Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happy pancake-fråga:
Om man går in på någons profil, och sedan blockar den, syns man då att man varit inne och vart man bor och allt?

Varit korkad :banghead:
Tror att det syns. Men den personen kan inte gå in på din profil. Osäker på om bostadsorten syns dock. Men nick, ålder och ev bild i alla fall.

Fikadejten va bättre än förväntat, blev faktiskt väldigt förtjust i honom. Men jag lyckades inte direkt läsa om han kände likadant.. brukar annars känna sånt men inte idag.
Heja 😁 jaghåller med Hero här, skriv och fråga! Eller bättre, skriv att du gillade vad du träffade, men tvinga inte honom att ta ett beslut ännu :) har han redan bestämt sig för vad han tycker så säger han förhoppningsvis det 🙂

Ja det är nog honom jag skrivit om. Det är en lång historia och här på buke har jag bara skrivit när jag varit irriterad och när vi haft konflikter, främst i början när jag lärde känna honom.

Sammanfattat så träffades vi i våras via tinder. Vi dejtade ett tag, men jag störde mig på hans skratt, hur han ibland uttryckte sig... Sedan sa jag till honom att vi endast borde vara vänner så vi var de i några månader. Jag började dock få känslor och sa att jag hade det. Sen hade vi en konflikt pga kommunikationsproblem och alkohol och hördes inte på några veckor.

Sedan vi har börjat träffas igen har det inte varit några problem utan vi har bara haft det superhärligt. Det jag reagerade nu på var att han sa att han inte har några kompisar vilket ev skulle kunna bli ett problem.

Men jag håller absolut med mig! Även om jag och han har det bra nu är skeptisk av naturen. Anledningen att jag ger det en chans är för att jag tycker om honom så mycket och vi har kul ihop. Jag har dejtat många och den här killen är speciell. Sen får jag se vad jag gör om det skulle dyka upp problem igen. Förhoppningsvis så har vi blivit bättre på att ta upp saker och kan lösa dem.
Jag förstår! För mig låter det så himla kämpigt att ha så mycket konflikter i början av en eventuell relation. För även om du bara skriver när du är irriterad så är det ju inget vidare med någon som inte kan hantera konflikter utan surar, lägger över ansvar och förväntar sig att någon annan ska lösa?

Menar bara att hur kunde han tycka att det var en bra lögn, värd att ta till.
I min familj är det ganska gott om personer som blivit faderlösa genom att fäderna försvunnit ur deras liv då föräldrarna separerat. De har alla under åtminstone någon period hanterat det genom att säga och tänka att pappan är död. Jag skulle öht inte se det som en oärlighet riktad mot mig, så att säga.

Någon mer som testat Bumble? Lite litet utbud men kvalitativt 😂 Har dock sjukt svårt för öppna konversationen. Får prestationsångest haha

Japp, helt otroligt dåligt utbud. Jag har fått 3 matchningar på typ 3 veckor men bara en som skrivit och den matchningen var inte så kvalitativ för hon var väldigt oengagerad i konversationen och slutade skriva ganska fort.

Jag är i en rejäl tvivelsvacka vad gäller min relation med F nu. Har ju varit lite till och från tidigare men hållt sig på en hanterbar nivå och jag har lätt kunnat avväpna tvivlet med frågan "men okej, vill jag sluta träffa honom då?", det självklara svaret "Nej!!" och konstaterandet "okej, skit i att fundera så mycket då!". Men nu vet jag inte riktigt, har tappat sugen ordentligt, och har svårt att hitta några ursäkter till det. När jag och F sågs för en vecka sen, och för första gången sen i somras skulle få ha en efterlängtad sovmorgon ihop, var jag lättirriterad och osugen på närhet, blev mest rastlös av att umgås med honom. Sen har vi hörts dagligen som vi alltid gör, men jag har inte känt nån längtan alls, utan det har mest varit jobbigt att tänka på honom. Forfarande tänker jag väl ändå att det skulle kunna vara nån slags fjantig panik bara som inte behöver betyda så mycket. Han har börjat uttrycka en del kärleksförklaringar och hur mycket han tror på det här, det kanske gör mig lite skraj med allvaret. Och jag är också lite rädd att inte räcka till för honom sexuellt på sikt. Han pratar mycket om hur viktigt sex är för honom och hur bra han tycker sexet är med mig. Hittills (utom nu senast) har jag varit lika sugen som honom, men jag misstänker att det kan bli en obalans så småningom, jag brukar tagga ner ganska rejält efter ett tag, och sex är inte lika viktigt för mig i en relation, att ha kul ihop och gemensamma saker man vill göra väger mycket tyngre. Och där ligger väl också lite osäkerhet. Vi har kul när vi dricker öl och har sex, han är en skitbra kille med väldigt lika värderingar, och vi har barn i samma ålder, men mer då? Jag kan sakna en del gnista och tempo, och fler gemensamma intressen. Man kan inte ha allt gemensamt, så är det ju med alla personer, och det finns ju en anledning såklart till att vi hängt sen i juni. Men jag börjar bli osäker nu på om jag har velat att det ska funka mellan oss så mycket, och längtat så efter att bli kär, att jag övertygat mig själv att det är bättre än det är... eller så är det bara fjantiga hjärnspökerier som sagt, det visar sig väl.

Igår var jag på en hemmafest. Var lite nervös eftersom jag visste att min gamla dejt Kompis skulle vara där. Även om jag tror att det var bra att vi inte fortsatte umgås intensivt direkt efter att han dumpade mig så har det känts lite konstigt att vi knappt hörts. Det blev i alla fall jättebra att träffa honom på festen, lite avdramatiserat och kändes helt soft, inga jobbiga känslor kvar.
Vad jag däremot inte var beredd på var att en skitsöt kille skulle slå sig ner hos mig i köket (där jag hamnat för att samla socialt mod att ge mig in i smeten och hälsa på allt folket i vardagsrummet). Vi satt där och snackade i över två timmar innan vi på mitt initativ joinade de andra. Han var rolig och skön, spännande intressen och livssyn, goa vibbar, och väldigt fin som sagt... Jag höll mig i skinnet, gav honom inte ens en hejdåkram när jag gick. Men sen har jag inte riktigt kunnat släppa tankarna från honom idag. Ingen big deal, om ett par dar är han väl glömd, men det var ju inget som underlättade min tvivelfas precis.

Nu känner jag mig som när jag var 20 och hade min första pojkvän och inte visste hur saker skulle kännas. Störigt.

Jag vet folk som säkert skulle kunna säga "han är död " om en förälder när personen snarare menar att " vi har aldrig haft kontakt så han är som död för mig."

Men då känns det väl smartare att välja ditt andra alternativ?

Har funderat en del på det som hände. Jag skrev också i ett meddelande att osanningen om mamman får mig att fundera på om allt annat han skrivit stämmer. Han har på inga sätt kommenterat detta, och jag tycker att han kanske skulle försvara det andra på nåt sätt om det bara var "mamma är död" som var lögn. Ja, den frågan lär bli att höra till kategorin; frågor man aldrig får svar på.
Känns surt.

Åh, jag har gått och kärat ner mig i en kompis kompis. Jättehärligt så klart, och han blev singel i helgen vilket är smidigt ;) Han är så himla härlig och rolig och vi flörtar en hel del, men vet också från vår gemensamma vän att han är väldigt öppen och flörtig i sitt sätt. Ska försöka ta det lugnt, och se vart det leder iaf :)

Jag vet folk som säkert skulle kunna säga "han är död " om en förälder när personen snarare menar att " vi har aldrig haft kontakt så han är som död för mig."

Så var det med ett ex till mig. Kan säga att jag blev lagom förvånad när han en dag meddelade att hans lillasyster kontaktat honom, och jag frågade: "Lillasyster? Vem är det? Vart bor hon?" och fick svaret "Med pappa i Småland". Också början på historien hur jag själv hamnade i Småland, fast ensam. Men ja, jag förstod absolut varför han refererat till sin far som död innan.

Herregud. Var och såg Björn Rosenström igår (:D) slutade med ett nummer till bartendern och ett hemsläp.

Han verkade så lovande! Vi pratade massor och connectade så bra.

Sen la vi oss, hånglade, men jag hade sagt från början att vi inte skulle ligga där och då.
Då kom tjatet, och försöken... men till slut lyckades han somna.

Nu for han nyss iallafall och jag vakna upp med ett nytt munsår och en förfrågan om filmkväll av en på jobbet :D
Men bläää. Usch vilken dryg typ!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka