Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch - jag hade inte tyckt det var ok överhuvudtaget. Varför ljuga? Och dessutom komma med floskeln att "Ärlighet varar längst" när han redan ljugit om nåt som är helt oväsentligt i sak, men lögnen blir talande
Exakt så. "Ärlighet varar längst" direkt efter en lögn :mad:
Hur mycket annat skit har han fått mig att tro på i våra diskussioner, kan man fråga sig...

Jag vet hur jag tänker, men hur skulle ni tänka i liknande scenario:
Jag har i några veckor haft tinderkontakt med en man som bor några timmar härifrån. Han känns vanlig och vettig och bra. Vi har lite smått diskuterat att ses här hos mig. Senast igår tänkte jag att det nog snart måste bli av.
Han har tidigare nämnt att båda hans föräldrar har dött - mamman för 5 år sedan och pappan ifjol. I samband med de diskussionerna bad jag om ursäkt om han tyckte att jag var för frågvis, och då svarade han att han svarar så gott han kan och "Ärlighet varar längst". Sånt gillar jag! ...men igår...då skulle han och tända ett ljus på pappans grav. Bra så. Jag frågade typ, "mamman då?" ...och skrev också att han inte behövde svara om han inte ville. Det tog hela dagen innan han svarade - att mamman lever, men de har ingen kontakt sedan ca 20 år och har egentligen aldrig haft någon kontakt sedan föräldrarnas skilsmässa då han var 3 år (nu 50).

Jag blev paff! Jo verkligen - "ärlighet varar längst" - in my ass...

Jag tappade helt smaken för den här trevliga mannen. Varför ljuga?
Vad säger ni?
Jag tycker det hade varit lättare från början om han hade sagt att han inte har nån kontakt med mamman.
Det kan vara otroligt känsligt för honom och inget man berättar bara sådär. Jag skulle inte döma honom för det, även om han sagt att ärlighet varar längst. Att mamman är död är kanske något han gjort till sin historia när det gäller ytliga bekantskaper.

Det kan vara otroligt känsligt för honom och inget man berättar bara sådär. Jag skulle inte döma honom för det, även om han sagt att ärlighet varar längst. Att mamman är död är kanske något han gjort till sin historia när det gäller ytliga bekantskaper.
Jag förstår att det är känsligt, men att hävda att ärlighet varar längst i samband med en stor lögn, tycker jag inte är ok. Ponera att vi träffats, fattat tycke för varandra och blivit ett par. I något skede skulle hans lögn ändå ha kommit fram.

Menar bara att hur hade han trott att det var en bra lögn, värd att ta till.
Den var kanske bra just då, han kanske brukar säga det till sådana han inte känner. Att han ljög om det tyder nog på att bristen på kontakt med mamman är väldigt känsligt för honom. Men nu valde han att berätta för dig. Det skulle jag tolka som att han släppt in dig lite grand, trots att ni inte ens träffats.

Om jag var du skulle jag inte ta upp det och försöka reda ut varför han ljög. Det handlar ju inte om dig, utan om honom och hans mamma. Dessutom tror jag att han själv kommer att ta upp det igen.

Jag har börjat inse ett par saker. Jag har drygt 90 matchningar och 95% av dessa är utanför min stad eller 10+ mil ifrån. Eller det har jag väl gjort ganska länge, även om man försöker ljuga för sig själv. En stor anledning att de flesta konversationer rinner ut i sanden är pga avstånd. Man kan prata till varann i ett par dagar eller veckor tills dom inser att det kommer att bli svårt att dejta pga avståndet eller att dom inte känner sig flyttbara. Dels det, men att dom bor i ett område med 10 ggr större utbud och nya kandidater som bor närmare dyker hela tiden upp . Så varför skulle dom resa 30+ mil för att dejta mig ? Jag har hamnat i ett status quo. Antingen flytta eller leva singel resten av livet. De flesta flyttar ju pga jobb, men känns patetiskt att flytta pga kvinnoutbud. Dessutom innebär det att flytta ifrån min familj och försvårar drömmen om nyproducerad villa med havsnära läge. Den här staden är död när det gäller utbud... mest bara ensamstående kvinnor med barn.

Den var kanske bra just då, han kanske brukar säga det till sådana han inte känner. Att han ljög om det tyder nog på att bristen på kontakt med mamman är väldigt känsligt för honom. Men nu valde han att berätta för dig. Det skulle jag tolka som att han släppt in dig lite grand, trots att ni inte ens träffats.

Om jag var du skulle jag inte ta upp det och försöka reda ut varför han ljög. Det handlar ju inte om dig, utan om honom och hans mamma. Dessutom tror jag att han själv kommer att ta upp det igen.
Inget tyder på att han ens kom ihåg att han hade ljugit. Ingen ursäkt, ingenting.

Får se om vår kontakt utvecklas eller avvecklas efter detta. Tror på det senare.
Får se om och vad han svarar på mitt meddelande - som är snällt men förundrande.

Instämmer nog mest med @mandalaki men för min del hade jag absolut behövt ställa den frågan om hur det kom sig att han sa hon var död. Men hade han haft ett bra svar (det hade räckt med att det var för jobbigt att prata om och en liten ursäkt) då tror jag faktiskt inte det påverkat hans trovärdighet hos mig. Att lämna det såhär hade jag nog inte klarat alls.

Jag har i några veckor haft tinderkontakt med en man som bor några timmar härifrån. Han känns vanlig och vettig och bra. Vi har lite smått diskuterat att ses här hos mig. Senast igår tänkte jag att det nog snart måste bli av.
Han har tidigare nämnt att båda hans föräldrar har dött - mamman för 5 år sedan och pappan ifjol. I samband med de diskussionerna bad jag om ursäkt om han tyckte att jag var för frågvis, och då svarade han att han svarar så gott han kan och "Ärlighet varar längst". Sånt gillar jag! ...men igår...då skulle han och tända ett ljus på pappans grav. Bra så. Jag frågade typ, "mamman då?" ...och skrev också att han inte behövde svara om han inte ville. Det tog hela dagen innan han svarade - att mamman lever, men de har ingen kontakt sedan ca 20 år och har egentligen aldrig haft någon kontakt sedan föräldrarnas skilsmässa då han var 3 år (nu 50).

Vad säger ni?
Jag tycker det hade varit lättare från början om han hade sagt att han inte har nån kontakt med mamman.
Nu är jag kanske lite känslig mot lögner iom mitt ex som ljög om lite allt möjligt visade det sig. Men för mig är det en varningsklocka. Och jag kan liksom inte släppa tanken om vad han mer ljuger om. Jag kan förstå @mandalaki s inlägg, vi alla drar ju någon lögn då och då när sanningen är jobbig eller något man skäms för. Men en person jag inte ens träffat och hade några känslor för hade jag inte lagt ner mer tid på.

Jag förstår att det är känsligt, men att hävda att ärlighet varar längst i samband med en stor lögn, tycker jag inte är ok. Ponera att vi träffats, fattat tycke för varandra och blivit ett par. I något skede skulle hans lögn ändå ha kommit fram.

Jag tanker som sa att svara foraldrarelationer ar otroligt kansligt, och inget man behover beratta for nagon man chattat med pa tinder, eller ens nagon man traffat ett tag - det ar en san sak som for mig gradvis vaxer fram om/nar en relation djupnar - att han sagt att mamman var dod ar val en mekanism han anvander sig av for att undvika fler fragor om amnet.
Visst ar det lite olyckligt att han sagt "Arlighet varar langst", men det ar iaf inget jag skulle dra for stora vaxlar pa i ett sant har lage

Herregud. Var och såg Björn Rosenström igår (:D) slutade med ett nummer till bartendern och ett hemsläp.

Han verkade så lovande! Vi pratade massor och connectade så bra.

Sen la vi oss, hånglade, men jag hade sagt från början att vi inte skulle ligga där och då.
Då kom tjatet, och försöken... men till slut lyckades han somna.

Nu for han nyss iallafall och jag vakna upp med ett nytt munsår och en förfrågan om filmkväll av en på jobbet :D

Men fyy!
Har absolut inget talamad for sant beteende och min forsta tanke var "sparka ut honom dar o da", men kan helt forsta om du blev radd och oroad over hur han skulle reagera om du sagt emot for starkt.
Jag ar sa ledsen att du hade en san upplevelse - Vilket jakla traksvin!

Vad säger ni?

Jättemärkligt. Jag har ingen kontakt med varken min pappa eller min bror. Jag brukar bara säga det: vi har ingen kontakt. Om nån frågar mer om varför skulle jag kunna svara undvikande och inte helt ärligt (typ säga att jag och bror inte riktigt kommer överens), men jag skulle aldrig hitta på att de är döda. Man väljer ju vad man vill dela med sig av, men att hitta på rena lögner och dessutom om dödsfall... nää, konstigt.

Happy pancake-fråga:
Om man går in på någons profil, och sedan blockar den, syns man då att man varit inne och vart man bor och allt?

Varit korkad :banghead:

Kan man ens gå in på någon blockerad persons profil?
Jag trodde hela vitsen med blockerings-funktionen var att man ska slippa se personen överallt på sidan...
Nej, det lär inte gå. Men man ser ju besökare, och jag var ju in på profilen innan jag blockerade. Så frågan är om det syns där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka