Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller, så tappar de intresset utan att ha fler "på lager". Om någon uttrycker sig slarvigt så slutar jag svara, oavsett om jag har 100 eller 0 andra personer att skriva med. (Just skriva slarvigt är en sak som jag absolut inte står ut med, därav att jag nämner det som exempel)
Fast ingen har påpekat att jag skriver slarvigt? Däremot använder jag fler smilisar på Tinder då jag tycker det ser opersonligt och tråkigt ut om man inte använder det. Men det är en högst personlig åsikt. Tjejer som knappt har några smilisar uppfattar jag som inte så intresserade.

Det går nog inte att sitta och analysera fram varför folk slutar svara, det finns nog lika många anledningar som det finns människor och många fler därtill. Jag slutar svara om jag inte känner att konversationen får ett bra flow, om hen skriver något märkligt, om hen börjar göra sexhintar, om hen verkar tråkig, om jag har andra som är mer intressanta, om jag helt enkelt slutar vara sugen på dejting utan att ha andra på lager, om jag har för mycket att göra osv osv. Varför folk slutar svara mig vet bara dom, men jag antar att det är av olika skäl och inte av samma.

Det går nog inte att sitta och analysera fram varför folk slutar svara, det finns nog lika många anledningar som det finns människor och många fler därtill. Jag slutar svara om jag inte känner att konversationen får ett bra flow, om hen skriver något märkligt, om hen börjar göra sexhintar, om hen verkar tråkig, om jag har andra som är mer intressanta, om jag helt enkelt slutar vara sugen på dejting utan att ha andra på lager, om jag har för mycket att göra osv osv. Varför folk slutar svara mig vet bara dom, men jag antar att det är av olika skäl och inte av samma.

Fast om 19/20 slutar svara är det konstigt att analysera då ? Kan jag få 18/20 att sluta skriva istället så dubblerar det mina chanser till en dejt. Är det samma för dig med dom killar du skriver till ?

Jag träffar en kille nu som har en son på 3 år som han har varannan vecka. Den veckan han inte har sonen jobbar han kvällspass (slutar sent). Vi har träffats några gånger och låg ganska snabbt. Kändes bara rätt så det blev bara så. Vi pratar dagligen och jag har sovit där när han inte haft sonen. Men snart åker jag på långresa en månad och vi kommer knappt hinna ses innan jag åker. Sen blir jag så jäkla nervös när jag träffar honom (inte likt mig) blir jätteblyg och vet knappt vad jag ska säga, haha. Vi lär fortfarande att känna varann. Sen blir jag lite nojjig också för han har bara varit singel i 6 mån från barnets mamma men han säger att han är redo att träffa en ny. Men sen blir jag också osäker om han tycker om mig eller om vi bara ligger liksom? Ska jag släppa bomben innan jag åker att jag tycker om honom att jag tycker bara vi ska träffa varandra? Hur gör ni som träffar någon som har barn? Jag är inte intresserad av att träffa barnet innan de är riktigt seriöst. Han verkar inte ha några problem med att jag träffar sonen tidigt, men de känns fel.

Fast om 19/20 slutar svara är det konstigt att analysera då ? Kan jag få 18/20 att sluta skriva istället så dubblerar det mina chanser till en dejt.

Du kan analysera precis hur mycket du vill det jag säger är att jag inte tror att det kommer hjälpa dig.

Är det samma för dig med dom killar du skriver till ?

Vad har det med saken att göra?

Ska jag släppa bomben innan jag åker att jag tycker om honom att jag tycker bara vi ska träffa varandra?

Ja, men jag hade nog inte sett det som en bomb utan bara sagt "Jag gillar verkligen dig, hoppas att vi kan träffas mer när jag kommer hem sedan!" så har du lämnat honom med ett tydligt budskap utan att kräva svar tillbaka just nu :) Så kan ju han få marinera det lite när du är borta.

Ja, nu har jag skaffat mig tinder då... Hur vet man om man fått några matchningar? Antar att jag inte fått några eftersom jag inte kan se det? Undrar också om någon vet hur det funkar när man har inställning att se både kvinnor och män, visar den då alla kvinnor och män eller bara män intresserade av kvinnor resp kvinnor intresserade av kvinnor? Undrar efter som en del kvinnor kändes väldigt hetro på deras profiltext, men kanske är jag som misstolkar...

Jag träffar en kille nu som har en son på 3 år som han har varannan vecka. Den veckan han inte har sonen jobbar han kvällspass (slutar sent). Vi har träffats några gånger och låg ganska snabbt. Kändes bara rätt så det blev bara så. Vi pratar dagligen och jag har sovit där när han inte haft sonen. Men snart åker jag på långresa en månad och vi kommer knappt hinna ses innan jag åker. Sen blir jag så jäkla nervös när jag träffar honom (inte likt mig) blir jätteblyg och vet knappt vad jag ska säga, haha. Vi lär fortfarande att känna varann. Sen blir jag lite nojjig också för han har bara varit singel i 6 mån från barnets mamma men han säger att han är redo att träffa en ny. Men sen blir jag också osäker om han tycker om mig eller om vi bara ligger liksom? Ska jag släppa bomben innan jag åker att jag tycker om honom att jag tycker bara vi ska träffa varandra? Hur gör ni som träffar någon som har barn? Jag är inte intresserad av att träffa barnet innan de är riktigt seriöst. Han verkar inte ha några problem med att jag träffar sonen tidigt, men de känns fel.

Jag hade nog chillat lite om jag bara träffat personen några gånger.
Sen fortsätta hålla kontakt under resan och fortsätta ses när jag kom hem.

Hade inte heller velat träffa eventuella barn innan det blev mer seriöst.

Du kan analysera precis hur mycket du vill det jag säger är att jag inte tror att det kommer hjälpa dig.
Nej, eftersom det är otroligt svårt att veta/gissa sig till vad anledningen är till att nån slutar att skriva. Men jag kan ju inte göra så mkt annat heller ...

Vad har det med saken att göra?

Du kanske har svårt att sätta dig in i min situation tänker jag. Du skulle nog analysera mera om du behövde det.

Du kanske har svårt att sätta dig in i min situation tänker jag. Du skulle nog analysera mera om du behövde det.

Högst sannolikt, men jag hade ändå ifrågasatt vad som är rimligt att analysera och inte. Jag skulle inte lägga tid på att analysera någonting som ändå inte kommer att hjälpa mig. Detta är inte en sak som jag hade suttit och funderat på.

Eh... gör inte du det också? "Tjejer som knappt har några smilisar uppfattar jag som inte så intresserade" skrev du ju nyss... det är ju att överanalysera..

Yes, men jag skulle inte dissa nån för det. Det kanske bara är hennes sätt att skriva. Så nu överanalyserade du ;).

Nej, eftersom det är otroligt svårt att veta/gissa sig till vad anledningen är till att nån slutar att skriva. Men jag kan ju inte göra så mkt annat heller ...

Jag hade inte speciellt många matches eller konversationer eller dejter när jag hade Tinder men inte satt jag och drog alla män över en kam när det gällde beteende eller åsikter och försökte analysera varför dom inte gillade mig. Så nej, alla gör det inte. Jag valde också bort väldigt många matchningar om jag inte kände något direkt intresse oavsett om jag hade andra matches som väntade eller som var mer intressanta. Jag tänker inte nöja mig med någon jag inte finner intressant bara för att inte en massa andra hänger på dörrhandtaget här hemma.
Om jag lägger tid på någon har enbart med den personen att göra, inget annat.

Jag hade inte speciellt många matches eller konversationer eller dejter när jag hade Tinder men inte satt jag och drog alla män över en kam när det gällde beteende eller åsikter och försökte analysera varför dom inte gillade mig. Så nej, alla gör det inte. Jag valde också bort väldigt många matchningar om jag inte kände något direkt intresse oavsett om jag hade andra matches som väntade eller som var mer intressanta. Jag tänker inte nöja mig med någon jag inte finner intressant bara för att inte en massa andra hänger på dörrhandtaget här hemma.
Om jag lägger tid på någon har enbart med den personen att göra, inget annat.

Jag håller med. Tänker likadant. Jag har höga krav också...
Men jag drar inte alla kvinnor över en kant. Jag ser bara ett mönster av att de tjejer som jag är intresserade av och försöker, lägger ner massa tid på slutar nästan alltid att svara. Men det är nog troligt att det är precis som du säger att man har valt bort mig efter att vi pratat ett tag av nån anledning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Svar
1 038
· Visningar
107 127
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka