Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Opraktiskt att flytta och fösöka dejta samtidigt, lite dåligt samvete för att man måste välja aktivitet, och disträ när det gäller att packa klart, och urtråkig när jag mest bara kommer in på flytt och sånt (inte sant, men det är så det känns).
Ta en sak i taget, det är jobbig nog bara att flytta med allt vad det innebär. Landa lite först innan du testar vingarna igen. Så hade jag gjort, tills jag kommit hyffsat i ordning för att orka med att dejta igen. :D

Ta en sak i taget, det är jobbig nog bara att flytta med allt vad det innebär. Landa lite först innan du testar vingarna igen. Så hade jag gjort, tills jag kommit hyffsat i ordning för att orka med att dejta igen. :D

Kommer att bli en liten paus, inte bara pga flytt, ska iväg till Japan i två veckor. Men samtidigt har jag ju fått positiv respons, fått höra att en till dejt vore trevligt. Vill ju inte "sumpa" något för att jag går för långsamt fram, men å andra sidan är nog långsamt bättre än alldeles för fort. Gah!

@Hero Jag tänkte dela med mig lite om mitt dejtingliv. Jag vill också känna attraktion, och dejtar därför bara män som jag kan tänka mig att hångla med. Det kan tyckas ytligt, men skillnaden från dig är nog att jag inte har några direkt krav i utseendet, utan det är många olika män som passerat förbi utseendemässigt. Däremot är jag benhård med vettiga åsikter!

En annan skillnad mellan oss är att jag inte har några som helst med att vara singel, så mitt dejtande är väldigt avslappnat även om jag såklart blir frustrerad ibland. Många av mina matchningar tas bort innan jag ens sett vem jag matchat med. Men det är så det funkar med Tinder, det går inte att börja fundera på varför det inte blev något då det kan bero på precis vad som helst.

Jag bor mitt i skogen med nio mil till närmsta stad, men vill ändå träffa människor jag pratar med så snabbt som möjligt. Risken att samtalet ska rinna ut i sanden blir betydligt större med tiden, så en träff försöker jag ordna inom två veckor iaf. Antingen åker jag, eller så kommer killen hit.

Jag är rätt rak, pratar gärna om sex tidigt i konversationen och har inga problem med att ligga på första träffen. Om någon kille dissar mig för det så är det deras problem. Jag tänker att träffar jag rätt så är det enkelt och roligt, träffar jag inte rätt så har jag iaf haft roligt under tiden!

Det är ju en hypotetisk fråga. Fick en liknande fråga av mitt ex. Om jag skulle dissa henne om hon gick upp i vikt. Jag vet inte vad jag ska svara på det. Beror väl på hur stor viktuppgång och av vilken orsak. Var det tillfälligt pga medicin, graviditet eller sjukdom. Självklart inte. Men pga att hon ändrar livstil och bara sitter hemma och käkar chips å godis. Förmodligen inte. Föredrar nån som vill leva någorlunda hälsosamt.

Om ditt ex kände att hon behövde fråga dig det under er relation, kanske du har lite för mycket fokus på din partners vikt?
Jag hade blivit ordentligt orolig över hur jag förmedlar min kärlek om min sambo känt att han behövt fråga mig något sådant.

Jag skrev i tråden för ganska länge sedan att jag tänkte börja dejta i sommar, och well, jag började i april 😄. Har träffat tre killar sedan dess och nu har jag träffat en och samma i typ 6 veckor. En som är väldigt fin, lika gammal som jag och som det klickar ordentligt med. Vi lagar mat, har picknick, tittar på fåglar, äter glass, tränar och går på promenader. Och tittar på Bron, alla säsonger hehe. Kanske blir något fint av det här!

Jag skrev i tråden för ganska länge sedan att jag tänkte börja dejta i sommar, och well, jag började i april 😄. Har träffat tre killar sedan dess och nu har jag träffat en och samma i typ 6 veckor. En som är väldigt fin, lika gammal som jag och som det klickar ordentligt med. Vi lagar mat, har picknick, tittar på fåglar, äter glass, tränar och går på promenader. Och tittar på Bron, alla säsonger hehe. Kanske blir något fint av det här!

Åh vad fint att få läsa det här :love:

Angående kroppspreferser så har jag, som de flesta, en kroppstyp som jag tycker är sanslöst attraktiv men Partner är långt från den och i mina ögon den vackraste attraktivaste mannen i universum. (Vår gemensamma crush Jason Momoa undantaget)

Så är det ofta tycker jag. Känner inte att jag vill säga för mycket om vilken kroppstyp som vem har, av de jag träffar, men låg för inte allt för länge sen med en som är just lite kortare och bredare än de jag brukar träffa. Herregud vad mysig han var, så himla mjuk och hade dessutom silkeslen hy. Män brukar ofta vara lite strävare. Jag var som ett plåster på honom hela kvällen :angel: :D

Angående kroppspreferser så har jag, som de flesta, en kroppstyp som jag tycker är sanslöst attraktiv men Partner är långt från den och i mina ögon den vackraste attraktivaste mannen i universum. (Vår gemensamma crush Jason Momoa undantaget)

Men Jason är ju Jason liksom :love:

Edit: Sedan har ju jag haft tur, särbon är ju fantastisk på insidan OCH min kroppstyp :love:

Jag har faktiskt aldrig ens funderat på vad som är min kroppstyp, jag tycks gilla nästan alla kroppar så skillnaden är nog ytterst marginell i slutändan. Men nu när jag tänker efter så fastnar jag faktiskt ganska lätt för just lite mer "satta" typer.

Min typ är satt borrare/grovarbetare, gärna med välskött skägg :rofl: Det har helt enkelt varit för många av den typen så jag kan inte neka till det :D Fatta hur jobbigt det är när jag har ett borrprogram igång och är omgiven av sådana karlar praktiskt taget dygnet runt O_o :o :o

Men som sagt, hade särbon varit en benget hade ju det inte gjort något, det är ju inte det som är avgörande.

Attraktion är så mycket än bara ett visst utseende och en kroppstyp.
Jag har som många andra ett ideal jag dras till men det är verkligen inte hugget i sten. Matchar inte personligheten spelar det dessutom ingen roll hur snygg och perfekt människan är, utseendet förändras, personlighet består oftast.

Att jag har lätt att träffa killar beror knappast på min perfekta kropp och mitt fantastiska utseende. Jag är småtjock och lätt skeva drag.
Men jag har personlighet, är framåt och charmig som fan, det är attraktivt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 043
· Visningar
107 682
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka