Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och hur visar du det ? Samt hur fysisk får killen vara ? Mkt av det där känns som att man måste vara tankeläsare...
Fast nä? Tankeläsare behöver man knappast vara. Men varken som man eller kvinna kan man anta att det är fritt fram att göra det man har lust med utan att den andra är med på noterna. Är man osäker så går det fint att fråga. Man testar lite försiktig, tex lättare beröring för att se om personen bjuder in till mer. Ett avvisande eller en utebliven respons ska tolkas som att personen i fråga inte vill

Och hur visar du det ? Samt hur fysisk får killen vara ? Mkt av det där känns som att man måste vara tankeläsare...
Hero, jag menar inte att vara elak nu, men kan du inte läsa av människor idag (vilket du visar väldigt tydligt att du inte kan, och även erkänner k tråden) så kommer du inte lära dig av förklaringar i en dejtingtråd på nätet.
Du har flera gånger fått tips att gå i terapi för att lära dig läsa människor. Det kanske fortfarande ör den bästa idén?

Inte tankeläsare men måste kunna läsa signaler och kroppsspråk och om man inte kan det så är det bättre att låta bli än att göra fel.

Fast signaler och kroppsspråk säger bara. Gillar hon om jag rör henne såhär eller gör hon det inte.
Innan du rör henne kan du ju aldrig veta om hon gillar att bli rörd så om du inte kan läsa tankar... Förstår du skillnaden ? Spelar ingen roll hur bra du kan läsa signaler och kroppspråk. Om hon inte vill bli rörd på foten så kommer hon signalera det när du gör det. Men då kanske det redan är för sent!

Jag måste säga att det här är en av de grejerna som tar emot när jag snart ska börja dejta igen. Jag är så förbannat trött på gränslösa män, de som inte kan ta ett nej, de som inte fattar att det de gör inte är uppskattat - och som blir arga när man säger till, att behöva varje gång man ligger med en ny behöva tjata sig till att det ska användas kondom.

Jag är heeelt 100 på att det redan finns en tråd i ämnet hur fysiska är ni och hur visar ni det och även där läggs det krut på privarundervisning av @Hero

Jag föreslår därför att den som är hugad att fortsätta på det här spåret letar upp den tråden och avslutar utbildningen i den här.

/mod

Jag är heeelt 100 på att det redan finns en tråd i ämnet hur fysiska är ni och hur visar ni det och även där läggs det krut på privarundervisning av @Hero

Jag föreslår därför att den som är hugad att fortsätta på det här spåret letar upp den tråden och avslutar utbildningen i den här.

/mod

Diskussionen har varit uppe tidigare. Men tror inte det har funnits en särskild tråd i ämnet ?
Eller minns jag helt galet...

Fast nä? Tankeläsare behöver man knappast vara. Men varken som man eller kvinna kan man anta att det är fritt fram att göra det man har lust med utan att den andra är med på noterna. Är man osäker så går det fint att fråga. Man testar lite försiktig, tex lättare beröring för att se om personen bjuder in till mer. Ett avvisande eller en utebliven respons ska tolkas som att personen i fråga inte vill

Nästa jävel som ens andas tankeläsare kommer jag skälla ut så in i helvete. Det gör mig galen.

Tjejer funkar olika. Men du kan ju ställa dig själv frågan vad som värst, att riskera att ta på en kvinna som inte vill det eller riskera att hon anser att du är mesig.
Det sistnämnda såklart. Men då kanske man missar dom tjejer som vill ha en initiativrik och fysisk kille...

Sammanfattning från stora dejtingdagen 🙈 lunchdejt, väldigt trevlig men inget för mig, han har långt kvar innan han är redo för något och alldeles för rar och gullig för att vara min typ. Middagsdejt, kan absolut vara något, inte superpirret men vi har haft väldigt roligt i nästan fyra timmar 👍🏼😊 vi ska troligen ses igen så får vi se då om det känns som mer 😊

Kan du prata med någon annan? Jag vet inte vad som finns för utbud i Sverige men telefonpsykolog, chat-tänster eller annat? Alt. ringa din psykolog och fråga om det går att få en tid tidigare? Låter trist att må dåligt pga känslor som egentligen skulle kunna vara positiva och sköna...

Jag har kompisar att prata med så det är skönt.

Ja det normala borde vara att bli glad. Jag tog upp med grannen att jag hade känslor för honom igår och han sa att han också hade det. Sen sa han lite fler saker jag inte tyckte om. Kvällen blev rätt jobbig. Jag har inte bestämt mig om jag ska backa för att slippa må dåligt eller fortsätta umgås.

Jag har kompisar att prata med så det är skönt.

Ja det normala borde vara att bli glad. Jag tog upp med grannen att jag hade känslor för honom igår och han sa att han också hade det. Sen sa han lite fler saker jag inte tyckte om. Kvällen blev rätt jobbig. Jag har inte bestämt mig om jag ska backa för att slippa må dåligt eller fortsätta umgås.
Du behöver inte svara om du inte vill. Vad var det för typ av saker du inte tyckte om, var han respektlös mot dig? Uttryckte han sig mot dina värderingen? Förklara gärna om du vill :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 685
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka