Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar in här efter att ha smygläst i dejtingtrådarna i ett par år. Trodde aldrig jag skulle delta i någon då jag har varit helt ointresserad av att dejta, men livet blir inte alltid som mant tänkt sig. Jag fick kontakt med en kille online för ett par månader sedan, vi har verkligen klickat med varandra men han bort så långt bort så vi har inte kunnat träffats än. Idag har jag iaf bokat biljetter så i oktober sätter jag mig på ett plan och flyger för att träffa honom. Det känns galet och inte alls likt mig att göra en sån sak, men samtidigt känns det helt rätt. Vi får se vad som händer. :)

Jag hoppar in här efter att ha smygläst i dejtingtrådarna i ett par år. Trodde aldrig jag skulle delta i någon då jag har varit helt ointresserad av att dejta, men livet blir inte alltid som mant tänkt sig. Jag fick kontakt med en kille online för ett par månader sedan, vi har verkligen klickat med varandra men han bort så långt bort så vi har inte kunnat träffats än. Idag har jag iaf bokat biljetter så i oktober sätter jag mig på ett plan och flyger för att träffa honom. Det känns galet och inte alls likt mig att göra en sån sak, men samtidigt känns det helt rätt. Vi får se vad som händer. :)
Åh så spännande :D

Vad spännande! :D
Ibland ska man göra oväntade saker :D!

Då är det min tur o ge mig in här.
Träffade en kille på midsommar som tog kontakt med mig via facebook. Har sedan dess hunnit träffats för dejt och haft sex :cool:

Det känns så rätt och bra, har ju varit singel nu i 5 år och det känns som att det är dags för något mer.

Men samtidigt tycker jag det är svårt och kan vara lite jobbigt då exet va otrogen med ett flertal tjejer så jag har lite tillitsproblem. Men med denna killen kan jag prata om nästan allt med, har nog aldrig kommit överens med någon så bra tidigare även om vi är väldigt olika på många sätt.

Han har ett yrke som gör att han är borta typ en månad i taget men är sedan hemma en månad, därför vill han dejta flera samtidigt. Nu dejtar han iofs ingen annan än mig men det känns lite konstigt om det finns fler i bilden. Hur tänker ni om sånt? Första reaktionen va att det kändes helt fel, typ som att man måste tävla eller liknande men nu har jag börjat förlika mig med det. Att oavsett om han skulle träffa andra eller inte kan dissa mig. Är ju så tidigt ännu så ingen av oss har några djupare känslor även om det känns bra.

Ska iaf träffa han nu till veckan flera dagar :love: blir även fest och dans med gemensamma vänner :D

Hur är det vid exempelvis filmkvällar om ni haft nån sån? Där tycker jag det brukar vara rätt lätt :)

Ja, det har vi haft två gånger, inte ens då lyckas jag... Tycker annars det brukar vara bra tillfällen med!
Min tanke är att det nog inte blivit så många dejter mellan er om det inte fanns intresse. Han kanske bara är rädd att läsa situationen fel och på så sätt "sabba" det. Jag hade nog testat att vara lite mer på själv nästa gång, typ kryp nära och skapa en situation där det vore läge för en kyss, och se hur han reagerar. Det är ju verkligen inte bara tjejer som är rädda att ta första steget :)

Tror du har rätt. Intresse borde ju finnas om man ses så många gånger. Och egentligen är det ju inte mer än att försöka så som du säger. Försökte lite åt det hållet igår, men fegade ur :o
Pepp!! :bump:

För min del faller det sig klart naturligast med mer ögonkontakt, att stoppa in nosen mot halsen :love: och så kan jag öht inte bara "hålla handen" sådär städat 😅 Steget till ovan är inte så långt för mig och där känner jag mig hyfsat trygg med att läsa av en ny person tror jag. Det är så lätt att avbryta o bara checka reaktionen på avbrottet på något vis? Därifrån upplever jag att det är väldigt lätt för båda till att kyssas om intresset är ömsesidigt (där är jag mer feg).

Mvh klängig som fan 🙈
Tack för peppen! Får försöka igen helt enkelt :)

Träffade en kille på midsommar som tog kontakt med mig via facebook. Har sedan dess hunnit träffats för dejt och haft sex :cool:

Det känns så rätt och bra, har ju varit singel nu i 5 år och det känns som att det är dags för något mer.

Men samtidigt tycker jag det är svårt och kan vara lite jobbigt då exet va otrogen med ett flertal tjejer så jag har lite tillitsproblem. Men med denna killen kan jag prata om nästan allt med, har nog aldrig kommit överens med någon så bra tidigare även om vi är väldigt olika på många sätt.

Han har ett yrke som gör att han är borta typ en månad i taget men är sedan hemma en månad, därför vill han dejta flera samtidigt. Nu dejtar han iofs ingen annan än mig men det känns lite konstigt om det finns fler i bilden. Hur tänker ni om sånt? Första reaktionen va att det kändes helt fel, typ som att man måste tävla eller liknande men nu har jag börjat förlika mig med det. Att oavsett om han skulle träffa andra eller inte kan dissa mig. Är ju så tidigt ännu så ingen av oss har några djupare känslor även om det känns bra.

Ska iaf träffa han nu till veckan flera dagar :love: blir även fest och dans med gemensamma vänner :D

Hur tänker du göra? Dejta andra precis som han ska göra? Har det kommit upp på tal?

Hur tänker du göra? Dejta andra precis som han ska göra? Har det kommit upp på tal?

Nej det har inte kommit på tal men är rätt säker på att det vore okej för honom. Jag har inga planer på att dejta andra men skulle möjligheten dyka upp kan jag tänka mig göra det. Vi bo ju långt ifrån varandra och kan ej träffas så ofta tyvärr.
Så i nuläget kommer jag fortsätta träffa honom när möjligheten finns och se vad som sker. Vem vet det kanske ändras nu när vi träffas igen, försöker att inte tänka så mycket utan bara vara i nuet och ha roligt. :)

Nej det har inte kommit på tal men är rätt säker på att det vore okej för honom. Jag har inga planer på att dejta andra men skulle möjligheten dyka upp kan jag tänka mig göra det. Vi bo ju långt ifrån varandra och kan ej träffas så ofta tyvärr.
Så i nuläget kommer jag fortsätta träffa honom när möjligheten finns och se vad som sker. Vem vet det kanske ändras nu när vi träffas igen, försöker att inte tänka så mycket utan bara vara i nuet och ha roligt. :)
Amen dåså, då skulle jag iaf vara chill i det. Skulle snubben bli sur att du dejtar andra, dumpa! :D

Amen dåså, då skulle jag iaf vara chill i det. Skulle snubben bli sur att du dejtar andra, dumpa! :D
Ja utan att tveka, killar som är sådana att dem får men inte tjejen är inget o ha.
Men denna killen är inte sån alls, han är nästan för bra. Ännu dejtar han ingen annan o det kanske aldrig blir så :D
Han vill ju t.o.m kyssas m.m. inför sina kompisar även om han vet att det skapar skvaller som han inte gillar, bara för att han inte kan låta bli mig :love:

Det vanligaste är nog att man dejtar flera samtidigt, även om man planerar att vara monogam senare. Bara man är ärlig och att samma deal gäller för båda så kan det väl inte vara fel?

Det vanligaste är nog att man dejtar flera samtidigt, även om man planerar att vara monogam senare. Bara man är ärlig och att samma deal gäller för båda så kan det väl inte vara fel?
Jag är ju helt ny i dejtingvärlden och har aldrig dejtat tidigare så är lite ovan vid hur det ligger till. Har ju insett nu att det är vanligt att dejta flera samtidigt. Behöver bara vänja mig vid detta som känns ovant :)

Suttit hela kvällen och läst i kapp, haha :D... Så kul att det verkar ändå gå helt okej för dom flesta av er! :)

Jag ska ev. på dejt nästa helg i GBG och söker bra och mysiga resturanger :). Inte för fancy men inte heller mac donalds... Avslappnad och mysig helt enkelt :), förslag någon?

Doktor glas? Valfri Tullen? Cicero? Pinchos? La sombrita? :) lagom avslappnat och inte galet dyrt :)

Ja, det har vi haft två gånger, inte ens då lyckas jag... Tycker annars det brukar vara bra tillfällen med!

Tror du har rätt. Intresse borde ju finnas om man ses så många gånger. Och egentligen är det ju inte mer än att försöka så som du säger. Försökte lite åt det hållet igår, men fegade ur :o

Tack för peppen! Får försöka igen helt enkelt :)

Säg att du har ont i i rygg eller nacke och be om massage. Kroppskontakten leder då förhoppningsvis till mer ;)

Här är det fortfarande, och igen, totalt stiltje. På min ort är det en massa roliga sommarevenemang på sommaren, och jag har varit en hel del ute i svängen. ...men har inte ens träffat någon att flirta med (förutom de gamla vanliga som inte intresserar mig).
Jag som hade hoppats på lite spänning och hångel i sommar.:cry:

L är hemma igen, börjar jobba på fredag och vår sommarsaga är slut.
En kompis kallade honom för min sommarkatt och det var väl inte helt fel ordval egentligen.
Vi har haft det jättebra, jag tycker om honom och han tycker väldigt mycket om mig.
Men avståndet samt barn gör att det inte fungerar för mig.
Distansförhållande är inte min grej. Jag skjuter mig hellre i foten än flyttar ner dit och han är fast där.
Jag jobbar varannan helg och vill rida, träna och tävla på min lediga tid.
Känns som mission impossible och slöseri av varandras tid.
Tråkigt men inte förvånande. Jag är helt klart alldeles för självupptagen och egocentrisk för att ha en seriös relation.

Tröttnade på att dejta efter jag fick den stora dissen med en kille jag låg med efter 2e dejten. Han bara sluta svara. Fick antagligen de han ville ha. Men snackade med en kille från tinder som egentligen inte var min typ utseende mässigt men gav han en chans. Vi prata i telefon och skrev nästan varje dag i 2 månader. Jag åkte till USA en månad och skicka flera bilder därifrån och han undrade om vi kunde ses när jag kom hem. Vi träffades förra fredagen, gick på HX festivalen ihop och sen satt vi oss vid havet och pratade i flera timmar, tiden gick så fort med honom, och han var så mycket snyggare IRL. Vi var också ute och käkade sen åkte han hem. Som vanligt blev jag nojjig att bli dissad igen, så jag höll mig lite undan. Han skrev han tycker jag är en jättehärlig tjej. Vi pratade en del men inte lika mycket, sen fråga han igår om jag ville ses i helgen :D Så nu ska vi ses på fredag igen och han skulle planera in något kul vi skulle göra. Sen ska han köra hem igen. Jag är så ovan med att dejta såhär och göra saker ihop, är van att man ses hemma hos nån dricker vin och knullar typ. Så detta känns lite extra spännande att vänta och lära känna varann ordentligt. Men jag måste sluta med mina hjärnspöken, är hela tiden så rädd för att bli dissad så fort jag börjar gilla någon. Tips hur man ska sluta tänka så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 684
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka