Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du behöver inte svara om du inte vill. Vad var det för typ av saker du inte tyckte om, var han respektlös mot dig? Uttryckte han sig mot dina värderingen? Förklara gärna om du vill :)

Vi har varit vänner några månader och började hålla på som mer än vänner de senaste veckorna. Jag ville kolla läget med honom så berättade att jag hade känslor och han sa att han också hade det. Direkt efter säger han att han inte vill gå in i en relation nu. Jag blev irriterad för det var ju inte det jag frågade. Efter det så frågade han out of the blue om jag ville åka på semester med honom en vecka nu i höst.

Senare under kvällen nämnde jag något om att vi dejtade. Då hajade han till och sa att det gjorde vi inte alls. Vi träffas bara enligt honom.
Jag fattar inte skillnaden, men hans reaktioner och att han berättade om hans issues från tidigare relationer gjorde mig osäker. Sedan skulle jag inte våga åka på en resa med honom. Tänk om jag skulle få ännu mer känslor och sen bli dissad. Sist tog det ett år att komma över krossat hjärta.

Sen blev jag väldigt förvånad av att han var relationsrädd. Jag vet att många är det, men med tanke på det sätt han har mot mig som är så kärleksfullt så går det inte ihop riktigt i mitt huvud.

@Myblackcat var det inte samma kille som du totaldissade för att han hade konstigt skratt eller nåt? Hur blev det nåt efter att du dissade honom?

Lång historia. Kortfattat så dejtade vi först. Varken jag eller han tyckte att vi klickade på det sättet så vi blev vänner. Vi bor bara 50m från varandra så vi har hängt flera kvällar i veckan sen i maj. För tre veckor sedan blev vi fysiska då vi båda hade börjat känna mer.

Skrattet störde jag mig bara på i början.

Vi har varit vänner några månader och började hålla på som mer än vänner de senaste veckorna. Jag ville kolla läget med honom så berättade att jag hade känslor och han sa att han också hade det. Direkt efter säger han att han inte vill gå in i en relation nu. Jag blev irriterad för det var ju inte det jag frågade. Efter det så frågade han out of the blue om jag ville åka på semester med honom en vecka nu i höst.

Senare under kvällen nämnde jag något om att vi dejtade. Då hajade han till och sa att det gjorde vi inte alls. Vi träffas bara enligt honom.
Jag fattar inte skillnaden, men hans reaktioner och att han berättade om hans issues från tidigare relationer gjorde mig osäker. Sedan skulle jag inte våga åka på en resa med honom. Tänk om jag skulle få ännu mer känslor och sen bli dissad. Sist tog det ett år att komma över krossat hjärta.

Sen blev jag väldigt förvånad av att han var relationsrädd. Jag vet att många är det, men med tanke på det sätt han har mot mig som är så kärleksfullt så går det inte ihop riktigt i mitt huvud.
Håller med dig!

@Myblackcat det låter ju som att killen har lite "issues" han med... Fattar att du blir skrämd, men om ni kan reda ut det här tillsammans och komma underfund med vad ni vill så kanske det kan bli något riktigt bra? Man måste liksom bestämma sig för om man ska våga chansa...

Bättre att ångra saker man gjort än att ångra vad man inte vågat göra? Även om det finns risk att bli sårad igen...

Pluspoäng till L för att han alltid tänker väldigt jämställt.
Han sa att om vi skulle bo ihop ska han gå en matlagningskurs eftersom jag antagligen kommer städa mer än honom och han vill inte att jag ska göra mest hemma.
Bra kille!

Hade det inte varit du hade jag gnällt över hans eventuella brist på städande istället. Men i ert fall skulle det väl isf varit han går matlagningskurs o du går i terapi :laugh::love: Heja L! :bump:

Jag tror min nuvarande dejt snart blir avslutad men vi får se. Ska ses på fredag igen en sväng innan han reser bort över helgen. Eventuellt skulle resan inte bli av och han lät jätteglad att jag inte hade så mycket planerat i helgen, som att vi kunde dela den då. Glöm det, jag ska vara själv :cautious: Nåja, det löser sig.

Ja. Jag har visserligen inte extrem ordning men skulle bli väldigt ledsen om någon av mina vänner gjorde det.

Samma har - har inte extrem ordning, men ar ganska privat av mig, sa slapper jag in dig i "mitt rum" (bor i delad lagenhet, sa det ar bara sovrummet som ar bara mitt) sa skulle jag ta det som respektlost om nagon borjade flytta runt pa mina grejer (annat an att typ ta en bok ur bokhyllan och satta tillbaka den pa "fel" stalle)
Respektera folks space!

Samma har - har inte extrem ordning, men ar ganska privat av mig, sa slapper jag in dig i "mitt rum" (bor i delad lagenhet, sa det ar bara sovrummet som ar bara mitt) sa skulle jag ta det som respektlost om nagon borjade flytta runt pa mina grejer (annat an att typ ta en bok ur bokhyllan och satta tillbaka den pa "fel" stalle)
Respektera folks space!

Min särbo vet hur viktigt det är för mig att ha mina filmer i alfabetisk ordning (jaja, jag är lite petig med vissa saker) och gör sitt bästa för att ställa in dem på rätt ställe trots att han är dyslektiker. Ibland blir det fel men jag säger aldrig något för jag vet hur han ansträngt sig för att det ska bli rätt, apropå hur man kan visa sin kärlek då :love:

Är det bara jag som tycker det är lite roligt att i smyg byta plats på någon liten sak hemma hos någon som är väldigt noga med ordningen på allt, bara för att se om de kommer att märka något? :D

Skulle någon göra det hemma hos mig är den personen inte välkommen tillbaka.
Jag är extremt privat av mig och är extremt restriktiv med vem jag släpper in.

@Myblackcat det låter ju som att killen har lite "issues" han med... Fattar att du blir skrämd, men om ni kan reda ut det här tillsammans och komma underfund med vad ni vill så kanske det kan bli något riktigt bra? Man måste liksom bestämma sig för om man ska våga chansa...

Bättre att ångra saker man gjort än att ångra vad man inte vågat göra? Även om det finns risk att bli sårad igen...

Som det ser ut nu vågar jag nog inte chansa. Han har blivit konstig sedan jag nämnde att jag hade känslor. Han hör inte av sig. Det här är fjärde gången han slutar höra av sig eller bli konstig. Det löste sig de tre första gångerna för att jag messade och frågade vad som var problemet. Varje gång hade jag gjort något fel och behövde be om ursäkt.

Han lutar mer mot att vara en heartbreaker/mindfucker. Jag hoppas bara jag är stark nog att inte höra av mig och att vara försiktig om han hör av sig igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 685
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka