Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som det ser ut nu vågar jag nog inte chansa. Han har blivit konstig sedan jag nämnde att jag hade känslor. Han hör inte av sig. Det här är fjärde gången han slutar höra av sig eller bli konstig. Det löste sig de tre första gångerna för att jag messade och frågade vad som var problemet. Varje gång hade jag gjort något fel och behövde be om ursäkt.

Han lutar mer mot att vara en heartbreaker/mindfucker. Jag hoppas bara jag är stark nog att inte höra av mig och att vara försiktig om han hör av sig igen.

Men vad är det för jävla fasoner?
Om man är missnöjd med något säger man väl det istället för att sluta höra av sig?
Imponerad att du haft överseende med det tre gånger.
Känns inte som ett stabil person 😒

Om man är missnöjd med något säger man väl det istället för att sluta höra av sig?
Jag kan bara hålla med! Oavsett vad en är sur på så är det ett otroligt barnsligt beteende att inte svara och sen förvänta sig att du ska ta kontakt och be om ursäkt @Myblackcat jag hade dumpat den killen så fort det bara går eftersom sådant beteende är så fruktansvärt avtändande (enligt mig) plus att, om en nu är i en relation med en sådan person, det tär enormt mycket att alltid vara den som ska fråga/ursäkta sig och styra upp konflikter (har den t-shirten och nej, aldrig mer!).

Hm, en snubbe jag skrivit/pratat mycket med (men inte längre) skrev till min vän på bc (alltså jag och vännen diskuterade folk där och det råkade bli uppenbart). Hon undrade om hon skulle låtsas som ingenting eller om hon skulle skriva att hon är min kompis, att det känns konstigt oavsett hur hon gör (även om jag inte berättat massor om honom, så vet hon ju nu mer än vad han vet att hon vet). Han och jag lär inte ha nån mer kontakt och mig spelar det ingen roll. Vad säger ni?

Ja han hade ju kunnat ta upp vad han kände. Det gick ju att prata om och reda ut när jag fatta att nåt va fel och tog upp det.

Ja jag är för snäll ibland, särskilt när jag tycker om någon.

Jag kan bara hålla med! Oavsett vad en är sur på så är det ett otroligt barnsligt beteende att inte svara och sen förvänta sig att du ska ta kontakt och be om ursäkt @Myblackcat jag hade dumpat den killen så fort det bara går eftersom sådant beteende är så fruktansvärt avtändande (enligt mig) plus att, om en nu är i en relation med en sådan person, det tär enormt mycket att alltid vara den som ska fråga/ursäkta sig och styra upp konflikter (har den t-shirten och nej, aldrig mer!).

Ja det är inte kul att alltid vara den i underläge. När jag tänker efter har han flera ggr satt mig på plats när jag reagerat negativt på något han sagt. Han har tydligen rätt att vräka ur sig saker ofiltrerat medan jag måste vakta tungan. Som han sagt så måste han kunna vara sig själv 😏.

Ytterligare en udda grej med grannen är att han är fysisk och tar på folk han knappt känner, på axeln osv. Han säger att han inte tänker på det och att det inte är någon flörtgrej. Det jag har fattat efter att jag tagit ut honom med mina vänner är att han bara tar på kvinnor, inte män. Han tog mycket på min tjejkompis när vi va ute. Jag frågade om det inte störde henne, men hon sa att hon inte bryr sig. Det jag kommer ihåg var att han tog henne med både händerna runt midjan när han skulle skämta eller nåt. Blä nu blir jag äcklad :meh:.

Ja det är inte kul att alltid vara den i underläge. När jag tänker efter har han flera ggr satt mig på plats när jag reagerat negativt på något han sagt. Han har tydligen rätt att vräka ur sig saker ofiltrerat medan jag måste vakta tungan. Som han sagt så måste han kunna vara sig själv 😏.
Jag tycker han låter som ett riktigt praktarsle faktiskt :o Personer som tycker att andra regler gäller för sig själv men inte alla andra tenderar att vara energitjuvar med en fastlimmad offerkofta - dvs inga personer som det går att ha en sund och fin och vettig relation med.

Hm, en snubbe jag skrivit/pratat mycket med (men inte längre) skrev till min vän på bc (alltså jag och vännen diskuterade folk där och det råkade bli uppenbart). Hon undrade om hon skulle låtsas som ingenting eller om hon skulle skriva att hon är min kompis, att det känns konstigt oavsett hur hon gör (även om jag inte berättat massor om honom, så vet hon ju nu mer än vad han vet att hon vet). Han och jag lär inte ha nån mer kontakt och mig spelar det ingen roll. Vad säger ni?
För sent för att redigera men jag skulle tydligen skriva också att vännen alltså läser här.

Det där är skitjobbigt. Jag har varit tillsammans med två personer som tyckt att de ”bara säger vad de känner” ich där deras känslor på något sätt övertrumfar mina - alltid. Det går aldrig att komma fram till något vettigt då och ens egna känslor är aldrig värda tillräckligt - så jag säger fly medan du kan!

Ytterligare en udda grej med grannen är att han är fysisk och tar på folk han knappt känner, på axeln osv. Han säger att han inte tänker på det och att det inte är någon flörtgrej. Det jag har fattat efter att jag tagit ut honom med mina vänner är att han bara tar på kvinnor, inte män. Han tog mycket på min tjejkompis när vi va ute. Jag frågade om det inte störde henne, men hon sa att hon inte bryr sig. Det jag kommer ihåg var att han tog henne med både händerna runt midjan när han skulle skämta eller nåt. Blä nu blir jag äcklad :meh:.
Dumpa. Personer som beter sig så respektlöst och får andra att känna att de måste hålla koll på vad de säger, de är inte värda att umgås med. Bryt med honom nu, för ju längre du stannar desto svårare blir det, och det du beskriver är så tydliga varningstecken på att något är riktigt tokigt att det skulle förvåna om det inte utvecklades till en direkt destruktiv relation om ni fortsätter.

Som det ser ut nu vågar jag nog inte chansa. Han har blivit konstig sedan jag nämnde att jag hade känslor. Han hör inte av sig. Det här är fjärde gången han slutar höra av sig eller bli konstig. Det löste sig de tre första gångerna för att jag messade och frågade vad som var problemet. Varje gång hade jag gjort något fel och behövde be om ursäkt.

Han lutar mer mot att vara en heartbreaker/mindfucker. Jag hoppas bara jag är stark nog att inte höra av mig och att vara försiktig om han hör av sig igen.

Jaha, nej det låter ju inte alls bra. Bra val i så fall att inte chansa...!

Jag tycker han låter som ett riktigt praktarsle faktiskt :o Personer som tycker att andra regler gäller för sig själv men inte alla andra tenderar att vara energitjuvar med en fastlimmad offerkofta - dvs inga personer som det går att ha en sund och fin och vettig relation med.
Har varit med om några sådana, och det är störtomöjligt att få dem att förstå skillnaden i hur "reglerna" gäller och efterföljs.

Genomförde just mitt livs diss. Så synd jag är för nojig för att posta en dump här :laugh: Jag bjuder på att min fd dejt garanterat tycker jag är knäpp i huvudet and all that. Det framkom att han inte förstod vad stallet betyder efter att vi ändå snackat mycket i över en vecka. (Jag är inbiten hästnörd om inte alla här visste det och det står även i min profil, jag har också berättat att jag är i stallet 3-4 h varje dag, alla dagar, många gånger men nu förstår jag ju varför han inte verkar förstå att jag har ont om tid)

Att dejta en hästtjej :D

Min särbo vet hur viktigt det är för mig att ha mina filmer i alfabetisk ordning (jaja, jag är lite petig med vissa saker) och gör sitt bästa för att ställa in dem på rätt ställe trots att han är dyslektiker. Ibland blir det fel men jag säger aldrig något för jag vet hur han ansträngt sig för att det ska bli rätt, apropå hur man kan visa sin kärlek då :love:
Alltså din särbo :love: han är ju bara underbar!

Har funderat sedan jag läste det men jag kommer ärligt talat inte fram till något :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 685
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka