Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag träffade L på rasten igår. Var i min vanliga försvarsställning, kort och tvär men mjukade efter ett tag. Jag tycker ju om så himla mycket hos honom.
Han följde med mig hem, vi gick till hotellet hemma och åt frukost på morgonen 😍
Nu är vi på väg ner igen, ska träffa en kompis och sen sova hos honom.

Sen får vi se hur det blir framöver.

Jag ser fram emot kvällen men är lite nervös samtidigt. Han är waaay ahead of me. Jag har påpekat det, att jag blir smått panikslagen av när han tänker så långt framåt kring "oss". Det finns ju inget oss än. Jag tror att han fattar men har svårt att hejda sig.

Jag har noterat något intressant hos mig också. Han skrev om att gå en promenad och att det hade varit trevligt om jag hade varit med så hans ena hand kunde ha varit varm. Intressant att jag blir mycket mer stressad av anspelningar på att hålla handen än om han hade hintat om sex 😆 Vilket han inte har gjort öht.

Det känns ändå på ett vis som att det just nu gör gott för mig att han är så. Jag behöver någon som verkligen vill och som säger/visar det tydligt. Sen vet jag inte var jag själv hamnar om vi umgås ett tag men det får tiden utvisa.

Jag ser fram emot kvällen men är lite nervös samtidigt. Han är waaay ahead of me. Jag har påpekat det, att jag blir smått panikslagen av när han tänker så långt framåt kring "oss". Det finns ju inget oss än. Jag tror att han fattar men har svårt att hejda sig.

Jag har noterat något intressant hos mig också. Han skrev om att gå en promenad och att det hade varit trevligt om jag hade varit med så hans ena hand kunde ha varit varm. Intressant att jag blir mycket mer stressad av anspelningar på att hålla handen än om han hade hintat om sex 😆 Vilket han inte har gjort öht.

Det känns ändå på ett vis som att det just nu gör gott för mig att han är så. Jag behöver någon som verkligen vill och som säger/visar det tydligt. Sen vet jag inte var jag själv hamnar om vi umgås ett tag men det får tiden utvisa.

Det hade jag med fått efter att ha setts en gång 😨😂
Men hoppas det går bra idag!

L åkte och köpte frukost åt mig under tiden jag träffade min kompis igår.
Skrev en gullig lapp åt honom innan jag gick idag 😊

Intressant att jag blir mycket mer stressad av anspelningar på att hålla handen än om han hade hintat om sex 😆
Två vuxna människor som håller handen utomhus/offentligt signalerar ju till omgivningen att de "hör ihop", vare sig man vill signalera det eller ej. En tjej jag träffade förut ett tag berättade att en kille hon dejtat ville på första dejten hålla henne i handen när de var ute och gick på stan. Det blev ingen andra dejt för honom :angel:

Det ger mig lite samma vibbar som det där med killar som tvångskysser tjejen på första dejten, trots att hon verkligen inte vill.

Jag är nog rätt dålig på den taktiken. Då jag oftast skriver mer än vad hon gör.
Sen tror jag inte det är pga alla är så nitiska i det man skriver. Jag har många gånger korrekturläst och försöka greppa över varför dom har slutat skriva.
Men jag tror att det främst beror på helt andra orsaker. Andra , intressantare matchningar, inte tid, tidsfördriv, orkar inte svara.
Ett tips för ditt egna välmåendes skull: Låt bli att analysera allting! Lär dig att man inte kan få svar på allt här i livet.

Hoppas kvällen blir bra! Och jag hade nog känt som du, både blivit stressad om någon tänkte "oss" för tidigt , men samtidigt blivit glad.
Sen det här med att hålla handen, det blir väl för att det är mer personligt, sex kan ju vara opersonligt...

En sak jag har funderat på, som hör lite ihop med vad du skriver när det gäller det här med att "säga/visa tydligt" vad man vill.... jag ska ju träffa en kille snart (troligtvis nästa helg :) ) som är äldre än mig och då tänker jag att det blir kanske mindre "spel" eller osäkerhet och sånt då, att han är klar med sånt liksom? Kan man generalisera så eller är det bara från person till person oavsett ålder? Vilka är era erfarenheter?

Hoppas kvällen blir bra! Och jag hade nog känt som du, både blivit stressad om någon tänkte "oss" för tidigt , men samtidigt blivit glad.
Sen det här med att hålla handen, det blir väl för att det är mer personligt, sex kan ju vara opersonligt...

En sak jag har funderat på, som hör lite ihop med vad du skriver när det gäller det här med att "säga/visa tydligt" vad man vill.... jag ska ju träffa en kille snart (troligtvis nästa helg :) ) som är äldre än mig och då tänker jag att det blir kanske mindre "spel" eller osäkerhet och sånt då, att han är klar med sånt liksom? Kan man generalisera så eller är det bara från person till person oavsett ålder? Vilka är era erfarenheter?
Nix, går inte att generalisera.

Skulle inte säga att det går att generalisera utan det tror jag beror på vad personen söker. Har varit på dejter med 26-åringar som söker seriöst och pratar nu med en 37 åring med barn som bara söker fysiskt sällskap :)

Skulle inte säga att det går att generalisera utan det tror jag beror på vad personen söker. Har varit på dejter med 26-åringar som söker seriöst och pratar nu med en 37 åring med barn som bara söker fysiskt sällskap :)

Jo, fast då har 37-åringen ju redan från början talat om vad han söker :) Då behövs ju inga "spel" eller någon osäkerhet :). Jag menar när båda söker seriöst och man ska ses och se hur man känner liksom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2