Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var lydig o skrev till mina vänner när var o vem jag skulle träffa. När jag hade en Tinderdejt med en ny kille på en badplats en måndag kl 21. Badplatsen där en kille hade ihjäl sin sambo o bebis häromåret 😅

Sedan är jag sämst på att kolla mobilen.... Nåja, hundra aviseringar senare och en konv mellan en vän o killen dagen efter så ska jag sköta mig bättre nästa gång 😁

E kom ju hit igår.
Idag följde han med mig på cykeltur till mina föräldrar för att klippa gräset (de var inte där)
Sen för vi och badade/solade och träffade på en ex arbetskollega, hon kallade oss "söta" när vi låg där och smågnabbades.

Men jag vet inte. Allt är så konstigt, jag saknar honom efter en tid isär, vet att det är honom just för att jag egentligen inte vill ligga med nån annan.

Sen blir jag lättirriterad på saker han gör/säger när vi väl ses.

Tror jag borde söka terapi till hösten. Är så himla mycket annat i livet nu med som jag inte orkar tänka på.

Lite mer detaljerat om min snabba måndagsdejt då:
Skitsöt kille som sagt, från USA och i stan ett tag i samband med jobb. Det var lite småstelt, jag var nervös och lite obekväm med att snacka engelska, men vi hade samtalsämnen så det räckte i alla fall, och han var väldigt trevlig. Han drack en öl, jag svepte två typ... sen var han för trött för att hänga kvar ute men undrade om jag ville hänga med till hans rum och "se på film eller så", och jag var förstås inte sen att nappa på det, var väldigt attraherad och sugen. Väl på rummet blev det hångel såklart, och sen låg vi, och det funkade väl inte riktigt klockrent, och var så SJUKT varmt. Men det var ändå trevligt. Han höll dock på och bad om ursäkt flera gånger för att det inte "gick så bra", tror han hade lite onödiga prestationskrav. Vi tog en kalldusch och sen gick jag hem, inte läge för att ligga och eftergosa i den värmen direkt.

En mindre trevlig känsla gav mig dock en liten tankeställare om att det kanske inte är min grej att det ska gå precis så här fort. Jag blev lite skraj ett tag nämligen. Det var när vi just började hångla, och han gick från noll till hundra och blev jätteivrig, plötsligt fick jag en jobbig känsla, "jag känner inte alls den här människan, tänk om det är NU jag kommer råka ut för en idiot som inte har några spärrar? Tänk om det här går överstyr?" Nu visade sig snabbt min rädsla vara obefogad- han var lyhörd och checkade av mig hela tiden, en bra kille. Men det var en väldigt otrevlig känsla att få även om den varade väldigt kort. Jag har inte känt så tidigare trots att jag ju legat med främmande killar redan på första dejten flera gånger, men jag antar att den kom nu just för att det gick så extremt fort. Typ tre timmar från matchning på Tinder till ligg... Lite tryggare än så kanske jag faktiskt behöver få hinna känna mig. Men det stör mig så, detta med riskerna vi tjejer behöver förhålla oss till hela tiden.

Det verkar som att vi flyttar ihop under hösten, och med den diskussionen kan jag gissa att vi också officiellt är off the market nu. Vi har en del praktiska saker att prata om och vi avvaktar lite med definitiva beslut närmsta månaden, men så går diskussionen i alla fall. Det känns plötsligt som världens mest naturliga sak och alla kval som har skavt så länge kan jag inte känna längre ens om jag anstränger mig. Det är märkligt livet, hur allt kan bli annorlunda över bara en sommar. Hur känslor och viljor kan ändras.

Tack dejtingtråden för att ni stöttat mig i min relationspanik och lyssnat på alla mina galna upptåg på vägen :heart
Va roligt att läsa! :heart:heart

Jo, det gör ju det.
Det är väl min rädsla att visa mig sårbar och känna mig bunden till någon.
Jag har ju ett enormt behov av att klara mig själv och vara självständig, vill inte släppa in någon.
Det där behöver inte hänga ihop, eller snarare - det borde inte hänga ihop. Gör det för många och hur man känner är som det är.

Så himla fint att läsa :)
Va roligt att läsa! :heart:heart

Tack fina ni! :heart Det var verkligen inte såhär jag hade tänkt mig att det skulle gå till när jag skulle falla för någon. Jag tänkte att jag skulle träffa någon som skulle ta mig med storm, och sen skulle det vara happily ever after därifrån. Inte att jag skulle ha känt att han inte är rätt för mig så länge, sagt till alla mina vänner att han inte är rätt för mig, och dessutom under flera månader visat honom precis alla mina ofördelaktiga sidor. Jag har funderat på varför jag kände så länge att han inte var rätt, och har kommit fram till att han faktiskt inte har varit det. Vår "casual" stämpel gjorde att vi enbart sågs två kvällar i veckan och hade sex, sedan var vi med andra. Vi pratade inte om oss, känslor, eller viktiga saker överlag. Vi umgicks inte med varandras vänner och jag fick aldrig se honom i andra sammanhang än hemma i soffan. Han hade inte det där lystret i blicken som han har nu. Helt enkelt så hade vi inte skapat rätt miljö för den typen av känslor att växa. Jag är glad över att han fyllemessade den där gången när jag var ute med någon annan och sa att han ville att vi bara skulle träffa varandra, och att jag samma vecka fick erbjudande om spermadonation så att allt ställdes på sin spets och vi tvingades till någon form av beslut. Att gå med på att bara dejta honom är nog det bästa beslutet jag kunde ta, även om det gav mig grav panik under en tid. Han blev annorlunda och började öppna upp sig, vi började träffa varandras vänner och jag fick se honom genom deras ögon, vi började prata om oss två, jag började prioritera honom och visa vad jag känner, hans blick började förändras när han såg på mig och det gav mig fjärilar i magen.

Varför skriver jag allt det här då? Jo, för jag vill bara berätta att det inte alltid är fel person man har träffat bara för att man inte får till det. Mitt huvud var någon annanstans och vårt tidigare upplägg skapade distans mellan oss. Det där med att man ibland bara måste blunda och hoppa var onekligen sant i mitt fall. Jag hoppas att det kanske kan hjälpa någon på traven att våga göra samma sak.

Tack fina ni! :heart Det var verkligen inte såhär jag hade tänkt mig att det skulle gå till när jag skulle falla för någon. Jag tänkte att jag skulle träffa någon som skulle ta mig med storm, och sen skulle det vara happily ever after därifrån. Inte att jag skulle ha känt att han inte är rätt för mig så länge, sagt till alla mina vänner att han inte är rätt för mig, och dessutom under flera månader visat honom precis alla mina ofördelaktiga sidor. Jag har funderat på varför jag kände så länge att han inte var rätt, och har kommit fram till att han faktiskt inte har varit det. Vår "casual" stämpel gjorde att vi enbart sågs två kvällar i veckan och hade sex, sedan var vi med andra. Vi pratade inte om oss, känslor, eller viktiga saker överlag. Vi umgicks inte med varandras vänner och jag fick aldrig se honom i andra sammanhang än hemma i soffan. Han hade inte det där lystret i blicken som han har nu. Helt enkelt så hade vi inte skapat rätt miljö för den typen av känslor att växa. Jag är glad över att han fyllemessade den där gången när jag var ute med någon annan och sa att han ville att vi bara skulle träffa varandra, och att jag samma vecka fick erbjudande om spermadonation så att allt ställdes på sin spets och vi tvingades till någon form av beslut. Att gå med på att bara dejta honom är nog det bästa beslutet jag kunde ta, även om det gav mig grav panik under en tid. Han blev annorlunda och började öppna upp sig, vi började träffa varandras vänner och jag fick se honom genom deras ögon, vi började prata om oss två, jag började prioritera honom och visa vad jag känner, hans blick började förändras när han såg på mig och det gav mig fjärilar i magen.

Varför skriver jag allt det här då? Jo, för jag vill bara berätta att det inte alltid är fel person man har träffat bara för att man inte får till det. Mitt huvud var någon annanstans och vårt tidigare upplägg skapade distans mellan oss. Det där med att man ibland bara måste blunda och hoppa var onekligen sant i mitt fall. Jag hoppas att det kanske kan hjälpa någon på traven att våga göra samma sak.

Tycker det är så roligt att läsa det här och är så glad för et skull!

Det kan ta lång tid innan man börjar känna de där känslorna. Det tog drygt ett år från det att jag och maken träffades första gången innan vi blev ett par och jag insåg att han var mannen i mitt liv och jag måste släppa det jag hade och satsa.

Är så glad för din skull 😊 och känner igen mig så i din beskrivning. Har dejtat en karl ett tag nu, och vi ses på samma sätt. Det blir verkligen en distans av det. I början tyckte jag det var bra, nu känner jag att jag vill mer. Så försökte putta det lite ditåt men lyckades inte. Tills vi tog en diskussion om det och han ”erkände” att det är en medveten strategi från hans sida för att han är livrädd för att bli kär...och framför allt att det då ska vara obesvarat.

Så nu är vi i nåt slags mellanläge, där jag försökt förklara att han nog inte kommer vara ensam om att bli kär, men han vågar/vill ändå inte ta steget. Vi får se var vi hamnar 😊

Jag tycker inte alls att det är något märkligt med att man inte känner att någon är "rätt" när man har tanken att det är bara casual sex och när man inte umgås i övrigt i nån utsträckning.

Säger lite sig självt att på det viset lär man inte känna någon mer än endast lite ytligt. De flesta är ju faktiskt inte speciellt öppenhjärtiga och djupt personliga mot någon man "bara" knullar och har lite skoj med.

För att det ska kunna bli något mer, så måste man ju våga hoppa ut i det okända utan säkerhetslina och först när man gör det så får man inblick i den djupare delen av personligheten hos den man träffar.

Tycker så synd om mig själv 😑 Och följer aldrig @Bison s råd 😅 M svarade på min raka fråga med ett mindre rakt men ändå negativt svar.

Nåja, det är väl bara att öva vidare på att träffa nya människor, det är ju bra att kunna lite bättre än vad jag gör iaf 😁 Hoppas ha tid att träffa en sympatisk en nästa vecka.

E kom ju hit igår.
Idag följde han med mig på cykeltur till mina föräldrar för att klippa gräset (de var inte där)
Sen för vi och badade/solade och träffade på en ex arbetskollega, hon kallade oss "söta" när vi låg där och smågnabbades.

Men jag vet inte. Allt är så konstigt, jag saknar honom efter en tid isär, vet att det är honom just för att jag egentligen inte vill ligga med nån annan.

Sen blir jag lättirriterad på saker han gör/säger när vi väl ses.

Tror jag borde söka terapi till hösten. Är så himla mycket annat i livet nu med som jag inte orkar tänka på.
:heart:heart:heart

Idag har jag snubblat över någon som jag lätt skulle kunna dejta meeen han är för ung.. men SÅ fin :(

• Gilla
Reactions: ptr
Förresten. Märker ni omedelbart om det är en person ni inte har något intresse av att träffa igen? Eller hur fort märker ni det?

Alltså inte de som verkar bra o sedan känns sämre när man umgås mera utan noll intresse från början.

• Gilla
Reactions: ptr
Förresten. Märker ni omedelbart om det är en person ni inte har något intresse av att träffa igen? Eller hur fort märker ni det?

Alltså inte de som verkar bra o sedan känns sämre när man umgås mera utan noll intresse från början.
Alltså - jag måste vara dum på mitt vis för jag har ofta kommit på mig med att inte begripa att jag vill fortsätta träffa någon när de rdean har sprungit vidare så att säga. Är hopplöst trög på detta och behöver ge det rätt lång tid vilket alla inte har tålamod med.

Jag märker det rätt fort. Ibland redan när en hälsar. Ibland tar det en bit in på dejten. Men känns som att kemin inte finns liksom.

Jag skulle vilja påstå att jag märker det hyfsat fort, men kanske inte att det inte finns några känslor utan snarare att jag inte tycker om personen överhuvudtaget. Det är samma sak när jag träffar nya människor som kanske är kompisars kompisar, det tar inte många minuter innan jag bestämt mig för om jag vill lära känna personen eller ej.

Tar tid för mig att inse det. Jag ser oftast bra sidor hos folk direkt och hittar saker jag gillar med människor lätt. Jag behöver oftast träffa folk flera gånger för att få mig en uppfattning om vem personen egentligen är.

Jag skulle vilja påstå att jag märker det hyfsat fort, men kanske inte att det inte finns några känslor utan snarare att jag inte tycker om personen överhuvudtaget. Det är samma sak när jag träffar nya människor som kanske är kompisars kompisar, det tar inte många minuter innan jag bestämt mig för om jag vill lära känna personen eller ej.
Det går jättesnabbt! Jag känner sådant direkt. Några slags kärlekskänslor har aldrig vuxit fram för någon i efterhand, det finns ett frö direkt.

Tänkte först svara att jag ofta märker det direkt, MEN så tänkte jag till lite och faktiskt så har det hänt flera ggr att jag inte gillat folk första gång vi träffats, men sedan om vi varit tvungna att umgås pga t.ex. jobb/skola börjat tycka om dem efter ett tag.... Även mitt livs hittils största kärlek, men där gick det nästan 10 år från vi träffades tills jag blev kär.

Ang. detta med att vara självständig vs. att bli kär/våga släppa in någon, så tror jag inte att det ena utesluter det andra överhuvudtaget. Utan jag tror att det hänger på hur mycket självförtroende man har.
En självständig person som även är trygg i sig själv vågar ta risken att bli sårad. Hen vet att om det skulle gå åt skogen, så kommer hen läka ihop och klara sig ändå... Tror jag iaf.

Tänkte först svara att jag ofta märker det direkt, MEN så tänkte jag till lite och faktiskt så har det hänt flera ggr att jag inte gillat folk första gång vi träffats, men sedan om vi varit tvungna att umgås pga t.ex. jobb/skola börjat tycka om dem efter ett tag.... Även mitt livs hittils största kärlek, men där gick det nästan 10 år från vi träffades tills jag blev kär.

Ang. detta med att vara självständig vs. att bli kär/våga släppa in någon, så tror jag inte att det ena utesluter det andra överhuvudtaget. Utan jag tror att det hänger på hur mycket självförtroende man har.
En självständig person som även är trygg i sig själv vågar ta risken att bli sårad. Hen vet att om det skulle gå åt skogen, så kommer hen läka ihop och klara sig ändå... Tror jag iaf.

Mja.
Jag har bra självförtroende och är väldigt trygg i mig själv. Jag vet att jag alltid klarar mig vad som än händer.
Är väl just det som är problemet.
När L och jag ses är allting toppen. När han är hemma och så långt bort känns det plötsligt bara avlägset och onödigt. Jag behöver inte honom, jag klarar mig lika bra ändå.
Sen ska jag träffa honom för att jag vill, inte för att jag behöver. Men jag har väldigt lätt att gå in i mitt eget, hästen, jobbet, kompisarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V