Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@pretsco Tråkigt att det inte känns bra!

---------------

Någon som har någon dejt planerad i helgen? :)
Jag ska spendera hela helgen hos Köpenhamn. Jag ska med till hans jobb på lördag så då får jag träffa några av hans vänner och kolleger för första gången. Lite nervöst men mest roligt. Vi har btw avancerat till att skriva puss på kvällen. Det är lite kom och hjälp mig att dö över det men jag kan bara inte låta bli :laugh:

Veckan efter ska jag på en dejt med nya kvinnan. Känns spännande!

Ett tips till er som vill utveckla ert kontaktnät och skaffa vänner, prova GoFrendly! Dock enbart för kvinnor.

(Om någon minns så för ett tag sedan skrivit i denna tråd att jag pausat dejtandet för att i stället fokusera på skaffa vänner, vilket varit mer framgångsrikt än dejtandet:D)

Det är faktiskt en app jag haft ett tag nu, både när jag bodde i Vänersborg och här i Stockholm. Antingen är jag verkligen värdelös på att skaffa vänner på det där sättet eller så är folk inte så seriösa med det där. Jag har verkligen skaffat appen för att seriöst försöka skaffa vänner, men upplever att det är väldigt få som faktiskt svarar en. Några svarar en lite, sen har de inte läst mina meddelanden på ett bra tag. Glömmer de bort appen eller blir jag dissad? Oklart. Tycker ändå jag haft jättetrevliga konversationer med ett gäng och alla har varit superintresserade av att ses men någonstans på vägen bara slutar folk läsa vad jag skriver. :(

Träffade en jättegullig tjej via Gofrendly när jag bodde i Vänersborg, men nu bor jag inte kvar där såå..

Någon som har någon dejt planerad i helgen? :)
JA! Fast vet inte vad jag sysslar med riktigt. Egentligen vill jag hellre träffa en person jag pratat/skrivit hur mycket som helst med men inte träffat än, men han verkar inte så intresserad just nu (ev. bara upptagen med mycket jobb). Kan ju dock inte "hänga upp mig" på en person jag inte ens träffat, vill inte gå och vänta och hoppas på att han vill ses nån dag snart.

Nä...jag är tillbaka i vela-landet 🙄 har träffat han jag dejtade mycket förut, som känns marginellt klarare med vad han vill nu, och alla andra bleknar liksom i jämförelse. Jag skriver med några på HP, några på Tinder och några på Kik. Men har egentligen ingen lust att träffa någon annan 🙈

Aah... hoppas han blir ännu klarare i vad han vill då!

Jag ska spendera hela helgen hos Köpenhamn. Jag ska med till hans jobb på lördag så då får jag träffa några av hans vänner och kolleger för första gången. Lite nervöst men mest roligt. Vi har btw avancerat till att skriva puss på kvällen. Det är lite kom och hjälp mig att dö över det men jag kan bara inte låta bli :laugh:

Veckan efter ska jag på en dejt med nya kvinnan. Känns spännande!

Åh, så mysigt! <3

JA! Fast vet inte vad jag sysslar med riktigt. Egentligen vill jag hellre träffa en person jag pratat/skrivit hur mycket som helst med men inte träffat än, men han verkar inte så intresserad just nu (ev. bara upptagen med mycket jobb). Kan ju dock inte "hänga upp mig" på en person jag inte ens träffat, vill inte gå och vänta och hoppas på att han vill ses nån dag snart.

Hoppas påa tt han bara är upptagen då! Livet kommer ju emellan ibland! Nej, absolut förstår hur du menar!

------------------------

Jaha... han jag pratar med på hp har inte svarat på det senaste jag skrev och jag känner mig lite sådär mysigt otålig ^^. Vi har ju inte träffats eller så eller ens pratat om det, men det känns ändå kul. Så hoppas han inte slutar skriva....

Å så har ajg börjat prata med några fler på badoo och så en kille på hp faktiskt, känns kul! Får se om det blir något av nåt, vore kul att dejta lite igen iaf!

Nästa torsdag ska jag träffa J:s dotter för första gången! Det har dragit ut lite på tiden av diverse skäl - hon har varit bortrest och han har oregelbundna jobbtider och jag har förvisso väldigt regelbundna arbetstider men ett rätt aktivt kvällsliv... ;) Men det gör inte så mycket. Ser fram emot det, hon är visst väldigt pepp och nyfiken på mig och hon är ju ändå 10 år, "nästan vuxen" som mamma sa ;) Det visar sig att vi har fler gemensamma intressen än bara läsning och Pokémon Go, i det att jag är bokbloggare och hon vill bli booktuber, så detta kan ju bara bli bra, eller hur? :D

Nä, men om nån har några tips på sånt här så tar jag tacksamt emot. Jag är hyfsat bra på äldre barn och hon har ju en god inställning till min existens så att säga, men jag är ändå lite nervös.

Två dagar senare ska jag träffa nästan hela klanen förutom mamma och mormor också, så det blir ett par intensiva dagar... håll en tumme :angel:

Vad gäller dejting assisterar jag annars med att coacha J:s bästis och tillika inneboende i dejtingträsket så gott det går. Han är rätt blyg och lite osäker och strålande på att måla fan på väggen, så det behövs! ;) Men en helt fantastisk kille på alla sätt och vis, så jag hoppas verkligen att han hittar rätt.

Nästa torsdag ska jag träffa J:s dotter för första gången! Det har dragit ut lite på tiden av diverse skäl - hon har varit bortrest och han har oregelbundna jobbtider och jag har förvisso väldigt regelbundna arbetstider men ett rätt aktivt kvällsliv... ;) Men det gör inte så mycket. Ser fram emot det, hon är visst väldigt pepp och nyfiken på mig och hon är ju ändå 10 år, "nästan vuxen" som mamma sa ;) Det visar sig att vi har fler gemensamma intressen än bara läsning och Pokémon Go, i det att jag är bokbloggare och hon vill bli booktuber, så detta kan ju bara bli bra, eller hur? :D

Nä, men om nån har några tips på sånt här så tar jag tacksamt emot. Jag är hyfsat bra på äldre barn och hon har ju en god inställning till min existens så att säga, men jag är ändå lite nervös.

Två dagar senare ska jag träffa nästan hela klanen förutom mamma och mormor också, så det blir ett par intensiva dagar... håll en tumme :angel:

Vad gäller dejting assisterar jag annars med att coacha J:s bästis och tillika inneboende i dejtingträsket så gott det går. Han är rätt blyg och lite osäker och strålande på att måla fan på väggen, så det behövs! ;) Men en helt fantastisk kille på alla sätt och vis, så jag hoppas verkligen att han hittar rätt.
Härligt att det går bra!

Hur hjälper du bästisen och vad målar han fan på väggen om?

Har inte varit med i denna tråden innan..

Är så himla trött på killar som verkar helt ointresserade av att föra samtalet framåt, dom svarar snabbt så jag antar att det finns något intresse av just mig men sen frågar man nåt och får ett svar utan några som helst uppföljningsfrågor eller sätt att fortsätta prata. Om det händer nångång så är det väl ok men jag pallar faktiskt inte vara ensam om att föra ett samtal.

på Tinder får jag notiser om att jag har en ny matchning hela tiden och sen när jag går in på appen så är det ingen ny där :confused: betyder det att varenda människa klickar like och sen bara nä fan henne vill jag ju inte prata med?

Är så himla trött på killar som verkar helt ointresserade av att föra samtalet framåt, dom svarar snabbt så jag antar att det finns något intresse av just mig men sen frågar man nåt och får ett svar utan några som helst uppföljningsfrågor eller sätt att fortsätta prata. Om det händer nångång så är det väl ok men jag pallar faktiskt inte vara ensam om att föra ett samtal.

på Tinder får jag notiser om att jag har en ny matchning hela tiden och sen när jag går in på appen så är det ingen ny där :confused: betyder det att varenda människa klickar like och sen bara nä fan henne vill jag ju inte prata med?
Det är nog personer som har avmatchat efter match isf ja.

Härligt att det går bra!

Hur hjälper du bästisen och vad målar han fan på väggen om?

Mest med att formulera meddelanden och komma på bra dejtaktiviteter och sånt där. Inget jätteavancerat :) Han målar mest fan på väggen genom att tro det absolut värsta. Typ att om nån tjej inte svarar snabbt på ett meddelande så är det tack och hej och genast dags att ge upp, eller att han har sumpat någon dejt genom att dra något skämt hon inte förstod och sånt. Men det börjar bli bättre ;)

Mest med att formulera meddelanden och komma på bra dejtaktiviteter och sånt där. Inget jätteavancerat :) Han målar mest fan på väggen genom att tro det absolut värsta. Typ att om nån tjej inte svarar snabbt på ett meddelande så är det tack och hej och genast dags att ge upp, eller att han har sumpat någon dejt genom att dra något skämt hon inte förstod och sånt. Men det börjar bli bättre ;)
Vad tycker du att han gör för "fel" när det kommer till meddelanden? Vad har varit bra aktiviteter? :)

Det kan verkligen vara jättenyttigt för en själv att hjälpa andra, man lär sig mycket själv då också :)

Vad tycker du att han gör för "fel" när det kommer till meddelanden? Vad har varit bra aktiviteter? :)

Det kan verkligen vara jättenyttigt för en själv att hjälpa andra, man lär sig mycket själv då också :)

Det är mest han själv som är orolig för formuleringar och meningsbyggnad. Och stavning, inte minst, efter att han upptäckte slarvfel i sin presentation... Bästa dejtaktiviteten verkar hittills ha varit frukost ute och stadspromenad med titt på spännande byggnader (ett gemensamt intresse hos honom och kvinnan ifråga).

Är det du som inleder att skriva till killarna ?

Skulle tro att en del swipar höger på alla iprincip. Sen rensar man efter match.
Själv kör jag dock inte den metoden. Ytterst sällan jag plockar bort någon matchning.

• Gilla
Reactions: ptr

Som kille vart man fort dissad om man inte svarade innom några minuter - inte läge att förska skriva nåt genomtänkt sär alla gånger. Sen var det det där med att bli blasé över att knyta knut på sig själv för att försöka skriva och intressera sig, när det nio gånger av tio tystnar ändå efter ett tag.
Denna kombination vart att det blev få som man iddes lägga nåt jobb på, ursäkta uttrycket men när det blev mer av ett projekt än att det kändes som att föll sig av sig själv - då blev det rätt summariskt skrivet. Dessutom med det i fatet att man inte var helt bekväm med att skriva överhuvudtaget. Taktiken blev att ju mindre man skrev desto mindra risk för alltför stora grodor i texten.

Taktiken blev att ju mindre man skrev desto mindre risk för alltför stora grodor i texten.
Jag är nog rätt dålig på den taktiken. Då jag oftast skriver mer än vad hon gör.
Sen tror jag inte det är pga alla är så nitiska i det man skriver. Jag har många gånger korrekturläst och försöka greppa över varför dom har slutat skriva.
Men jag tror att det främst beror på helt andra orsaker. Andra , intressantare matchningar, inte tid, tidsfördriv, orkar inte svara.

Jag är nog rätt dålig på den taktiken. Då jag oftast skriver mer än vad hon gör.
Sen tror jag inte det är pga alla är så nitiska i det man skriver. Jag har många gånger korrekturläst och försöka greppa över varför dom har slutat skriva.
Men jag tror att det främst beror på helt andra orsaker. Andra , intressantare matchningar, inte tid, tidsfördriv, orkar inte svara.
Det är ingen bra taktik ändå! Bli både själlöst oengagerat och allmänt blasé och leder ändå inte till nåt gott. Mera av vad det blev när det förväntades att en annan skulle vara på tårna hela tiden med den så att säga motsatt trafiken kunde ta någon vecka utan att en skulle knorra. Återigen tillhör de de som säkert inte hade blivit bra i vilket fall. Synd bara när kontakten med riktigt fina perssoner av bara farten åker ut med såattsäga badvattnet.

Det är ingen bra taktik ändå! Bli både själlöst oengagerat och allmänt blasé och leder ändå inte till nåt gott. Mera av vad det blev när det förväntades att en annan skulle vara på tårna hela tiden med den så att säga motsatt trafiken kunde ta någon vecka utan att en skulle knorra. Återigen tillhör de de som säkert inte hade blivit bra i vilket fall. Synd bara när kontakten med riktigt fina perssoner av bara farten åker ut med såattsäga badvattnet.

Mmm, precis.
Det är därför som Tinder tar så mkt tid och energi. Du måste skriva med oerhört många och de flesta konversationer rinner ut i sanden för att den andre slutar att svara.
Förmodligen hade det inte blivit något iaf då intresset varit lågt från start. Många kanske svarar också bara av ren artighet utan avsikt att vilja ses.
Man kan säga att de som har velat ses har ansträngt sig lite mer än snittet i svarsfrekvens och frågor...

Mmm, precis.
Det är därför som Tinder tar så mkt tid och energi. Du måste skriva med oerhört många och de flesta konversationer rinner ut i sanden för att den andre slutar att svara.
Förmodligen hade det inte blivit något iaf då intresset varit lågt från start. Många kanske svarar också bara av ren artighet utan avsikt att vilja ses.
Man kan säga att de som har velat ses har ansträngt sig lite mer än snittet i svarsfrekvens och frågor...
De jag träffat har genomgående haft ett gemensamt intresse, hästarna, gamla hus eller liknande. Allt annat skulle man nog lika gärna kunnat tackat för sig direkt så hade det sluppit rinna ut i sanden så där märkligt.

Jag har typ aldrig varit inne på badoo tidigare, skaffade en profil tidigare, men var aldrig inne där. Jag var rädd för att där bara var sexgalningar typ^^... men tja, där är mer aktivitet än på hp iaf.. o min tinder funkar ju inte :P sitter just nu o pratar lite strunt med en på badoo... :P han bor dock långt bort, men prata kan man ju.. kanske ännu friare just därför :P

Det lät skoj! Men kan man använda det på datorn eller bara som app i telen?

Vet inte hur det är med dator, jag har app i min mobil😊

Det är faktiskt en app jag haft ett tag nu, både när jag bodde i Vänersborg och här i Stockholm. Antingen är jag verkligen värdelös på att skaffa vänner på det där sättet eller så är folk inte så seriösa med det där. Jag har verkligen skaffat appen för att seriöst försöka skaffa vänner, men upplever att det är väldigt få som faktiskt svarar en. Några svarar en lite, sen har de inte läst mina meddelanden på ett bra tag. Glömmer de bort appen eller blir jag dissad? Oklart. Tycker ändå jag haft jättetrevliga konversationer med ett gäng och alla har varit superintresserade av att ses men någonstans på vägen bara slutar folk läsa vad jag skriver. :(

Träffade en jättegullig tjej via Gofrendly när jag bodde i Vänersborg, men nu bor jag inte kvar där såå..

Ja det är ju lite som dejtingapp, man får inte alltid svar och svarar inte alltid heller;) Och jag undrar verkligen varför folk sparar ens profil istället för att skriva något?O_o
Men är överlag nöjd med appen, lättanvänd och rätt mycket folk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V