Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte varför man slutat skriva faktiskt ? Men jag är rätt säker på de tjejerna som slutat skriva har väldigt många matches att välja på. Så man kan gå både på utseende och hur nån skriver. Dvs, man har fullt sjå att gallra :). De flesta orkar nog inte hålla igång fler än 5-6 konversationer i taget. Så om man använder för många smilisar tex kan va en anledning att dissa nån och swipa fram nån ny.
Men, för att kunna skriva så måste en ju ha lajkat varandra, sen återsår ju bara dialogen att falla på plats. Utseendet är ju redan godkänt liksom.

Jag håller med. Tänker likadant. Jag har höga krav också...
Men jag drar inte alla kvinnor över en kant. Jag ser bara ett mönster av att de tjejer som jag är intresserade av och försöker, lägger ner massa tid på slutar nästan alltid att svara. Men det är nog troligt att det är precis som du säger att man har valt bort mig efter att vi pratat ett tag av nån anledning.
Jag är också med om det - att folk slutar...Och det kan bero på flera saker.
Antingen att de inte tycker vi skulle funka ihop och jag inte är det som de söker.
Eller att något annat händer i deras liv.
Jag var också med om att en person bara försvann- sen dök han upp igen och sa att han tagit bort sig från tinder pga att han tappat självförtroendet och inte ville dejta en period....
Så det kan vara massa olika saker..

Det är inte pga "över"analys utan för att det inte känns rätt och man tappar intresset. Tror knappast tjejerna sitter och analyserar dina mess i detalj utan det handlar om känslan som förmedlas.

Om det inte har något med mitt innehåll att göra utan "känslan". Så borde det gå att förmedla en annan känsla för att verka mer intressant ? Tänker jag fel ?

Anledning till varfor jag slutat skriva/tagit bort folk inkluderar:

Jag var pa daligt humor - oberoende personen jag skrivit med
Jag hade inte haft tid att svara pa ett par dagar och kande att var kommunikation runnit ut i sanden
Jag kunde inte tanka pa nagot intressant att svara, och sen gick det ett par dagar
De verkade vara en fundamentalt olikt person t mig
Jag ville "rensa" i telefonen, daribland app-folk
Vi traffades en gang, och jag tyckte inte det var vart o fortsatta ses

Alltsa, folk jag chattar med pa en app kanner jag ju inte, och jag kanner inte att vi har nagot storre ansvar gentemot varandra - i ett bra utfall sa far vi bada lite trevligt tidsfordriv, i ett riktigt bra scenario sa gillar vi bada varandra, men det ar liksom inget scenario jag forvantar mig eller aktivt arbetar mot.
Jag tror inte det ar hjalpsamt att see appen som ens vag till lycklig tvasamhet, da blir det nog for mycket stress och press runt all kontakt och presentation

Men, för att kunna skriva så måste en ju ha lajkat varandra, sen återsår ju bara dialogen att falla på plats. Utseendet är ju redan godkänt liksom.

Ja, men flera av dom har vi haft långa mess till varann. En dialog har kommit fram. Men ändå har man slutat...
Syftar inte bara på dom som slutar skriva efter ett "hej" osv, där ingen dialog har startat ens.

Om det inte har något med mitt innehåll att göra utan "känslan". Så borde det gå att förmedla en annan känsla för att verka mer intressant ? Tänker jag fel ?

Jag vet inte hur jag ska skriva det här för att du ska förstå, för att jag har redan försökt så många gånger. Men jag testar igen. Here we go. Olika tjejer kommer att reagera olika på vad du skriver. Om du börjar kommunicera annorlunda så kanske du kan du vinna intresse från någon, men tappa intresse från en annan som varit mer intresserad av ditt gamla sätt att kommunicera. Sen kan man hålla på så tusen varv om, vinna och tappa. I slutändan, är det inte bättre att du hittar den som gillar precis så som du kommunicerar och är när du inte gör dig till alls?

Ja, men flera av dom har vi haft långa mess till varann. En dialog har kommit fram. Men ändå har man slutat...
Syftar inte bara på dom som slutar skriva efter ett "hej" osv, där ingen dialog har startat ens.
Fast grejen är ju att vi här kan aldrig svara på det.
Vi vet inte vad du skrivit, och inte heller vad tjejen letar efter.
Det är ju omöjligt att säga varför de gjort si eller så. Tjejer är olika- du kan aldrig vara på ett sätt som passar alla tjejer.

Jag vet inte hur jag ska skriva det här för att du ska förstå, för att jag har redan försökt så många gånger. Men jag testar igen. Here we go. Olika tjejer kommer att reagera olika på vad du skriver. Om du börjar kommunicera annorlunda så kanske du kan du vinna intresse från någon, men tappa intresse från en annan som varit mer intresserad av ditt gamla sätt att kommunicera. Sen kan man hålla på så tusen varv om. I slutändan, är det inte bättre att du hittar den som gillar precis så som du kommunicerar och är när du inte gör dig till alls?
Exakt, sen tycker jag det märks väldigt fort när någon försöker uttrycka sig på ett visst sätt, säga vissa saker för att "träffa rätt" istället för att bara vara sig själv. Det är så ocharmigt med folk som tror att det finns ett rätt sätt att uttrycka sig för att "charma tjejer" det går fetbort för mig när jag känner att folk inte är genuina.

Exakt, sen tycker jag det märks väldigt fort när någon försöker uttrycka sig på ett visst sätt, säga vissa saker för att "träffa rätt" istället för att bara vara sig själv. Det är så ocharmigt med folk som tror att det finns ett rätt sätt att uttrycka sig för att "charma tjejer" det går fetbort för mig när jag känner att folk inte är genuina.
Fortsätter, jag säger allsköns konstiga saker men jag känner att om dom inte uppskattar mina knasiga sidor eller min weirda humor så är vi ju inte rätt för varandra ändå, det har inget att göra med bra eller dåligt det är bara inte rätt. Jag levde med någon som inte uppskattade mina knasiga sidor och det gör jag aldrig om, antingen tar man hela jag-paketet med allt vad det innebär eller så blir det inget alls. Det blir bättre för oss båda!

Fortsätter, jag säger allsköns konstiga saker men jag känner att om dom inte uppskattar mina knasiga sidor eller min weirda humor så är vi ju inte rätt för varandra ändå, det har inget att göra med bra eller dåligt det är bara inte rätt. Jag levde med någon som inte uppskattade mina knasiga sidor och det gör jag aldrig om, antingen tar man hela jag-paketet med allt vad det innebär eller så blir det inget alls. Det blir bättre för oss båda!

Ja, det är lätt att bli kär i förälskelsen... Vilket inte alltid är fördelaktigt..

Jag tänker också att det är ju ingen tävling i att få flest kvinnor/män.
Med andra ord- säg att jag skriver på ett visst sätt för att jag tror att det attraherar flest personer. Ska jag fortsätta göra så sen också?
Dvs ska jag på dejten anpassa mig och vara något jag inte är för att jag tror att jag attraherar flest personer?
Ska jag sen i en relation fortsätta att vara någon annan än jag är bara för att jag tror att det attraherar flest personer?
Det blir ju knasigt...
Eller ska jag då ändra mig på dejten eller i relationen och vara mig själv?

Jag vet inte hur jag ska skriva det här för att du ska förstå, för att jag har redan försökt så många gånger. Men jag testar igen. Here we go. Olika tjejer kommer att reagera olika på vad du skriver. Om du börjar kommunicera annorlunda så kanske du kan du vinna intresse från någon, men tappa intresse från en annan som varit mer intresserad av ditt gamla sätt att kommunicera. Sen kan man hålla på så tusen varv om, vinna och tappa. I slutändan, är det inte bättre att du hittar den som gillar precis så som du kommunicerar och är när du inte gör dig till alls?

Jag förstår precis vad du skriver.
Men om man väldigt ofta blir dissad är det lätt hänt att börja fundera på vad man själv gör för fel. Även om man vet att statistiskt sätt är sannolikheten stor att hon dissar mig så funderar man ändå. Vad gjorde jag för fel ?

Fast grejen är ju att vi här kan aldrig svara på det.
Vi vet inte vad du skrivit, och inte heller vad tjejen letar efter.
Det är ju omöjligt att säga varför de gjort si eller så. Tjejer är olika- du kan aldrig vara på ett sätt som passar alla tjejer.

Nej, sant. Då kanske man går på en dejt som är dömt att misslyckas från början också...

Men om man väldigt ofta blir dissad är det lätt hänt att börja fundera på vad man själv gör för fel. Även om man vet att statistiskt sätt är sannolikheten stor att hon dissar mig så funderar man ändå. Vad gjorde jag för fel ?

Nej, sant. Då kanske man går på en dejt som är dömt att misslyckas från början också...
Men alltså, du kan ju inte fundera på vad du har gjort för fel :confused: Du var helt enkelt inte det hon sökte. Så länge du är dig själv gör du rätt! Du vill väl att någon vill vara med dig, för den du är :)

Det förstår jag, och det jag säger är att svaret på varför hon inte svarar sannolikt är olika i de olika fallen.

Jag analyserar inte ett dugg, det är inte min grej.
Du däremot verkar analysera precis allting.
Var dig själv istället, slappna av lite och tänk inte så mycket.

Tror inte jag kan göra det. Jag analyserar om det mesta.
Vare sig jag ska köpa en vattenkokare eller eltandborste. Kan läsa i dagar om produkten på nätet, forum m.m :D. Ibland analyserar jag så mkt om saker och ting att jag blir alldeles trött i skallen :crazy:. Så det vore ju en fördel kanske om jag träffade en tjej som också gillar att analysera... :p

Jag kan förstå att man undrar, men såvida du inte kan fråga varför personen slutat skriva är det omöjligt att veta. Det finns som sagt många anledningar till att man slutar skriva. Är det inte bättre att inte fundera på det och gå vidare?

Jag kan förstå att man undrar, men såvida du inte kan fråga varför personen slutat skriva är det omöjligt att veta. Det finns som sagt många anledningar till att man slutar skriva. Är det inte bättre att inte fundera på det och gå vidare?

Jag har provat att fråga. Men man svarar inte på det heller.
Ja, men jag har svårt för det... Har jag analyserat att de här en tjej som känns rätt för mig så blir jag väldigt fundersam över varför hon tyckte jag var fel för henne. Men enklast vore ju att inte fundera. Men ja skulle jag ha 10 till intressanta tjejer hade det varit enkelt att lägga tankarna else where :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Svar
1 040
· Visningar
107 401
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka