Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har två frågor/scenarion jag skulle behöva input och hjälp med!

2) Detta handlar om mig själv och pub-killen jag skrivit lite grann om tidigare här. Jag berättade om honom för en vän, att det var lite pirrigt och så. I förrgår får jag ett meddelande från henne om att de matchat, att hon gillar hur lätt han är att prata med och att hon funderar på att bjuda ut honom.
Jag är självfallet medveten om att det inte direkt existerar tjing-pax i dejtingvärlden, men det kändes ändå inte helt bra att hon gör såhär.. så nu skulle jag önska lite pepp på att jag ska våga hålla kontakten med honom och träffa honom när vi båda är i samma stad igen. Pratade med honom senast för någon timme sedan och han vill ses när han är tillbaka, men som vanligt när jag får ”konkurrens” vill jag bara backa och heja på den andre, för ”jag är ju inte värd att träffa någon” och ”han vill nog inte ha mig ändå, lika bra att ge upp nu”...:cautious:
Alltså. Jag tycker det är ganska rövigt av din kompis. Jag tycker absolut inte att man kan hålla på och paxa folk precis som du säger. Men om jag berättar för en kompis att jag är intresserad av en person så förväntar jag mig pepp och inte att hen själv går och raggar på personen i fråga. En sak om det uppstår väldig kemi IRL men att ta kontakt och överväga att bjuda ut på dejt när hon vet att du är intresserad tycker jag är:turd:.

Uj uj vad ni skriver, jag läser flitigt ikapp hur det går för er!

Själv har jag haft en händelserik långhelg och skulle kunna skriva en bok om jag ska dela med mig av allt skvaller. Men någon höjdpunkt och något lågvattenmärke kan vi få med. Jag och mina tjejkompisar lyckades boka in en festhelg i samma sommarstad som MM och hans killkompisar. I fredags sprang jag in i en utav min storebrors bästa vänner, och berättade att jag var där med med någon. Hon har i flera års tid vid varje familjesammankomst frågat mig om jag dejtar någon, och blev väldigt nyfiken och sprudlande glad när jag berättade att jag fallit för någon som dessutom är på plats. Vi är upp över öronen just nu, och har inte kunnat hålla oss ifrån varandra. "Jag blir alldeles nykär bara av att se dom där ihop", hade en av hans vänner sagt till min vän.

Samtidigt är mina tjejkompisar singlar och jag hade under helgen lärt känna två trevliga män och i fylledimman bytte vi nummer. Jag berättade att jag var där med sällskap, men att mina tjejkompisar är singlar och att han gärna får ringa sen och möta upp oss. Så när dagsfesten stänger så ringer han några gånger och vi messar, sen säger jag till MM att "Jag ska ut och möta upp B, men vi kan ringas efter middagen sen!" och så kilar jag ut. När jag kommer ut till entrén är mitt nyfunna manliga sällskap överförfriskad och lyfter upp mig på en mur och ställer sig mellan mina ben. Jag är också överförfriskad och skrattar, men säger att han måste släppa ner mig och att jag som jag redan sagt är här med någon. Han säger "Okej, vad är det som är så bra med den här killen då?" och jag fnittrar fram massa bra egenskaper som MM har. Varpå han försöker övertala mig att han är minst lika bra. Just då kommer min storebrors vän förbi och bara "Hej! Kul att få träffas!" och skakar hand med denna fulla, och odrägliga karl. Han svamlade nåt och jag försökte få en syl i vädret att det här är inte han jag pratat om!! Men hon hinner kila vidare och jag ville sjunka genom marken. Så jag säger till mannen att nu får du faktiskt lyfta ner mig för jag ska gå till mina vänner. Så han greppar tag under mig så jag sitter gränsle runt honom och säger "Jaha, då går vi hem då!" och börjar bära mig ut från stället. Jag skrattar så jag kiknar, för jag är också full och uppenbarligen helt omdömeslös. Ser precis i den sekunden att MM går förbi, tittar på oss och går vidare utan att säga ett ljud. Jag hoppar ner från B och springer ikapp MM och B kommer efter, jag presenterar dem, säger till B att "Det här är min dejt" och de skakar hand. Sedan går jag före och när jag vänder mig om ser jag att de utbyter några ord och att MM ser väldigt sammanbiten ut. De kommer ikapp, jag säger hejdå till MM igen och tar med mig B mot mina vänner. Då får jag ett mess av MM några minuter senare där det står "Du gör vad du vill". Tydligen hade då B sagt till honom "Hon är galen, vad ska jag göra?" och hintat om att det är mitt val. Jag kände att herregud vad allt gick utför nu på bara 2 minuter.

Vi lyckades lösa det väldigt snabbt när jag förklarade precis vad som hann hända på så kort tid och att jag dessutom var rätt bitter nu över att min brors bästa vän tror att jag dejtar en idiot. MM skrattade och sa "Det hade hon trott ändå". Resten av helgen har vi fortsatt festa, hångla, festa, hångla och smita iväg från klubben på små månskenspromenader. Vid några tillfällen har han sett så nykär ut att han varit mållös, och min bästa vän har sagt att "Om du inte gifter dig med honom så kommer jag skicka dig till mentalsjukhus". Liknande kommentarer verkar ha dykt upp i hans umgängeskrets också. Ja, nu fick ni en uppsats men sammanfattningen är väl - det går jävligt bra just nu.

Alltså. Jag tycker det är ganska rövigt av din kompis. Jag tycker absolut inte att man kan hålla på och paxa folk precis som du säger. Men om jag berättar för en kompis att jag är intresserad av en person så förväntar jag mig pepp och inte att hen själv går och raggar på personen i fråga. En sak om det uppstår väldig kemi IRL men att ta kontakt och överväga att bjuda ut på dejt när hon vet att du är intresserad tycker jag är:turd:.
Det här är andra gången detta händer för mig, att jag blir påhejad av någon att ”ragga” medan en kompis försöker dejta honom samtidigt.

Håller helt med detta @Masqueradee

1) Jag har en kompis som varit KK med en kille i snart ett år. Han har varit otroligt tydlig redan innan de började hänga, och undertiden, att han inte är intresserad av ett förhållande. Hon har under hela året gått och smyg-hoppats på att han ska bli kär i henne och att de ska bli tillsammans, men nu under helgen hände lite grejer som gjort att de avslutat även KK-grejen. I och med detta förklarade han ännu en gång att han inte är intresserad av ett förhållande, och att han dessutom inte har så starka känslor för henne. Hon är nu förstörd och jag vill försöka hitta sätt att stötta henne. Hon är sjukt besviken och arg på honom (typ), men jag kan verkligen inte se något han felat med i denna kontext. Han har varit tydlig och rak, hon har hoppats och drömt ihop saker.

Jag tycker inte att det är helt fel att vara ärlig och säga just så, på ett snällt sätt såklart. Om hon uttrycker att hon är besviken och arg så kan du ju säga att "Jag förstår att du är ledsen och att du hade hoppats, men han har ju faktiskt varit ärlig och jag kan inte se att han har gjort fel. Men man kan ju bli ledsen likväl." Det kan ju vara en viktig lärdom för din vän att faktiskt lyssna på vad personen i fråga säger och i framtiden lita på att det är så.

Har ju mitt projekt "hitta oseriös dejt under två dar på annan ort" nu och det har gått halvsegt. Men så matchade jag ikväll med en tio år yngre skitsnygg kille, vi har en del gemensamt men han är SÅ över min liga. Han vill ta en öl NU! Och jag har inte vett att dra mig ur! Hjälp.

Jag tycker inte att det är helt fel att vara ärlig och säga just så, på ett snällt sätt såklart. Om hon uttrycker att hon är besviken och arg så kan du ju säga att "Jag förstår att du är ledsen och att du hade hoppats, men han har ju faktiskt varit ärlig och jag kan inte se att han har gjort fel. Men man kan ju bli ledsen likväl." Det kan ju vara en viktig lärdom för din vän att faktiskt lyssna på vad personen i fråga säger och i framtiden lita på att det är så.
Jag tänker såhär; ärlighet är jättebra. När personen är redo. Stryk medhårs ett tag men ta upp det när personen har sansat sig något.

Jag ska träffa Jultröjanpå lördag. Jag åker ändå till hans ort i ett ärende. Vi har skrivit en dryg vecka nu och han verkar himla trevlig.

Min andra dejt i livet alltså. Med skillnaden att nu bryr bryr jag mig nog lite om hur det går.

Det verkar som att vi flyttar ihop under hösten, och med den diskussionen kan jag gissa att vi också officiellt är off the market nu. Vi har en del praktiska saker att prata om och vi avvaktar lite med definitiva beslut närmsta månaden, men så går diskussionen i alla fall. Det känns plötsligt som världens mest naturliga sak och alla kval som har skavt så länge kan jag inte känna längre ens om jag anstränger mig. Det är märkligt livet, hur allt kan bli annorlunda över bara en sommar. Hur känslor och viljor kan ändras.

Tack dejtingtråden för att ni stöttat mig i min relationspanik och lyssnat på alla mina galna upptåg på vägen :heart

Du jobbar i alla fall hårt på att låtsas vara ytlig och kall. Går sämre och sämre:D Vad är det värsta som kan hända om du typ låter dig bli kär i L?

Jo, det gör ju det.
Det är väl min rädsla att visa mig sårbar och känna mig bunden till någon.
Jag har ju ett enormt behov av att klara mig själv och vara självständig, vill inte släppa in någon.

• Gilla
Reactions: ptr
Det verkar som att vi flyttar ihop under hösten, och med den diskussionen kan jag gissa att vi också officiellt är off the market nu. Vi har en del praktiska saker att prata om och vi avvaktar lite med definitiva beslut närmsta månaden, men så går diskussionen i alla fall. Det känns plötsligt som världens mest naturliga sak och alla kval som har skavt så länge kan jag inte känna längre ens om jag anstränger mig. Det är märkligt livet, hur allt kan bli annorlunda över bara en sommar. Hur känslor och viljor kan ändras.

Tack dejtingtråden för att ni stöttat mig i min relationspanik och lyssnat på alla mina galna upptåg på vägen :heart

❤❤❤

Så himla fint att läsa :)

Jo, det gör ju det.
Det är väl min rädsla att visa mig sårbar och känna mig bunden till någon.
Jag har ju ett enormt behov av att klara mig själv och vara självständig, vill inte släppa in någon.

Känner igen mig mycket i det du skriver..
Det är himla jobbigt att känna så.

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V