Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående att kommunicera... Vilka slutsatser hade ni dragit om nån som du haft i princip daglig kontakt med länge (över ett år, och träffas i verkligheten också) hyfsat plötsligt inte tar iniativ till kontakt? Alltså inte ett pip på fem dagar? Kontakten kan sedan återkomma, vara som daglig igen, för att sedan plötsligt försvinna igen. Varför gör personen så?

Att lita på magkänslan går tyvärr inte, för den blev så skadad sist jag gjorde det och jag har nu ännu svårare att lite på folk.

Jag tänker att personen kanske har mycket kring sig, men jag frågar faktiskt hellre än att fabricera någon egen teori, så fråga?

Angående att kommunicera... Vilka slutsatser hade ni dragit om nån som du haft i princip daglig kontakt med länge (över ett år, och träffas i verkligheten också) hyfsat plötsligt inte tar iniativ till kontakt? Alltså inte ett pip på fem dagar? Kontakten kan sedan återkomma, vara som daglig igen, för att sedan plötsligt försvinna igen. Varför gör personen så?

Att lita på magkänslan går tyvärr inte, för den blev så skadad sist jag gjorde det och jag har nu ännu svårare att lite på folk.

Jag hade helt klart frågat när ni haft kontakt så länge. Känns omöjligt att gissa för mig :)

Jag hakar på fråga-kören. Blir hans svar avvikande, släpp honom.

Håller med de som skrivit att du behöver fråga personen i fråga. Det finns garanterat lika många anledningar som det finns människor. Frågar du så behöver du inte fundera på det så mycket sedan :)

Gårdagens kväll med killens diss tog ändå lite på mig inser jag, gör lite ont och känner mig besviken.
Så nu grejar jag med tinder igen och tar upp trådar jag släppt för killen, allt för att hålla tankarna på annat .

Har fortfarande kontakt med tjejen jag skulle hälsa på i juni, funderar på att fråga om hon vill ha besök snart. Hade varit roligt. :)

En till kärleksfågel:

"X som bott i Stockholm i X år, nyligen gjort slut med exet och nu tänkte testa söka kärleken på nätet. Har du bostad är det perfekt då jag blivit utkickad, har du inte bostad är det perfekt, då kan vi söka nytt tillsammans! I Stockholm eller norröver.

Jag gillar att pula med elpryttlar, delar du det intresset är det klart, men mest av allt vill jag bara ha någon att mysa med. Ska nämna att jag föredrar ordning och reda hemma, det var därför förra relationen blev ohållbar. Gillar aktiva semestrar i stället för playan, spelar gärna brädspel.

Du får gärna ha lite skit under naglarna, om man säger så.

Jag snarkar inte! (än)

Snabbkommandon när du läst så här långt:
Lajk = lycka till med letandet, flirt = mejla mer info om dig tack."

En till kärleksfågel:

"X som bott i Stockholm i X år, nyligen gjort slut med exet och nu tänkte testa söka kärleken på nätet. Har du bostad är det perfekt då jag blivit utkickad, har du inte bostad är det perfekt, då kan vi söka nytt tillsammans! I Stockholm eller norröver.

Jag gillar att pula med elpryttlar, delar du det intresset är det klart, men mest av allt vill jag bara ha någon att mysa med. Ska nämna att jag föredrar ordning och reda hemma, det var därför förra relationen blev ohållbar. Gillar aktiva semestrar i stället för playan, spelar gärna brädspel.

Du får gärna ha lite skit under naglarna, om man säger så.

Jag snarkar inte! (än)

Snabbkommandon när du läst så här långt:
Lajk = lycka till med letandet, flirt = mejla mer info om dig tack."
Underbart rationellt! :)

Den här då, från okänd ny tindermatch:
"Hej sötnos! Hur är det med dig?"
"Det är fint, är och badar, vad gör du?"
"Jag är ledig idag, sen jobbar jag kvällspass. Tycker du att vi två kommer att bli ihop? Kram"
"Svårt att säga, vet inget om dig. Vad fastnade du för i min presentation?"
"Det är inga problem. Du är en söt tjej. Jag separerade i februari, nu vill jag fortsätta leva livet, hoppas vi två kommer överens! Kram"

Orkade inte driva experimentet vidare...

Den här då, från okänd ny tindermatch:
"Hej sötnos! Hur är det med dig?"
"Det är fint, är och badar, vad gör du?"
"Jag är ledig idag, sen jobbar jag kvällspass. Tycker du att vi två kommer att bli ihop? Kram"
"Svårt att säga, vet inget om dig. Vad fastnade du för i min presentation?"
"Det är inga problem. Du är en söt tjej. Jag separerade i februari, nu vill jag fortsätta leva livet, hoppas vi två kommer överens! Kram"

Orkade inte driva experimentet vidare...

Meeen det är ju precis detta jag fasar för med nätdejting O_o

Semestrar i Sthlm och går ut hårt. Två killar på två dagar, båda som jag fått kontakt med under tidigare besök. Och båda vettiga killar som vill träffas igen, trots sex på första dejten:-D
Nåt sånt där tänkte jag också försöka mig på... Jag och mitt barn ska besöka min mamma sön-ons. Hon bor i en mellanstor stad, tänkte tindra ivrigt där och se om jag kan få till nån dejt när jag nu har barnvakt och allt! :) Och nåt återkommande till nästa gång man har vägarna förbi vore ju inte fel heller. Men har inga större förhoppningar, får väl se om man ens lyckad få nån match till att börja med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka