Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja. Där håller jag nog inte med. Jag tror nämligen inte att någon klär sig medvetet fult, utan de flesta försöker nog klä sig så att de ser så bra ut som möjligt i det de har på sig (eller åtminstone ser ok ut). Att veta vad man ser bra ut i och välja sådana kläder behöver ju verkligen inte på något sätt alls göra att det blir "tillgjort". Det är för mig inte konstigare än att välja en frisyr som man passar i. Däremot, om någon börjar klä sig i vad den tror att andra tycker är snyggt, då kan det väl lätt bli tokigt. Kanske var det också sådana som du tänkte på?

För egen del så tänker jag att ens klädstil på något vis speglar ens livsstil. Ofta brukar det väl vara så i alla fall. Det gör att folk som är för "tjusiga" inte blir några jag tittar extra på, inte om de inte visat sig ha en fantastisk personlighet.
Jag fick inte alls den uppfattningen av det @ptr skrev. Att klä sig medvetet fult och klä sig snyggt så det blir tillgjort är inte alls samma sak för mig.
Sen vad som anses vara fult är olika från person till person. Det jag tycker är snyggt, tycker någon annan är fult osv.
Huvudsaken är att man själv trivs i sina kläder.

Jag fick inte alls den uppfattningen av det @ptr skrev. Att klä sig medvetet fult och klä sig snyggt så det blir tillgjort är inte alls samma sak för mig.
Sen vad som anses vara fult är olika från person till person. Det jag tycker är snyggt, tycker någon annan är fult osv.
Huvudsaken är att man själv trivs i sina kläder.
Och där hittade du det som nog är avgörande - att man trivs! Kan det vara så enkelt att den som försöker kompensera för att den inte trivs med att försöka se än snyggare och tjusigare ut har svårt att nå fram ändå - eftersom utstrålningen av trivsel saknas ändå.

Nja. Där håller jag nog inte med. Jag tror nämligen inte att någon klär sig medvetet fult, utan de flesta försöker nog klä sig så att de ser så bra ut som möjligt i det de har på sig (eller åtminstone ser ok ut). Att veta vad man ser bra ut i och välja sådana kläder behöver ju verkligen inte på något sätt alls göra att det blir "tillgjort". Det är för mig inte konstigare än att välja en frisyr som man passar i. Däremot, om någon börjar klä sig i vad den tror att andra tycker är snyggt, då kan det väl lätt bli tokigt. Kanske var det också sådana som du tänkte på?

För egen del så tänker jag att ens klädstil på något vis speglar ens livsstil. Ofta brukar det väl vara så i alla fall. Det gör att folk som är för "tjusiga" inte blir några jag tittar extra på, inte om de inte visat sig ha en fantastisk personlighet.
Det med att försöka uppfylla det man tror är någon annans förväntningar håller jag med om. Men med arbetskläder är det så mycket annat som styr - att de går att utföra jobbet i, att de innehåller de skydd de ska ha eller som med varselkläder att reflexytan är minst 0,25 kavadratmeter och den florucerande ytan minst 0,5 kvadratmeter. Det ger inte så mycket över till onödigt elegant tänkande förutom då att är de funktionella så sitter de som de ska osv. Själva innehållet så att säga, får finna sig i att trivas i sina arbetskläder eller byta jobb, för att anknyta till liknelsen om frisyren, och ja, många av de yrkena färgar en så pass att det kan kanske jämföras med en livstil iochförsig.

Fast det där är väl ett tråkigt beteende, vadå "sådär ska en kvinna se ut"?
Då för tolka det lite efter vad det är och i sitt sammanhang! Mera som ett tillrop på vad bilden visar än ett helt beteende.
Så ska en bil se ut, som ett berömmande ord till raggaren om dess fina bil. Eller för all del när nån kommer fram och säger - Det var häst det! när de tycker arbetshästen är duktig som klarar av folkvimlet på hämvändardagen, för att jämföra med nåt som inte har med utseende av vacker häst att göra.

Sen tycker jag att en arbetsklädd tjej som här har fotats ihop med sitt arbetsredskap i det arbete där hon är proffs är nåt riktigt vackert - och vägrar inse att det skulle vara ett dåligt beteende.

Då för tolka det lite efter vad det är och i sitt sammanhang! Mera som ett tillrop på vad bilden visar än ett helt beteende.
Så ska en bil se ut, som ett berömmande ord till raggaren om dess fina bil. Eller för all del när nån kommer fram och säger - Det var häst det! när de tycker arbetshästen är duktig som klarar av folkvimlet på hämvändardagen, för att jämföra med nåt som inte har med utseende av vacker häst att göra.

Sen tycker jag att en arbetsklädd tjej som här har fotats ihop med sitt arbetsredskap i det arbete där hon är proffs är nåt riktigt vackert - och vägrar inse att det skulle vara ett dåligt beteende.

Så du jämför en kvinna med en bil eller ett djur? Gotcha.

Men nu är du väl tramsig, om @ptr tycker en kvinna i sin yrkesroll är det hetaste för honom kan han väl få uttrycka det?

Det hade varit skillnad om det hade varit "Sådär tycker jag att en kvinna ska se ut" än att säga "Så ska en kvinna se ut". Det blir sunkigt att sen då rättfärdiga det med att säga "Man säger ju så om bilar och hästar".

Det hade varit skillnad om det hade varit "Sådär tycker jag att en kvinna ska se ut" än att säga "Så ska en kvinna se ut". Det blir sunkigt att sen då rättfärdiga det med att säga "Man säger ju så om bilar och hästar".

Fast det fattar väl vem som helst att det som folk uttrycker i den här tråden om utseende osv är deras egna preferenser - d.v.s vad de själva föredrar. Det vore ju väldigt konstigt om de skulle säga vad andra ska tycka, eller hur.

Håller med om att du mest verkar grälsjuk just nu.

Kvällen igår var väldigt trevlig!
Träffades först själv med killen (som jag tror var en dejt..) och rökte vattenpipa, gick sedan vidare och drack vin. Efter typ tre timmar möttes vi upp med två vänner och hängde resten av kvällen. Avslappnat och trevligt!
Ska umgås ikväll igen, fast inte ensamma.
Tror jag faktiskt kan tänka mig att dejta honom.. Hur ska jag få honom att förstå det och inte tro att jag bara vill vara kompisar?
Hjälp?

Jag vet att jag upplevs som straight av många, mest har det väl egentligen med heteronormen att göra men en del kommenterade att de ”hade ingen aning” när de fick reda på att jag träffade en av samma kön.
Har aldrig skrivit ut min sexualitet när jag dejtat för övrigt :)
Ja, jag menade absolut inte att man måste skylta med min sexualitet (gör inte jag det heller), men när det skrivs att man vill ha pojkvän eller gillar män som är si och så utan att nämna vilka kvinnor de gillar så känns det i min mening väldigt straight (men behöver förstås inte vara det). När det var väldigt många sådana började jag bli fundersam om det kanske var något fel i inställningarna, liksom orka sitta och svepa bort varenda hetrotjej på hela tinder :meh:

För att uppdatera hur det går med mitt tindrande så har jag fått hela två matcher. Skrev till den ena men inte fått mågot svar än, känner mig mer lättad än besviken om jag ska vara ärlig, det är fortfarande läskigt med nya människor och myrsteg känns som en bra takt just nu... Den andra hade ingen profiltext (sveper egentligen bort alla sådana) så då överlåter jag helt åt hen att ta första kontakt. Jag är som sagt inte jätteivrig att träffa folk :nailbiting:

Ja, jag menade absolut inte att man måste skylta med min sexualitet (gör inte jag det heller), men när det skrivs att man vill ha pojkvän eller gillar män som är si och så utan att nämna vilka kvinnor de gillar så känns det i min mening väldigt straight (men behöver förstås inte vara det). När det var väldigt många sådana började jag bli fundersam om det kanske var något fel i inställningarna, liksom orka sitta och svepa bort varenda hetrotjej på hela tinder :meh:
De kanske är straight, och vill träffa kvinnor i vänskapssyfte?

Min dejt med amerikanen i torsdags blev inte bra. :cautious: Han var trevlig och vi pratade om en del intressanta saker, men jag kände noll attraktion till hans utseende, utstrålning, personlighet. Och det är nog rätt ovanligt för mig, jag brukar ändå känna för de flesta att "okej, det här var väl inte så klockrent, men nog hade vi kunnat hångla". Det som kändes lite jobbigt i efterhand var att jag gjorde lite våld på mig själv den här gången. Efter att vi käkat skulle vi gå en sväng (jag hade redan bestämt att det blir inget mer av det här, men hade tid att döda). Han föreslog då rätt snabbt att vi skulle sätta oss på en parkbänk, och där... borde jag väl ha stoppat. Men vi satte oss, och sen kom alla hans inititativ verbalt i stället för att läsa av mig och mitt kroppsspråk. Han frågade om han fick hålla min hand, han frågade om det kändes bra att han smekte min arm, han frågade flera gånger om allt kändes okej, han frågade om han fick ge mig en kram. Och varenda jäkla gång svarade jag ja fast jag egentligen hade huvudet fullt av "men vad fan, vill jag det här? " Sen var det faktiskt jag som kysste honom, det var en mix av att det förväntades och av något slags nyfikenhet över om det kunde trigga igång nån attraktion, men det gjorde det inte.
Tror ändå han kände av att det inte var helt hundra, för han blev mindre på sen innan vi sa hejdå. Jag har hört av mig och sagt att jag inte vill fortsätta ses, och han tog det bra. Det som hände var väl inte hela världen, men det är ändå jobbigt och frusterande att bli påmind om hur svårt det kan vara att säga nej fast man är 37 år och tokfeminist. Jag får försöka släppa det men använda upplevelsen konstruktivt till att vara mer förberedd på liknande framtida situationer.

Men annars går det bättre än nånsin med mitt Tinder just nu. :) Har eventuellt (nån brukar ju alltid banga ur) tre olika dejter på två dagar nu söndag-måndag, och sen ytterligare en på ons eller tors, Tre av dessa har jag matchat med nu bara senaste dagarna. Har ett par gamla som ligger och skvalpar som jag sagt jag ska träffa också, men det är inte mycket driv från deras sida, så de prioriteras bort så länge.
Imorgon em ska jag käka pizza och ta en öl med Filmnörden, han verkar soft och lite lik mig. Sen har jag bjudit hem Röd på kvällen för bad och häng, det är en yngre flersam kille som verkar kul, mer vänster än mig (därav smeknamnet). Han är visst kompis med en nära kollega till mig. Det är ett plus eftersom jag gillar den kollegan, och ett minus eftersom jag gillar den kollegan lite väl mycket (tror han gillar mig med, men han har sambo), och jag vill kanske inte att han ska veta en massa om mitt privatliv, att det ska diskuteras hur jäkla dålig jag är i sängen eller nåt sånt.:p Fjantiga nojjor man har!

Killen jag dejtar /ligger med hörde av sig efter en dag och vi snackade och han sa jag alltid är välkommen att sova hos honom om de blir jobbigt med min inneboende. Jag åkte till han på kvällen jag blir alldeles blyg i hans närhet då jag börjar tycka om honom. Jag sov där och vi låg. Sen hördes vi knappt efter. Han hämtade sin son den dagen som var magsjuk sa han. Frågade dagen efter hur hans son mådde han sa sådär. Frågade hur de hade de och han sa de va okej. Ingen motfråga hur jag mår eller vad jag gör. Jag har låtit han va och han har inte hört av sig på två dagar. Börjar bli orolig att han inte vill ses mer. Vi har nyligen börjat träffats. Tänkte slänga iväg ett sms imorgon kväll och fråga om helgen har varit bra.. vad tror ni? Har hans intresse svalnat?? Eller är det normalt blir knäpp på kärlek .. vad tycker ni jag ska skriva

Det som hände var väl inte hela världen, men det är ändå jobbigt och frusterande att bli påmind om hur svårt det kan vara att säga nej fast man är 37 år och tokfeminist.

Du är inte ensam, här är en till som är värdelös på att säga nej :cautious: Tur att det inte blev så farligt denna gång!

Jag tror inte du behöver oroa dig för kollegan, vettiga människor pratar inte om hur värdelös någon är i sängen hipp som happ :D

Killen jag dejtar /ligger med hörde av sig efter en dag och vi snackade och han sa jag alltid är välkommen att sova hos honom om de blir jobbigt med min inneboende. Jag åkte till han på kvällen jag blir alldeles blyg i hans närhet då jag börjar tycka om honom. Jag sov där och vi låg. Sen hördes vi knappt efter. Han hämtade sin son den dagen som var magsjuk sa han. Frågade dagen efter hur hans son mådde han sa sådär. Frågade hur de hade de och han sa de va okej. Ingen motfråga hur jag mår eller vad jag gör. Jag har låtit han va och han har inte hört av sig på två dagar. Börjar bli orolig att han inte vill ses mer. Vi har nyligen börjat träffats. Tänkte slänga iväg ett sms imorgon kväll och fråga om helgen har varit bra.. vad tror ni? Har hans intresse svalnat?? Eller är det normalt blir knäpp på kärlek .. vad tycker ni jag ska skriva

Helt normalt att bli knäpp på kärlek! Det låter ju dock som att han är lite sval i kommunikationen, men det kan ju också bero på att han har fullt upp. Eller som vissa som bara inte gillar att messa så värst mycket emellan att man ses. Om jag vore du hade jag föreslagit att ses någon dag i nästa mess, och se hur responsen blir på det!

Själv har jag hängt med MM torsdag och fredag. Vi snackar vidare, det är både jobbigt och har sina ljusglimtar. Sedan var A här igår kväll. Jag skrattade åt en situation där min väns pojkvän hade kommit hem från krogen med ångest och haft dåligt samvete över att han blivit upphånglad. Jag tyckte att det var gulligt att han ens lagt någon vikt vid det, medan A:s respons var "Men det är ju ändå inte okej att hångla med någon om man har partner.." och jag kom på att just det, vissa är ju sådär också :D Just nu känns det som att jag lever i någon form av parallell verklighet bortom allt vad monogami heter och har glömt bort lite att andra lever i en annan verklighet. Jag och A har ju setts tre gånger nu, så om ett tag kanske det är bra att stämma av lite vilken bana han är på. Att han verkar ta monogami på fullaste allvar behöver ju inte betyda att det är aktuellt för honom just nu, men det gör nog ändå gott att stämma av.

Själv har jag hängt med MM torsdag och fredag. Vi snackar vidare, det är både jobbigt och har sina ljusglimtar. Sedan var A här igår kväll. Jag skrattade åt en situation där min väns pojkvän hade kommit hem från krogen med ångest och haft dåligt samvete över att han blivit upphånglad. Jag tyckte att det var gulligt att han ens lagt någon vikt vid det, medan A:s respons var "Men det är ju ändå inte okej att hångla med någon om man har partner.." och jag kom på att just det, vissa är ju sådär också :D Just nu känns det som att jag lever i någon form av parallell verklighet bortom allt vad monogami heter och har glömt bort lite att andra lever i en annan verklighet. Jag och A har ju setts tre gånger nu, så om ett tag kanske det är bra att stämma av lite vilken bana han är på. Att han verkar ta monogami på fullaste allvar behöver ju inte betyda att det är aktuellt för honom just nu, men det gör nog ändå gott att stämma av.

Jag blir snurrig :laugh:. Vem var A?

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 045
· Visningar
107 971
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 031
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
404
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka