Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar efter som en del kvinnor kändes väldigt hetro på deras profiltext, men kanske är jag som misstolkar...

Jag upplever samma. Jag tror att det är många bi-nyfikna på Tinder, vissa vill nog bara swipa bland andra kvinnor och kanske chatta lite för att se hur det känns. Andra kanske har ett mer genuint intresse för att utforska sin sexualitet. Men jag upplever som du, mycket heterotjejer. Sen ska jag också säga att jag skrivit med tjejer som jag upplevt rätt straight som inte alls varit det. Jag skulle faktiskt gissa att jag själv är en sådan tjej. Ser extremt straight ut (hur man nu gör det, men ni förstår vad jag menar), skriver ingenting om min sexualitet eller vad jag söker i min presentation (jag kanske borde börja göra det?) men är fullt ut bi.

Jag upplever samma. Jag tror att det är många bi-nyfikna på Tinder, vissa vill nog bara swipa bland andra kvinnor och kanske chatta lite för att se hur det känns. Andra kanske har ett mer genuint intresse för att utforska sin sexualitet. Men jag upplever som du, mycket heterotjejer. Sen ska jag också säga att jag skrivit med tjejer som jag upplevt rätt straight som inte alls varit det. Jag skulle faktiskt gissa att jag själv är en sådan tjej. Ser extremt straight ut (hur man nu gör det, men ni förstår vad jag menar), skriver ingenting om min sexualitet eller vad jag söker i min presentation (jag kanske borde börja göra det?) men är fullt ut bi.
Det är många som inte skriver ut sin sexualitet upplever jag (har inte heller gjort det förutom en liten regnbågsemoji i slutet av min text), men ändå en del som upplevs straighta, någon skrev t om att de sökte pojkvän (kan man ju iofs göra även om man är bi) så blev jag fundersam. Men det är nog som du säger, att en del bara är nyfikna helt enkelt.

Nä hörni, nu har det blivit @Hero s tråd igen.
Hur går det för er annars då? ;):D

Är ärligt talat lite trött på dejtandet för tiden, och funderar på att gå tillbaka till mitt korta, mulliga ex... ;)

Men swipade ändå lite i går kväll och fick 3 nya matcher. Funderar även på att invitera italienarn till midsommarfirande... måste väl vara en optimal anledning att se om han är interesserad av något mera än bara prat/vänskap? :angel:

Jag blev upprörd men tänker inte mata längre :D jag går tillbaka bakom kulisserna eftersom jag egentligen inte alls hör till dejtingtråden… men jag tycker den är så mysig att följa. Oavsett vad ni letar efter hoppas jag att ni hittar det för ni verkar så himla härliga hela bunten och förtjänar det absolut bästa. :love: En av de bästa trådarna jag vet att smygläsa. Blir så lycklig när ni hittar det ni söker och gillar att följa er på vägen dit! :)

Kan vi istallet diskutera hur man far till en intressant diskussion med nagon ni precis matchat med?
Letar ni ledtradar i bild eller presentation, eller har ni nagra "sakra kort" som alltid leder till bra/intressanta samtal?
Kan ibland trycka det ar lite trak att kallprata med framlingar..

Det är många som inte skriver ut sin sexualitet upplever jag (har inte heller gjort det förutom en liten regnbågsemoji i slutet av min text), men ändå en del som upplevs straighta, någon skrev t om att de sökte pojkvän (kan man ju iofs göra även om man är bi) så blev jag fundersam. Men det är nog som du säger, att en del bara är nyfikna helt enkelt.

Jag vet att jag upplevs som straight av många, mest har det väl egentligen med heteronormen att göra men en del kommenterade att de ”hade ingen aning” när de fick reda på att jag träffade en av samma kön.
Har aldrig skrivit ut min sexualitet när jag dejtat för övrigt :)

På tal om selektering av partner. När jag träffade min sambo gick vi en "poängrunda" på 2 mil med olika stationer, en plojgrej som brukar dra typ 400 deltagare.
Han var ganska packad, hade en för stor kostym och bar (tillsammans med 5 kompisar) runt på en hemmasnickrad buss i MDF :idea: Inte riktigt så jag planerade att träffa en partner, men jag är himla glad att jag inte satt bergfast i en bild av hur min framtida partner skulle vara, se ut och bete sig för att fånga mitt intresse.

På tal om selektering av partner. När jag träffade min sambo gick vi en "poängrunda" på 2 mil med olika stationer, en plojgrej som brukar dra typ 400 deltagare.
Han var ganska packad, hade en för stor kostym och bar (tillsammans med 5 kompisar) runt på en hemmasnickrad buss i MDF :idea: Inte riktigt så jag planerade att träffa en partner, men jag är himla glad att jag inte satt bergfast i en bild av hur min framtida partner skulle vara, se ut och bete sig för att fånga mitt intresse.

Jag och särbon träffades i skogen när det var värmebölja när det var -25... dvs ALLA såg ut som Michelingubbar med varselkläder så kroppsform var ganska svårt att uppfatta :rofl:

Edit: Eller ens kön men jag var rätt säker på att jag var den enda kvinnan där ;)

Kan vi istallet diskutera hur man far till en intressant diskussion med nagon ni precis matchat med?
Letar ni ledtradar i bild eller presentation, eller har ni nagra "sakra kort" som alltid leder till bra/intressanta samtal?
Kan ibland trycka det ar lite trak att kallprata med framlingar..

Ärligt talat så brukar jag försöka ses så fort som möjligt :) Jag gillar inte att sitta och chatta i all oändlighet. Kan bjuda på starten på min och As konversation:

Jag: Jag gillar inte heller att laga mat, hur löser vi det då?
A: Aah.. vi kommer bli sånna som alltid äter ute helt enkelt :D Om vi gör det ihop så kanske det blir kul? Man får dricka vin samtidigt.
J: McDondald´s drive in varannan dag, haha. Jag ska erkänna att jag gärna lagar mat på helger, och dricker vin samtidigt. På vardagarna blir det en del frukost till middag dock. Så vad har du gjort denna lediga måndag?

Sen skrev vi en del om matlagning och vad vi gjort i veckan och kort därefter sa han "Spontant men, ska vi ta en drink ikväll?" Jag brukar försöka undvika att fråga om vart hen bor eller jobbar med, intressen osv. Bara haffa på något i presentationen och dra igång en kul, och gärna flirtig, diskussion.

Jag som inte är något fan av tinder pga gillar inte att skriva med folk jag inte träffat innan, ääälskar att det äntligen är sommar och att Sverige vaknar till liv.:love: Har ett bra liggförhållande med en av mina kompisar så det går ingen nöd på mig men gillar att få spana på folk och ragga ute i solen.

Jag vet att jag upplevs som straight av många, mest har det väl egentligen med heteronormen att göra men en del kommenterade att de ”hade ingen aning” när de fick reda på att jag träffade en av samma kön.
Har aldrig skrivit ut min sexualitet när jag dejtat för övrigt :)

Jag får också ofta höra att de inte hade någon aning om min sexualitet. När jag var 23 och började träffa tjejer kunde jag svara "Inte jag heller!" :angel: :D

Äh, mina kompisar ville inte haka på ikväll, de tyckte att det var bäst jag träffade karln själv.. Men vi ska iaf mötas upp senare, så det känns tryggt.
Jag brukar inte bete mig såhär, brukar vara betydligt mer laidback. Kanske är det för att jag inte vet om det är en dejt eller inte som är problemet, jag tycker om att veta saker innan.
Men jaja, det går nog bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 045
· Visningar
107 731
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka