Men sen behöver dom inte det heller då det kommer fram killar hela tiden. Kanske inte för alla... men för många..
Bitterhet är, som sagt, inte klädsamt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men sen behöver dom inte det heller då det kommer fram killar hela tiden. Kanske inte för alla... men för många..
Men tar du initiativ till att snacka med de du är intresserade av på krogen och i dessa sociala sammanhang ? Min upplevelse av krogen är att tjejer är dåliga på det. Men sen behöver dom inte det heller då det kommer fram killar hela tiden. Kanske inte för alla... men för många..
Nej jag sitter där tyst och undviker ögonkontakt, sedan när någon börjar ragga så INBILLAR jag mig att det är jag som tagit initiativ till konversation.![]()
tyder ju det på en ganska stor skillnad i raggningskultur mellan könen
Men åter igen, ganska irrelevant diskussion?
Ja, om man inte kan se det så är man nog ganska mkt inne i sin egen lilla värld.
Men @fickan beskriver hur HON brukar göra och du ifrågasätter det för att det inte stämmer med vad du ser och avslutar med det här? Raggningskulturen på krogen må vara hur som helst men ifrågasätt för fasen inte när någon berättar hur hon brukar göra!
Lämplig gif: bang head on wall.
Men @fickan beskriver hur HON brukar göra och du ifrågasätter det för att det inte stämmer med vad du ser och avslutar med det här? Raggningskulturen på krogen må vara hur som helst men ifrågasätt för fasen inte när någon berättar hur hon brukar göra!
Lämplig gif: bang head on wall.
Men exakt. @Hero du frågar ju hur och vart JAG brukar ragga.
Nu är du ute och cyklar.
Hon har ju inte svarat på hur hon brukar göra ?? Det sista tar jag inte som ett seriöst svar... varav giffen. Men kul.
Så hur ska jag kunna ifrågasätta något hon inte ens har svarat på ?
Jag kan hjälpa dig med giffen
![]()
Hon skriver att hon raggar. Du skriver Men tar du initiativ till att snacka, min erfarenhet är att tjejer inte gör det. Det är ett ifrågasättande.
Fast du ifrågasatte om det verkligen var jag som tog initiativet "för så brukar det inte vara". Och tänka sig, ibland raggar jag upp och ibland blir jag uppraggad. Sen det här med HUR, alltså jag har ingen mall? Det finns liksom inget magiskt trick som funkar på alla.Nu är du ute och cyklar.
Hon har ju inte svarat på hur hon brukar göra ?? Det sista tar jag inte som ett seriöst svar... varav giffen. Men kul.
Så hur ska jag kunna ifrågasätta något hon inte ens har svarat på ?
Jag kan hjälpa dig med giffen
![]()
Fast du ifrågasatte om det verkligen var jag som tog initiativet "för så brukar det inte vara". Och tänka sig, ibland raggar jag upp och ibland blir jag uppraggad. Sen det här med HUR, alltså jag har ingen mall? Det finns liksom inget magiskt trick som funkar på alla.
Fast va? Det gjorde jag ju? Är ju bara att du läser det jag svarade på, kan väl inte vara så svårt?"Citera" mig då ?
Okej, om du inte vet. Så svara de då...![]()
Fast va? Det gjorde jag ju? Är ju bara att du läser det jag svarade på, kan väl inte vara så svårt?
*Lägger ner och fortsätter njuta av det här och laddar inför kvällens utgång*Visa bifogad fil 16171
Nej mest ute på krogen eller i andra sociala sammanhang. Träffar jag på nån kul hemma på Ica (pytte stad, ett högstadie=jag "känner" alla i min ålder) kan jag absolut flirta lite men går inte fram till random folk och bjuder ut dom. Jag behöver snacka och få mig en uppfattning om personen innan. Jag kan vara ganska flirtig i mitt sätt att vara och då märker man ganska snabbt om det finns ett ömsesidigt intresse och kemi.
"Citera" mig då ?
Okej, om du inte vet. Så svara de då...![]()
Men vad är det dör svar du vill ha?
Tror du man följer ert manus?
Jag är charmig, glad och framåt, man märker ju direkt om det finns något intresse och om man bondar eller inte.
Var bara vettig, inga ostiga repliker och trams, bara prata som folk gör mest.
Så började jag träffa kollegan. Vi hade en tur, pratade, klickade bra och efteråt skrev jag och frågade om han ville ses utanför jobbet.
Alltså på Ica skulle jag inte gå fram till random folk och börja ragga. På sociala tillställningar har jag inga problem med att gå fram, ta initiativ till konversation eller liknande.Syftar du på detta svar ?
Du säger enbart att du kan vara ganska flirtig i ditt sätt att vara. Men det framgår inte hur du flirtar?
Sen att du inte går fram till random folk och snackar. Tolkar jag som att du inte "raggar". För det är väl de man gör när man raggar, tar initiativ och snackar ? Eller jag missat nåt...
Åhå, vart befinner du dig då?![]()
Alltså på Ica skulle jag inte gå fram till random folk och börja ragga. På sociala tillställningar har jag inga problem med att gå fram, ta initiativ till konversation eller liknande.
Mallis!