Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärligt talat så brukar jag försöka ses så fort som möjligt :) Jag gillar inte att sitta och chatta i all oändlighet. Kan bjuda på starten på min och As konversation:

Jag: Jag gillar inte heller att laga mat, hur löser vi det då?
A: Aah.. vi kommer bli sånna som alltid äter ute helt enkelt :D Om vi gör det ihop så kanske det blir kul? Man får dricka vin samtidigt.
J: McDondald´s drive in varannan dag, haha. Jag ska erkänna att jag gärna lagar mat på helger, och dricker vin samtidigt. På vardagarna blir det en del frukost till middag dock. Så vad har du gjort denna lediga måndag?

Sen skrev vi en del om matlagning och vad vi gjort i veckan och kort därefter sa han "Spontant men, ska vi ta en drink ikväll?" Jag brukar försöka undvika att fråga om vart hen bor eller jobbar med, intressen osv. Bara haffa på något i presentationen och dra igång en kul, och gärna flirtig, diskussion.

Ja, ar heller inget fan av evighetslanga chattar, men man vill ju ha en chans o kolla sa att de inte verkar vara vettvillingar innan man gar med pa att traffas.
Sveper darfor ofta inte pa folk utan profiltext - vad ska jag oppna med? en kommentar om att stranden ser kul ut? Att jag ocksa gillar att aka skidor?

Sveper darfor ofta inte pa folk utan profiltext - vad ska jag oppna med? en kommentar om att stranden ser kul ut? Att jag ocksa gillar att aka skidor?
Yep, varför inte, om dom har såna bilder ? Men många har ju bara en bild på sitt ansikte och sen inget mer... Då äre svårt.

Ja, ar heller inget fan av evighetslanga chattar, men man vill ju ha en chans o kolla sa att de inte verkar vara vettvillingar innan man gar med pa att traffas.

"Vilken vacker strand! Vart ligger den?"
"Du ser säker ut i backen, brukar du åka ofta?"
"Vilken söt liten tjej, är det ditt barn?"
"Du plockar bär som en riktig expert ser jag. Är du skogsmullig av dig?"
"Du ser ut som en riktig mästerkock. Bjussar du?"

Lite mer allmänna konversationsstarter om man inte kommer på något utifrån bild eller presentation:
"Hej snygging, du ser charmig ut!"
"Hallå där! Har du fått en bra start på fredagen?"
"Hej där! Har du haft en bra helg?"
"Hej, vad kul att matcha med dig! Det gjorde genast min fredag ännu bättre"

"Vilken vacker strand! Vart ligger den?"
"Du ser säker ut i backen, brukar du åka ofta?"
"Vilken söt liten tjej, är det ditt barn?"
"Du plockar bär som en riktig expert ser jag. Är du skogsmullig av dig?"
"Du ser ut som en riktig mästerkock. Bjussar du?"

Lite mer allmänna konversationsstarter om man inte kommer på något utifrån bild eller presentation:
"Hej snygging, du ser charmig ut!"
"Hallå där! Har du fått en bra start på fredagen?"
"Hej där! Har du haft en bra helg?"
"Hej, vad kul att matcha med dig! Det gjorde genast min fredag ännu bättre"

ah, vad gulligt av dig!
Jag later nog ofta lite butter, far jobba med charmen :)

@Stefffie jag brukar leta något roligt att kommentera på, men det kan vara svårt ibland.... Matchade med en riktigt snygg tjej i går och har verkligen ingen aning vad jag ska skriva till henne, endast 3 ansiktsbilder och ingen text... :cautious:

Men efter som jag själv älskar att dansa och har haft en hint om det i min presentation, kan jag ibland öppna med att fråga om dom gillar att dansa. :) Så du kanske kan fråga om något relaterat till dig själv och dina hobbies?

Äh, mina kompisar ville inte haka på ikväll, de tyckte att det var bäst jag träffade karln själv.. Men vi ska iaf mötas upp senare, så det känns tryggt.
Jag brukar inte bete mig såhär, brukar vara betydligt mer laidback. Kanske är det för att jag inte vet om det är en dejt eller inte som är problemet, jag tycker om att veta saker innan.
Men jaja, det går nog bra.
Förstår att det känns lite obekvämt, men hoppas ni får en trevlig kväll :)

Får massor med mail med inviter från killar i 25-30-årsåldern, dvs 12-17 år yngre än mig...vad är grejen liksom O_o (eller jag fattar ju vad grejen är för dem :meh:) fick precis ett otroligt välformulerat från en sjukt snygg kille, 28 år gammal...men oj vad jag tror att jag skulle känna mig gammal vid en dejt :p

Haha, vad skriver du då? "Hej, jag gillar inte Tinder men du kan ju försöka övertyga mig..." :D

haha, riktigt sa illa a det inte - brukar forsoka anstranga mig med forsta meddelandet och hitta nagot i bilden eller texten att spinna vidare pa, men om de i gar vidare t slentrianfragor "What are you up to/wht are you working with" osv. sa blir jag nog ganska bitsk. haha. eller bara ointresserad. Blir uttrakad fort, men det ar klart att alla inte har gameface pa hela tiden.

jaja, har slangt ivag nagra meddelande t matchar, sa far se om ngn av de svarar!
(jag anvander enbart bumble, dar bara tjejen kan skicka det forsta meddelandet)

Hade en dejt med en norrman før ett tag sedan, fast det blev ju inte mycket till date... Gatan dær han skulle ha parkerat råkade vara avstængd pga ett stort maraton-lopp så han hade svårt att hitta parkeringsplats. Dærfør kom han en kvart sent tillsammans med sin kæra vovve. Han var mærkbart nervøs men vovven var hur cool som helst. Vi promenerade några hundra meter och så kænde han i shortsfickan - BILNYCKELN! Jag har tappat bilnyckeln! -Bæst jag tar samma væg tillbaks som jag kom och letar och så sa han åt mig att fortsætta gå åt det håll han tænkt sig. Och så joggade han ivæg och førsvann! Mobilen hade han i bilen. Efter några dagar hørde han av sig och førklarade att han fick skjuts hem av en kompis før att hæmta reservnyckeln. Vi har inte setts igen.

Jag blev upprörd men tänker inte mata längre :D jag går tillbaka bakom kulisserna eftersom jag egentligen inte alls hör till dejtingtråden… men jag tycker den är så mysig att följa. Oavsett vad ni letar efter hoppas jag att ni hittar det för ni verkar så himla härliga hela bunten och förtjänar det absolut bästa. :love: En av de bästa trådarna jag vet att smygläsa. Blir så lycklig när ni hittar det ni söker och gillar att följa er på vägen dit! :)
Håller med, skriver själv lite sporadiskt men gillar att följa de andras resor också. :D
Tycker att det är den bästa tråden på buke (förutom när den spårar ur på långa OT spår förstås :angel:). I den här tråden känner jag mig välkommen och det känns som det är en välmenande atmosfär, vilket jag gillar även om vi inte alltid är överens, men va sjutton kul är det ändå. :p

Värmebölja och -25? :D
Men varselkläder är ju hett :d
Betyder det att jag är het på jobbet då? ;) :laugh:
Så det var därför det inte kändes kallt den dagen när det var massa snö. :sneaky: :rofl: :rofl: :rofl:

29089182_1847294921956880_4559104430334541824_n.jpg

Hade en dejt med en norrman før ett tag sedan, fast det blev ju inte mycket till date... Gatan dær han skulle ha parkerat råkade vara avstængd pga ett stort maraton-lopp så han hade svårt att hitta parkeringsplats. Dærfør kom han en kvart sent tillsammans med sin kæra vovve. Han var mærkbart nervøs men vovven var hur cool som helst. Vi promenerade några hundra meter och så kænde han i shortsfickan - BILNYCKELN! Jag har tappat bilnyckeln! -Bæst jag tar samma væg tillbaks som jag kom och letar och så sa han åt mig att fortsætta gå åt det håll han tænkt sig. Och så joggade han ivæg och førsvann! Mobilen hade han i bilen. Efter några dagar hørde han av sig och førklarade att han fick skjuts hem av en kompis før att hæmta reservnyckeln. Vi har inte setts igen.
Oj! Inte så lite struligt!

Får massor med mail med inviter från killar i 25-30-årsåldern, dvs 12-17 år yngre än mig...vad är grejen liksom O_o (eller jag fattar ju vad grejen är för dem :meh:) fick precis ett otroligt välformulerat från en sjukt snygg kille, 28 år gammal...men oj vad jag tror att jag skulle känna mig gammal vid en dejt :p
Jag är 36 och får mail från 19- åringar, min teori är fantasin om sex med en äldre.. Men det blir ju inte så bra med mig då jag har haft lite sex för min ålder så jag har inte så mkt att lära ut 😁

Alltså vilka människor man kan träffa via tinder, som jag ALDRIG hade stött på annars. Va precis på en date med en kille som visade sig vara (fd?) kompis med gangstrarna i min stad :nailbiting:.

Annars är jag bortskämd när det gäller kk:s. Har tre stycken hetingar som vill ses. Jag ska träffa en av dem på söndag och bada. För övrigt så är jag inte särskilt sexsugen. Vet inte varför riktigt. Har också blivit lat och bekväm så orkar inte anstränga mig. Som ikväll efter daten. Jag hade kunnat få hem nån kk, men föredrar att softa själv hemma framför tv:n :D.

Jag är 36 och får mail från 19- åringar, min teori är fantasin om sex med en äldre.. Men det blir ju inte så bra med mig då jag har haft lite sex för min ålder så jag har inte så mkt att lära ut 😁

Jo, jag frågade faktiskt en. Och det handlade om att lite äldre kvinnor vet vad de vill ha sexmässigt och är mer erfarna. Har också fått mail från 19-åringar...då känner jag mest typ ”vet din mamma om att du är här” :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 045
· Visningar
107 920
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 031
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
404
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka