Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var trevligt och vi ska ses på måndag igen. Han har skrivit fina saker om mig nu efteråt och jag blir alldeles varm inuti. Det är väldigt längesen någon lämnade ett sådant "omdöme". Vi får se vad det blir.

Ett tips, för det är lätt att falla för "smicker". Tänk mer på vad du tycker om honom än vad han tycker om dig. Ha fokus inställt på DINA känslor. Det är så vanligt att en blir tagen av uppvaktningen, och förbiser vad en själv egentligen tycker om personen.

Ett tips, för det är lätt att falla för "smicker". Tänk mer på vad du tycker om honom än vad han tycker om dig. Ha fokus inställt på DINA känslor. Det är så vanligt att en blir tagen av uppvaktningen, och förbiser vad en själv egentligen tycker om personen.
Det håller jag med om. Men jag tänker helt oblygt låta mig njuta av lite smicker ändå. Det är jag värd tycker jag.

Det håller jag med om. Men jag tänker helt oblygt låta mig njuta av lite smicker ändå. Det är jag värd tycker jag.
Jag förklarar lite mer:
Det handlar ju alltså inte om att jag ska hitta någon att gifta mig med, skaffa barn med eller ens flytta ihop med. Då är det så klart jätteviktig att hålla ordning på vad som är vad.
Skulle vi vilja fortsätta ses handlar det om att vi kan träffas varannan fredag/lördag :laugh: Båda har barn och det är en dryg timme mellan.

Idag ska jag träffa D igen :) Har varit två veckor sen senast, och kontakten har varit lite sämre under tiden. Sannolikt pga hans jobb. Hoppas det känns fortsatt bra att träffas iaf.

Tänker att jag ska försöka våga kyssa honom om läget känns rätt. Förr var jag mycket bättre på att ta första steget, men har blivit fegare med åren O_o Hoppas det blir bra mottaget och bra kemi om jag väl vågar :nailbiting:

L har varit här en vecka nu och allt känns väldigt bra.
Har tävlat under helgen, kul för honom att uppleva min nervositet och min enorma besvikelse och frustration när dressyren gick åt helvete.
Idag var dock en glad dag när både jag och hästen presterade :D

L har varit här en vecka nu och allt känns väldigt bra.
Har tävlat under helgen, kul för honom att uppleva min nervositet och min enorma besvikelse och frustration när dressyren gick åt helvete.
Idag var dock en glad dag när både jag och hästen presterade :D

Så länge du inte tar ut frustrationen på honom, så.... Brukar inte uppskattas. ;)
Kul att det gick bra i terrängen! :)

Idag ska jag träffa D igen :) Har varit två veckor sen senast, och kontakten har varit lite sämre under tiden. Sannolikt pga hans jobb. Hoppas det känns fortsatt bra att träffas iaf.

Tänker att jag ska försöka våga kyssa honom om läget känns rätt. Förr var jag mycket bättre på att ta första steget, men har blivit fegare med åren O_o Hoppas det blir bra mottaget och bra kemi om jag väl vågar :nailbiting:
Väldigt trevlig kväll med D, men vågade inte kyssa honom/hittade inte rätt läge.
För min del skulle jag görna gå vidare från mys och handhållning där vi är idag, för att se om kemin håller, men får inte till det :cautious: Vet att jag helt enkelt borde fråga, och får väl se om jag vågar nästa gång vi ses. Kanske dåligt läge för mig personligen att våga något särskilt idag då jag inte var helt på topp, men känns trist ändå.
Helst hade jag bara velat skicka ett sms och fråga, men tror inte det är rätt i denna situationen.

Ge mig gärna era tankar, eller lite pepp i frågan!

Väldigt trevlig kväll med D, men vågade inte kyssa honom/hittade inte rätt läge.
För min del skulle jag görna gå vidare från mys och handhållning där vi är idag, för att se om kemin håller, men får inte till det :cautious: Vet att jag helt enkelt borde fråga, och får väl se om jag vågar nästa gång vi ses. Kanske dåligt läge för mig personligen att våga något särskilt idag då jag inte var helt på topp, men känns trist ändå.
Helst hade jag bara velat skicka ett sms och fråga, men tror inte det är rätt i denna situationen.

Bjud hem honom på middag? Eller gå ut och bli salong tillsammans och lite modigare? Jag vill gärna få liggandet avklarat i tidigt skede så jag vet om jag vill fortsätta.

Bjud hem honom på middag? Eller gå ut och bli salong tillsammans och lite modigare? Jag vill gärna få liggandet avklarat i tidigt skede så jag vet om jag vill fortsätta.
Vi har varit hemma hos varandra de senaste tre dejterna... Jag dricker inte alkohol, och han gör det väldigt sällan, så det känns inte som ett bra alternativ dessvärre :(
Jag har inget emot ifall det inte blir suppertidigt, men nu var det typ sjunde dejten, och inte ens en kyss. Känns lite dubbelt...

Vi har varit hemma hos varandra de senaste tre dejterna... Jag dricker inte alkohol, och han gör det väldigt sällan, så det känns inte som ett bra alternativ dessvärre :(
Jag har inget emot ifall det inte blir suppertidigt, men nu var det typ sjunde dejten, och inte ens en kyss. Känns lite dubbelt...

Hur är det vid exempelvis filmkvällar om ni haft nån sån? Där tycker jag det brukar vara rätt lätt :)

Min bästis har faktiskt dejtat klubbkillen hela helgen :D vi var inte menade för varandra. Det där tycker jag dock kan vara svårt när man är singel båda två, vi matchar då och då med samma män.

Jag och E fortsätter träffas och hänga. Det är som att vi är ihop, men ändå inte. Sa till honom igår att jag tycker om honom.. vilket jag faktiskt inser att jag gör.

Min tanke är att det nog inte blivit så många dejter mellan er om det inte fanns intresse. Han kanske bara är rädd att läsa situationen fel och på så sätt "sabba" det. Jag hade nog testat att vara lite mer på själv nästa gång, typ kryp nära och skapa en situation där det vore läge för en kyss, och se hur han reagerar. Det är ju verkligen inte bara tjejer som är rädda att ta första steget :)

Suttit hela kvällen och läst i kapp, haha :D... Så kul att det verkar ändå gå helt okej för dom flesta av er! :)

Jag ska ev. på dejt nästa helg i GBG och söker bra och mysiga resturanger :). Inte för fancy men inte heller mac donalds... Avslappnad och mysig helt enkelt :), förslag någon?

Apropå att avsluta efter en dejt, hur svårt ska det vara?

Första jag träffade denna vändan på Tinder, M, träffade jag ju två gånger på samma dag och sedan hörde han inte av sig mer så jag frågade rakt ur om han inte ville ses igen. Fick ett inlindat nej och svarade typ "Trist för mig, jag gillade dig! Men tack för svar :)". Färdigt o sig kunde släppa det, matchningen är kvar. Det kändes inte som att jag var dryg och jobbig där väl?

Andra jag träffade (som mina vänner trodde rövat bort mig när jag inte svarade på några timmar) skrev jag inget mer till efter vi sets en gång (vi snackade på Messenger innan detta). Svarade enbart någon gång han skrev o sedan frågade han om jag ville ses igen. Svarade typ att det var trevligt att ses men kändes inte helt rätt för mig så nej tack. Han okejade.

Och frågade sedan om han fick fråga varför (yes you know what's coming...) Jag svarade (typ att jag märker omgående om det inte känns rätt) och han kontrade med att han inte tyckte likadant typ. Tror jag raderade konv där o tog bort matchningen. Sedan kommer ändå en lång förklaring till varför han tycker (ur sin synvinkel då) det är bra att ses igen osv lite senare. Raderar igen. Undra om det kommer fler meddelande framöver?

Hur kan folk vara så okänsliga för att man inte vill ha en lektion i hur de fungerar efter att man redan först sagt nej till att ses mer och sedan bara svarat på deras önskan om förklaring/frågor? (Ja jag vet att det brukar gå ut för direkt vid den första frågan efter att man sagt nej men jag övar på att inte bara blocka o springa åt andra hållet, utan att ens sagt nej först 😅).

Pepp!! :bump:

För min del faller det sig klart naturligast med mer ögonkontakt, att stoppa in nosen mot halsen :love: och så kan jag öht inte bara "hålla handen" sådär städat 😅 Steget till ovan är inte så långt för mig och där känner jag mig hyfsat trygg med att läsa av en ny person tror jag. Det är så lätt att avbryta o bara checka reaktionen på avbrottet på något vis? Därifrån upplever jag att det är väldigt lätt för båda till att kyssas om intresset är ömsesidigt (där är jag mer feg).

Mvh klängig som fan 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 679
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka