Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har han gjort innan han började dejta dig då? Han får väl återgå till att göra det om ni gör slut. :p

Aktiviteter under helgen hade jag inte satt så stor vikt vid, det har inte jag heller. Då hade vännerproblemet varit större tycker jag. De som har partners utan vänner får, vad jag har uppfattat, ansvaret att "underhålla" dem och de tenderar att gnälla när partnern ska göra saker på egen hand. Det hade varit ett problem för mig.

Han sa häromdagen att han kände sig ensam. Jag sa att det var den sämsta anledningen att börja dejta. Då svarade han något svepande. Typ nä inte så bla bla.

Innan vi dejtade har var det flera ggr som han bjöd in sig när jag umgicks med kompisar. Ibland kunde han hänga på, men ibland sa jag nej.

Ja det här kommer garanterat bli ett problem. Jag har mycket vänner som jag hänger med under veckan samt att jag brukar gå ut både fredag och lördag.

Problemet tycker jag blir om personen förväntar sig att partnern ska komma in och fixa allt. Dvs partnern ska bota ensamhet, och ge allt socialt som personen saknar. Däremot om personen är nöjd med sitt liv så hade jag inte sett det som problem. Men det blev ett problem när mitt ex ville att jag skulle vara lösningen på all hans ensamhet och tristess.

Ja ibland har det känts som han ska få allt av mig. Hänga med mig på mina saker. På vardagarna är det inget stort problem då han oftast är trött och stressad efter jobbet, men på helgerna har han oftast inga planer.

Han sa häromdagen att han kände sig ensam. Jag sa att det var den sämsta anledningen att börja dejta. Då svarade han något svepande. Typ nä inte så bla bla.

Innan vi dejtade har var det flera ggr som han bjöd in sig när jag umgicks med kompisar. Ibland kunde han hänga på, men ibland sa jag nej.

Ja det här kommer garanterat bli ett problem. Jag har mycket vänner som jag hänger med under veckan samt att jag brukar gå ut både fredag och lördag.

Det behöver inte bli ett problem. Han får ha ett eget liv och roa sig själv. Du har ingen skyldighet att ta med dig honom på dina aktiviter.

Han tränar också en del. Vet inte vad han gör på helgerna om han inte är med mig. Tror kolla på serier, spela dataspel kanske.

Men dåså. Varför känner du att du måste underhålla honom då ?
Jag skjutsade glatt mitt ex till sina kompisar. Inte kände jag ett behov att jag måste vara med henne då.

Ja fast man kan ju känna sig ensam ur ett "partner-perspektiv", det gör jag ibland fast jag har många vänner.

Jag tänker att så länge han accepterar att du hänger med dina vänner och inte kräver underhållning av dig eller att alltid vara med i din gemenskap behöver det inte vara ett problem. Du måste ju inte ta med eller umgås med honom jämt bara för att han inte har några andra vänner. Ser inte han det som ett problem behöver du ju inte göra ett problem av det menar jag. :)

Blev så himla glad idag när jag fick en bok på posten.
En bok jag älskade när jag var liten. Jag lånade ut den + ett gäng andra till min bror som han sen tog med sig när han flyttade utomlands 😑
Boken ges inte ut längre och är jättesvår att få tag i. Jag har pratat om den med L och nu hade han hittat den och fått den skickad till mig 😍
Så himla fint!

Men är det samma snubbe som du redan dissat en gång och som visat upp en del mindre trevliga egenskaper? Varför ger su honom fler chanser när han dels varit rätt knepig tidigare och du redan känner att det här kommer bli ett problem? Alltså, en relation bör väl förhoppningsvis vara något som berikar ens liv, inte något där en ser problem med en gång som en behöver hitta strategier för att hantera?

Men dåså. Varför känner du att du måste underhålla honom då ?
Jag skjutsade glatt mitt ex till sina kompisar. Inte kände jag ett behov att jag måste vara med henne då.[/QUOT

Tidigare när vi bara var vänner kunde han bjuda in sig själv eller hintade att han ville med mig på det jag skulle göra. Men visst det kanske han inte kommer göra nu när vi dejtar. Då är ju läget lite annorlunda.

Ja fast man kan ju känna sig ensam ur ett "partner-perspektiv", det gör jag ibland fast jag har många vänner.

Jag tänker att så länge han accepterar att du hänger med dina vänner och inte kräver underhållning av dig eller att alltid vara med i din gemenskap behöver det inte vara ett problem. Du måste ju inte ta med eller umgås med honom jämt bara för att han inte har några andra vänner. Ser inte han det som ett problem behöver du ju inte göra ett problem av det menar jag. :)

Nä det är väl delvis mitt problem. Att jag tar ansvar för folks sociala liv. De vänner jag tror känner sig ensamma bjuder jag nästan alltid med när jag går ut. Så de får nya vänner och socialt liv genom mig. Dem bjuder inte mig på liknande så känns ibland lite ojämnt.

Men är det samma snubbe som du redan dissat en gång och som visat upp en del mindre trevliga egenskaper? Varför ger su honom fler chanser när han dels varit rätt knepig tidigare och du redan känner att det här kommer bli ett problem? Alltså, en relation bör väl förhoppningsvis vara något som berikar ens liv, inte något där en ser problem med en gång som en behöver hitta strategier för att hantera?

Ja det är nog honom jag skrivit om. Det är en lång historia och här på buke har jag bara skrivit när jag varit irriterad och när vi haft konflikter, främst i början när jag lärde känna honom.

Sammanfattat så träffades vi i våras via tinder. Vi dejtade ett tag, men jag störde mig på hans skratt, hur han ibland uttryckte sig... Sedan sa jag till honom att vi endast borde vara vänner så vi var de i några månader. Jag började dock få känslor och sa att jag hade det. Sen hade vi en konflikt pga kommunikationsproblem och alkohol och hördes inte på några veckor.

Sedan vi har börjat träffas igen har det inte varit några problem utan vi har bara haft det superhärligt. Det jag reagerade nu på var att han sa att han inte har några kompisar vilket ev skulle kunna bli ett problem.

Men jag håller absolut med mig! Även om jag och han har det bra nu är skeptisk av naturen. Anledningen att jag ger det en chans är för att jag tycker om honom så mycket och vi har kul ihop. Jag har dejtat många och den här killen är speciell. Sen får jag se vad jag gör om det skulle dyka upp problem igen. Förhoppningsvis så har vi blivit bättre på att ta upp saker och kan lösa dem.

Hmm... spel är kanske fel ord, men osäkerhet då.. det här med att nä, men jag väntar med att höra av mig eller nu får h*n skriva först osv.... jag vet inte om man vinner något på det, men jag kan känna lite så ibland att jag gör så (har skrivit om det tidigare också).

Jag vet att någon skrev förut typ att gillar h*n dig så gillar han dig oavsett om du svarar direkt eller efter två dagar... men stämmer det? Vad tycker ni? Det stämmer kanske, så länge man inte blir efterhängsen (eller för "svårfångad")? Efterhängsenhet (är det ett riktigt ord?) är något jag själv inte fixar iaf... skriv EN gång, vill jag svara så gör jag det....
Min svarsfrekvens är helt beroende av vad jag annars har för mig. Jag kan strunta i att höra av mig i flera dagar för att jag har för mycket annat, eller skriva en uppsats för att jag känner för det. Jag tror att det är ganska vanligt att man resonerar så.

Hmm... Pratade lääänge i telefon igår med nya kvinnan. Hon är verkligen eld och lågor, möjligen att hon var lite på lyran också ;). Men hon är redan på puss-stadiet och pratar om en möjlig framtid, och det gör mig lite nervös. Samtidigt är det svårt att inte ryckas med av energin och engagemanget. Vi ska ses på torsdag och det känns som om det kan gå lite hur som helst faktiskt. Jag är övertygad om att vi kommer ha sex, men jag hoppas att det inte finns önskemål om något närmare än så. Jag har varit mycket övertydlig när det gäller vad jag är ute efter, och hur jag känner med Köpenhamn. Men får lite känslan av att hennes självförtroende som partnermaterial sviktar rejält. Äsch nu spekulerar jag en massa. Får se till att prata extre mycket med henne helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka