Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett tips för ditt egna välmåendes skull: Låt bli att analysera allting! Lär dig att man inte kan få svar på allt här i livet.

Det är väl både och... Ibland kan det vara till hjälp.
Men ibland kanske inte verkligheten är så rolig att känna till heller.

Men vad är spel? Vad innebär det att köra med ett spel och vad skulle man vinna med det?

Hmm... spel är kanske fel ord, men osäkerhet då.. det här med att nä, men jag väntar med att höra av mig eller nu får h*n skriva först osv.... jag vet inte om man vinner något på det, men jag kan känna lite så ibland att jag gör så (har skrivit om det tidigare också).

Jag vet att någon skrev förut typ att gillar h*n dig så gillar han dig oavsett om du svarar direkt eller efter två dagar... men stämmer det? Vad tycker ni? Det stämmer kanske, så länge man inte blir efterhängsen (eller för "svårfångad")? Efterhängsenhet (är det ett riktigt ord?) är något jag själv inte fixar iaf... skriv EN gång, vill jag svara så gör jag det....

Hmm... spel är kanske fel ord, men osäkerhet då.. det här med att nä, men jag väntar med att höra av mig eller nu får h*n skriva först osv.... jag vet inte om man vinner något på det, men jag kan känna lite så ibland att jag gör så (har skrivit om det tidigare också).

Jag vet att någon skrev förut typ att gillar h*n dig så gillar han dig oavsett om du svarar direkt eller efter två dagar... men stämmer det? Vad tycker ni? Det stämmer kanske, så länge man inte blir efterhängsen (eller för "svårfångad")? Efterhängsenhet (är det ett riktigt ord?) är något jag själv inte fixar iaf... skriv EN gång, vill jag svara så gör jag det....
Om jag ser till mig själv så handlar min svarsfrekvens väldigt lite på om jag tycker om personen eller ej. Ibland har jag mycket att göra på jobbet (ex är detta min 19e arbetsdag i streck), eller så är mitt mående inte på topp (lider av ångest och lätt utmattningssyndrom) vilket påverkar mycket.
När det gäller att skriva först eller vara den som är drivande ser jag inga problem till att vara det fram till en viss gräns. Träffade en person lite över sommaren och efter att jag varit den som verkligen alltid inledde samtal eller var den som initierade de tre gånger vi träffades slutade jag helt enkelt att höra av mig då jag verkligen inte orkade vara den drivande i allt, han har inte hört av sig sedan dess.
Tycker det är trist att det ens finns en tanke hos mig, och andra, om att behöva vara så strategisk i kommunikationen. Jobbar med mig själv hela tiden för att få bort ”undra om han tycker jag är jobbig om jag skriver nu” och försöka intala mig själv att vill han inte bli kontaktad av mig får han ta bort matchningen :p

Tycker det är trist att det ens finns en tanke hos mig, och andra, om att behöva vara så strategisk i kommunikationen. Jobbar med mig själv hela tiden för att få bort ”undra om han tycker jag är jobbig om jag skriver nu” och försöka intala mig själv att vill han inte bli kontaktad av mig får han ta bort matchningen :p

Tack för ditt svar. Jamen precis, sådär tänker jag också! Jag vill ju inte tänka så! Jag vill ju tänka att nu är jag sånhär, ingen idé att vara någon jag inte är, det lönar sig ju inte i längden. Jag menar, själv hade jag ju blivit glad om någon uttryckte "du verkar/är trevlig, jag vill träffa dig/igen".

Ifall att någon kommer ihåg V från i vintras/våras så kände jag så då, att där fanns en massa outtalat trots att vi inte ens sågs ssk många ggr... så vill jag inte ha det! Visst, spänningen och det där innan man riktigt vet vill jag ha, men inte det här att man (jag) inte säger det man (jag) vill....

Tack för ditt svar. Jamen precis, sådär tänker jag också! Jag vill ju inte tänka så! Jag vill ju tänka att nu är jag sånhär, ingen idé att vara någon jag inte är, det lönar sig ju inte i längden. Jag menar, själv hade jag ju blivit glad om någon uttryckte "du verkar/är trevlig, jag vill träffa dig/igen".

Ifall att någon kommer ihåg V från i vintras/våras så kände jag så då, att där fanns en massa outtalat trots att vi inte ens sågs ssk många ggr... så vill jag inte ha det! Visst, spänningen och det där innan man riktigt vet vill jag ha, men inte det här att man (jag) inte säger det man (jag) vill....
Personligen tycker jag att det är viktigast att man gör vad som känns bäst för en själv. Passar inte det den tilltänkte partnern, var hen ändå inte "den rätte".

Om jag vill träffa någon igen. Så kollar jag upp det typ direkt eller ja direkt efter dejten. Jag hört flera tjejer säga att vi kan ju höras eller ses igen. Men sen hör man inte ett ord mer... Så bättre att checka av efter dejten.
Jag är helt ointresserad av spel...

Om jag vill träffa någon igen. Så kollar jag upp det typ direkt eller ja direkt efter dejten. Jag hört flera tjejer säga att vi kan ju höras eller ses igen. Men sen hör man inte ett ord mer... Så bättre att checka av efter dejten.

Då tycker jag direkt/ngn dag efter dejten är bäst. :) Om jag kan känner att det inte klickade (antingen inte alls eller bara på kompis-vis) med dejten så vill jag inte haspla ur mig det direkt där och då utan då säger jag/håller jag med om att "jomen vi får höras" typ... men sen hör jag av mig (eller när han hör av sig) och talar om läget! Slutar inte bara höra av mig, det är lågt.
Hade du velat att tjejen sagt det direkt IRL? Ibland kan det ju vara svårt att veta vad man vill också, man behöver kanske känna efter lite...

Ja det stämmer. Jag bryr mig inte ett skvatt om "spel" tycker jag om någon och vill träffa personen så hör jag av mig!

Vi hörs betyder oftast aldrig mer, speciellt om det sägs lite lagom artigt sådär.
Det hade jag inte lagt någon vikt vid.

L skrev till mig direkt när han kom hem från vår första dejt.
Du är ju inte riktigt klok!
Då vet man att det var succé 😁

Spel är nog väldigt svårt att undvika och att veta om den andra personen håller på med om det inte är väldigt uppenbart, osäkerhet är lättare att att undvika.

• Gilla
Reactions: ptr
Det går bra för mig och grannen nu, men har funderat på en sak med honom som kan bli ett stort problem.
Jag har under den tiden vi bara var vänner flera ggr bjudit med honom på saker med mina kompisar. Så nu frågade jag honom om vi skulle kunna gå ut med hans kompisar. Han svarar att han inte har några O_o, iallafall inte i staden vi bor i. Det är rätt udda tycker jag med tanke på att han är uppvuxen här.

Anledningen att han har träffat typ 15 av mina vänner är för att jag tyckt synd om honom när han inte haft något att göra under helgerna och inte haft något emot att bjuda med honom. Men hur ska det gå nu när vi dejtar?

Ska han få mitt liv typ? Hänga med på allt mitt? Bli kompis med mina vänner? (Ja det har hänt då han gärna byter fb med de jag känner som är extremt sociala.)

Ett annat problem skulle vara när det tar slut. Ska han ändå hänga med mina vänner fredag och lördag varje helg? Det skulle ju bli superjobbigt!

Hur skulle ni tänka om ni dejtade någon utan vänner och aktiviteter under helgen?

Hur skulle ni tänka om ni dejtade någon utan vänner och aktiviteter under helgen?

Vad har han gjort innan han började dejta dig då? Han får väl återgå till att göra det om ni gör slut. :p

Aktiviteter under helgen hade jag inte satt så stor vikt vid, det har inte jag heller. Då hade vännerproblemet varit större tycker jag. De som har partners utan vänner får, vad jag har uppfattat, ansvaret att "underhålla" dem och de tenderar att gnälla när partnern ska göra saker på egen hand. Det hade varit ett problem för mig.

Det går bra för mig och grannen nu, men har funderat på en sak med honom som kan bli ett stort problem.
Jag har under den tiden vi bara var vänner flera ggr bjudit med honom på saker med mina kompisar. Så nu frågade jag honom om vi skulle kunna gå ut med hans kompisar. Han svarar att han inte har några O_o, iallafall inte i staden vi bor i. Det är rätt udda tycker jag med tanke på att han är uppvuxen här.

Anledningen att han har träffat typ 15 av mina vänner är för att jag tyckt synd om honom när han inte haft något att göra under helgerna och inte haft något emot att bjuda med honom. Men hur ska det gå nu när vi dejtar?

Ska han få mitt liv typ? Hänga med på allt mitt? Bli kompis med mina vänner? (Ja det har hänt då han gärna byter fb med de jag känner som är extremt sociala.)

Ett annat problem skulle vara när det tar slut. Ska han ändå hänga med mina vänner fredag och lördag varje helg? Det skulle ju bli superjobbigt!

Skulle ha svårt att träffa nån som honom. Vill att de ska ha egna vänner, intressen och liv.

Problemet tycker jag blir om personen förväntar sig att partnern ska komma in och fixa allt. Dvs partnern ska bota ensamhet, och ge allt socialt som personen saknar. Däremot om personen är nöjd med sitt liv så hade jag inte sett det som problem. Men det blev ett problem när mitt ex ville att jag skulle vara lösningen på all hans ensamhet och tristess.

Men vadå? Har han inga egna intressen då ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka