Funderade på det igår och hoppades att det var svaret. Kul!Om ni undrar varför jag saknas, så är jag lite upptagen med aktiv dejting. Vissa vet med vem andra behöver inte veta något. ha det så trevligt vänner!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderade på det igår och hoppades att det var svaret. Kul!Om ni undrar varför jag saknas, så är jag lite upptagen med aktiv dejting. Vissa vet med vem andra behöver inte veta något. ha det så trevligt vänner!
Men det känns faktiskt annorlunda med L, på ett bra sätt.
Alltså. Jag tycker det är ganska rövigt av din kompis. Jag tycker absolut inte att man kan hålla på och paxa folk precis som du säger. Men om jag berättar för en kompis att jag är intresserad av en person så förväntar jag mig pepp och inte att hen själv går och raggar på personen i fråga. En sak om det uppstår väldig kemi IRL men att ta kontakt och överväga att bjuda ut på dejt när hon vet att du är intresserad tycker jag är.Har två frågor/scenarion jag skulle behöva input och hjälp med!
2) Detta handlar om mig själv och pub-killen jag skrivit lite grann om tidigare här. Jag berättade om honom för en vän, att det var lite pirrigt och så. I förrgår får jag ett meddelande från henne om att de matchat, att hon gillar hur lätt han är att prata med och att hon funderar på att bjuda ut honom.
Jag är självfallet medveten om att det inte direkt existerar tjing-pax i dejtingvärlden, men det kändes ändå inte helt bra att hon gör såhär.. så nu skulle jag önska lite pepp på att jag ska våga hålla kontakten med honom och träffa honom när vi båda är i samma stad igen. Pratade med honom senast för någon timme sedan och han vill ses när han är tillbaka, men som vanligt när jag får ”konkurrens” vill jag bara backa och heja på den andre, för ”jag är ju inte värd att träffa någon” och ”han vill nog inte ha mig ändå, lika bra att ge upp nu”...
Det här är andra gången detta händer för mig, att jag blir påhejad av någon att ”ragga” medan en kompis försöker dejta honom samtidigt.Alltså. Jag tycker det är ganska rövigt av din kompis. Jag tycker absolut inte att man kan hålla på och paxa folk precis som du säger. Men om jag berättar för en kompis att jag är intresserad av en person så förväntar jag mig pepp och inte att hen själv går och raggar på personen i fråga. En sak om det uppstår väldig kemi IRL men att ta kontakt och överväga att bjuda ut på dejt när hon vet att du är intresserad tycker jag är.
Alltså. Jag tycker det är ganska rövigt av din kompis. Jag tycker absolut inte att man kan hålla på och paxa folk precis som du säger. Men om jag berättar för en kompis att jag är intresserad av en person så förväntar jag mig pepp och inte att hen själv går och raggar på personen i fråga. En sak om det uppstår väldig kemi IRL men att ta kontakt och överväga att bjuda ut på dejt när hon vet att du är intresserad tycker jag är.
1) Jag har en kompis som varit KK med en kille i snart ett år. Han har varit otroligt tydlig redan innan de började hänga, och undertiden, att han inte är intresserad av ett förhållande. Hon har under hela året gått och smyg-hoppats på att han ska bli kär i henne och att de ska bli tillsammans, men nu under helgen hände lite grejer som gjort att de avslutat även KK-grejen. I och med detta förklarade han ännu en gång att han inte är intresserad av ett förhållande, och att han dessutom inte har så starka känslor för henne. Hon är nu förstörd och jag vill försöka hitta sätt att stötta henne. Hon är sjukt besviken och arg på honom (typ), men jag kan verkligen inte se något han felat med i denna kontext. Han har varit tydlig och rak, hon har hoppats och drömt ihop saker.
Nej fan tänk inte så. Bara kör!Har ju mitt projekt "hitta oseriös dejt under två dar på annan ort" nu och det har gått halvsegt. Men så matchade jag ikväll med en tio år yngre skitsnygg kille, vi har en del gemensamt men han är SÅ över min liga. Han vill ta en öl NU! Och jag har inte vett att dra mig ur! Hjälp.
Jag tänker såhär; ärlighet är jättebra. När personen är redo. Stryk medhårs ett tag men ta upp det när personen har sansat sig något.Jag tycker inte att det är helt fel att vara ärlig och säga just så, på ett snällt sätt såklart. Om hon uttrycker att hon är besviken och arg så kan du ju säga att "Jag förstår att du är ledsen och att du hade hoppats, men han har ju faktiskt varit ärlig och jag kan inte se att han har gjort fel. Men man kan ju bli ledsen likväl." Det kan ju vara en viktig lärdom för din vän att faktiskt lyssna på vad personen i fråga säger och i framtiden lita på att det är så.
Har ju mitt projekt "hitta oseriös dejt under två dar på annan ort" nu och det har gått halvsegt. Men så matchade jag ikväll med en tio år yngre skitsnygg kille, vi har en del gemensamt men han är SÅ över min liga. Han vill ta en öl NU! Och jag har inte vett att dra mig ur! Hjälp.
Visst det kan fungera men jag tror att det är alldeles för lätt hänt att inte ta upp det alls sen för varför ta det jobbiga efteråt när det redan är över och "glömt".Jag tänker såhär; ärlighet är jättebra. När personen är redo. Stryk medhårs ett tag men ta upp det när personen har sansat sig något.
Du jobbar i alla fall hårt på att låtsas vara ytlig och kall. Går sämre och sämre Vad är det värsta som kan hända om du typ låter dig bli kär i L?
Det verkar som att vi flyttar ihop under hösten, och med den diskussionen kan jag gissa att vi också officiellt är off the market nu. Vi har en del praktiska saker att prata om och vi avvaktar lite med definitiva beslut närmsta månaden, men så går diskussionen i alla fall. Det känns plötsligt som världens mest naturliga sak och alla kval som har skavt så länge kan jag inte känna längre ens om jag anstränger mig. Det är märkligt livet, hur allt kan bli annorlunda över bara en sommar. Hur känslor och viljor kan ändras.
Tack dejtingtråden för att ni stöttat mig i min relationspanik och lyssnat på alla mina galna upptåg på vägen
Det verkar som att vi flyttar ihop under hösten, och med den diskussionen kan jag gissa att vi också officiellt är off the market nu. Vi har en del praktiska saker att prata om och vi avvaktar lite med definitiva beslut närmsta månaden, men så går diskussionen i alla fall. Det känns plötsligt som världens mest naturliga sak och alla kval som har skavt så länge kan jag inte känna längre ens om jag anstränger mig. Det är märkligt livet, hur allt kan bli annorlunda över bara en sommar. Hur känslor och viljor kan ändras.
Tack dejtingtråden för att ni stöttat mig i min relationspanik och lyssnat på alla mina galna upptåg på vägen
Jo, det gör ju det.
Det är väl min rädsla att visa mig sårbar och känna mig bunden till någon.
Jag har ju ett enormt behov av att klara mig själv och vara självständig, vill inte släppa in någon.