon som endast har ansiktsbilder och ingen pres ?

Jag brukar av princip skippa de utan presentation men har däremot matchat med några som haft urdålig, kortfattad, intetsägande presentation. ”Ja, jag finns” till exempel. Ingen har svarat när jag gett väldigt öppna frågor så nästa gång tänkte jag testa något lite mer specifikt som @Entourage tipsar om. Kanske typ glassgrejen, jag älskar glass till middag :p

Någon som har nåt tips ?
Är det vanligt på Tinder att folk inte har presentationer? Eller det här kanske inte var på tinder?

Är det vanligt på Tinder att folk inte har presentationer? Eller det här kanske inte var på tinder?
Majoriteten av män hade inte presentationer när jag var där. Typ 1 av 4 hade presentation. Då var det dessutom bara några som hade vad jag tyckte var vettiga presentationer dvs att de verkligen sa något om folk och inte bara typ" 182 cm lång. Det verkar vara viktigt att skriva här."

Jag vet inte hur det är bland "killar". Men det är väldigt vanligt att tjejer saknar presentation och endast har bilder.
Då låter det som en god idé att komma på lite roliga saker man kan skriva till dem utan presentationer. Om det nu är så vanligt.

Då låter det som en god idé att komma på lite roliga saker man kan skriva till dem utan presentationer. Om det nu är så vanligt.

Ja, och det är inte lätt :) .

Finns en del tjejer som hjälper till på traven tex. Att man ska gissa på en gåta, vilken bil hon kör eller liknande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka