Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga om HP. Jag får en massa flirtar, men då jag kollade mina inställningar står det att den funktionen är inaktiv. Varför får jag de löjliga flirtarna ändå???

Var väl så att man kunde stänga av flirtar på webben, men att de med appen fortfarande kunde skicka.

"Vi hörs!" När man skiljs åt efter första dejten betyder att man inte vill ses tydligen 😂 Annars vet jag inte :)

Fast det där beror ju på... "Vi hörs" sagt med mjuk röst i en lång mysig hejdåkram kan lika gärna betyda "vi måste ju ses igen" :)
Tycker nog att tystnad efter dejten är det vanligaste sättet att kommunicera att man inte är så intresserad av att ses igen. Med de som jag träffat igen har vi oftast hörts redan samma kväll.

Fast det där beror ju på... "Vi hörs" sagt med mjuk röst i en lång mysig hejdåkram kan lika gärna betyda "vi måste ju ses igen" :)
Tycker nog att tystnad efter dejten är det vanligaste sättet att kommunicera att man inte är så intresserad av att ses igen. Med de som jag träffat igen har vi oftast hörts redan samma kväll.

Jag håller egentligen med men alla verkar dra upp det här med "Vi hörs" 😅

Det är väl som alltid så att hur man säger något påverkar nästan lika mycket som vad man säger. "Vi hörs!" sagt lite snabbt när två personer redan är på väg att gå åt olika håll, bara för att få sagt någonting som ett hejdå blir ju helt annat än det du beskrev :)

Men Gud vad spännande! Och kul! Och coolt av dig att bara satsa! Finns ju chans att det blir riktigt, riktigt bra :heart
Det känns också kul att höra att du har en mer avslappnad inställning till det hela :)

Tack! :heart Ibland tänker jag att det går väldigt fort nu, men sen påminns jag om att vi ändå har träffats minst två gånger i veckan sen i september, och nu för tiden bor han ju praktiskt taget redan här. Även fast vi har valt att inte sätta någon etikett på oss. Så det kanske inte är så hastigt ändå. Jag har inte fått något besked ännu men han åkte iväg på resa direkt efter att vi pratat, och nu kommer vi ha begränsad möjlighet till ensamtid fram till nästa vecka. Så jag räknar inte med att vi kommer att prata något mer om det den här veckan.

Jag håller tummarna för oss! Det känns fint att ha känslor för någon överlag, men det känns extra fint att det råkar vara för en person som jag länge ansett är så väldigt bra och god. Nu hoppas jag bara att han känner samma sak. Men vet ni, friskt vågat hälften vunnet eller hur?

Köpenhamn skickar bilder på sig själv när han leker med barn och skriver att barn är härliga. Det tycker jag är lite sött av någon som inte har några egna. Ytterligare ett plus till honom!

Britten är pepp! Men det är dålig tajming just nu med ont om tid. Hoppas det blir en lucka snart!

Har inte hört av mig till lördagens dejt och sagt att vi inte ska ses igen. Ska man göra det? Han har inte heller hört av sig.

Om inte han hört av sig så känns det lite som "bara så du vet är du dissad". Vet inte vad som bestämdes men normalt sett skulle jag låta det rinna ut i sanden om han inte hör av sig. Vill han veta ditt intresse så hör han av sig.
Men alltså, han kanske väntar på att hon ska höra av sig. Endel påstår ju att tjejer har det lättare på dejtingfronten, så endel killar kanske avvaktar om tjejen hör av sig av den anledningen.

Köpenhamn skickar bilder på sig själv när han leker med barn och skriver att barn är härliga. Det tycker jag är lite sött av någon som inte har några egna. Ytterligare ett plus till honom!

Britten är pepp! Men det är dålig tajming just nu med ont om tid. Hoppas det blir en lucka snart!

Har inte hört av mig till lördagens dejt och sagt att vi inte ska ses igen. Ska man göra det? Han har inte heller hört av sig.

De senaste jag har dejtat där det inte funnits något direkt intresse från min sida har jag bara inte hört av mig till. Den ena hörde av sig efter och ville träffas igen, först var jag pepp på det men sen kände jag bara att nej...skrev att vi får se (dåligt av mig jag vet men jag hade liksom inget bra att skriva som han skulle ta på ett bra sätt, han var lite konstig...). Den andra hörde inte av sig alls. Känns som att om responsen uteblir förstår den andre att intresset är svalt. Har det bara varit en dejt känner inte jag att det är någon big deal liksom.

Men alltså, han kanske väntar på att hon ska höra av sig. Endel påstår ju att tjejer har det lättare på dejtingfronten, så endel killar kanske avvaktar om tjejen hör av sig av den anledningen.

Kan bara hålla med :up:. Kan egentligen inte svara på vilket kön som har lättast på dejtingfronten, det har jag ingen uppfattning om. Men är man intresserad så tycker jag man ska höra av sig, precis som att är man inte intresserad så säger man det...

Undra hur många som missat typ en livs kärlek med tanken om att den andra får höra av sig om hen är intresserad...

Kan bara hålla med :up:. Kan egentligen inte svara på vilket kön som har lättast på dejtingfronten, det har jag ingen uppfattning om. Men är man intresserad så tycker jag man ska höra av sig, precis som att är man inte intresserad så säger man det...

Undra hur många som missat typ en livs kärlek med tanken om att den andra får höra av sig om hen är intresserad...

Kan inte komma på något som killarna har det lättare för utöver sånt som att inte behöva känna samma oro för att hamna i en utsatt situation om personen man träffar vill en illa.

• Gilla
Reactions: ptr
Intrycket jag fått, är väl att tjejer oftare blir "påhoppade" än vice versa. Om det definieras som lättare är väl en annan fråga.

Förstår inte det där sista? För mig är det självklart så att jag hör av mig om jag är intresserad. Men det som togs upp var väl om intresse inte finns?

Förstår inte det där sista? För mig är det självklart så att jag hör av mig om jag är intresserad. Men det som togs upp var väl om intresse inte finns?

Jag var nog otydlig, jag tänkte mera överlag :), det här med att inte höra av sig, vänta på den andra ska skriva först ect. Jag har vänner som på riktigt tänker "Jag kan höra av mig först efter 2 dagar efter en dejt för att inte verka för på".
Mer en snabb tanke att det finns nog många som missat varandra för att man tänk "Den andra får höra av sig", precis som det omvända - är man inte intresserad tycker jag man ska säga det "Tack för en trevlig kväll men jag är nöjd så". Istället för att låta någon annan gå och vänta och fundera...

Jag var nog otydlig, jag tänkte mera överlag :), det här med att inte höra av sig, vänta på den andra ska skriva först ect. Jag har vänner som på riktigt tänker "Jag kan höra av mig först efter 2 dagar efter en dejt för att inte verka för på".
Mer en snabb tanke att det finns nog många som missat varandra för att man tänk "Den andra får höra av sig", precis som det omvända - är man inte intresserad tycker jag man ska säga det "Tack för en trevlig kväll men jag är nöjd så". Istället för att låta någon annan gå och vänta och fundera...

Sådant orkar jag inte med alls. Jag låter mitt intresse styra helt enkelt och försöker också visa det hyfsat tydligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka