Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, detta bekräftar min teori om att kvinnor lägger mkt vikt i vad man skriver och hur man skriver. Jag använder ofta blink-smiley och aldrig tänkt att det skulle vara fel. Men du kanske inte pratar om Tinder nu som kräver att båda är intresserade från början ?
Är det så stor ålderskillnad mellan, så jo, blir lätt lite gubbsjukt.

Just blink-smileyn kan väl uppfattas som lite sliskig.... Eller åtminstonde påtagligt flirtig. Var en tråd ang smileys för inte länge sedan?

Aha, ok. Jag kanske borde tona ner mitt smilie användande då. Kram smilien är den också sliskig ?
Fick ju höra av nån att jag använde mkt smilisar för att vara i min ålder...

Har man aldirg träffats och kramats, JA!!!!

Ok, fick flera kram smilisar av en tjej. Så då tänkte jag att de är Ok kanske att använda den. Jag tänker inte att man måste kramas bara för att man ger en kram smilie. Men oj oj oj va folk tolkar in mkt i de man skriver.

Betedde han sig gubbigt eller såg han gubbig ut ? Hur betedde han sig "gubbigt" på för vis ?

Såg lite gubbig ut, några trivselskilon och tja, såg ut som sin ålder minst (45) :rofl:. Tror inte bilderna i presentationen var helt nya precis....

Han låt även rätt gubbig då han berättade mkt om hur ofta han skadat sig då han idrottat som yngre. :cautious: Men annars en trevlig gubbe för all del! :)

Ok, fick flera kram smilisar av en tjej. Så då tänkte jag att de är Ok kanske att använda den. Jag tänker inte att man måste kramas bara för att man ger en kram smilie. Men oj oj oj va folk tolkar in mkt i de man skriver.

Om tjejen skickat kram-smiley först så kan man givetvis använda den tillbaks. Men folk är olika i vad de tycker är okej och inte, det är det som gör det här så svårt.... :angel:

Jag har gulgubbefobi - så till mig bör man nog hålla sig till text om man skriver.
Lite kl.
Jag använder nog blink-smiley ganska ofta, men bara för att jag ser den som en liten skämtsymbol.
Skriver just nu med en som både skrivit "kram" och skickat en ros-emoji...och där någonstans blir jag lite tveksam. Han kallade mig "vännen" också i ett meddelande. Gillar inte - inte då vi inte ens har träffats.

Fick du sådana av en tjej så är det ok att skicka tillbaka, kan jag tycka.
Ok, ja nu var jag inte intresserad av henne så hon fick inga tillbaka. Men ja ska nog börja göra så... läsa in hur och när hon använder smilisar och lägga mig på den nivån. Trodde inte att kvinnor tolkade allt ner på bokstavsnivå. Jag är ofta rädd att jag skriver för mkt och svarar för fort. Dvs, visar mig för intresserad och då skrämmer iväg kvinnorna. Men när man aldrig vet om man gör rätt eller fel så är det svårt att bättra sig. I 95% av fallen slutar kvinnan att skriva och man vet aldrig om det beror på om det var något jag skrev till henne eller någon av alla tusen andra anledningar.

Om tjejen skickat kram-smiley först så kan man givetvis använda den tillbaks. Men folk är olika i vad de tycker är okej och inte, det är det som gör det här så svårt.... :angel:

Mmm, ok. Ska sluta med flirta smilien och kram smilien om inte tjejen använder dom. Nån fler smilie man ska undvika eller bättre att undvika dom helt och hållet ?

Oj, detta bekräftar min teori om att kvinnor lägger mkt vikt i vad man skriver och hur man skriver. Jag använder ofta blink-smiley och aldrig tänkt att det skulle vara fel. Men du kanske inte pratar om Tinder nu som kräver att båda är intresserade från början ?

Nej jag pratar inte om Tinder och jag pratar dessutom om 52 åriga män som raggar på 20-25 år yngre kvinnor. Kontexten, hörru ;) Att jag skickar ett sex-mess till MM betyder inte att jag kan göra det till min chef.

Nej jag pratar inte om Tinder och jag pratar dessutom om 52 åriga män som raggar på 20-25 år yngre kvinnor. Kontexten, hörru ;) Att jag skickar ett sex-mess till MM betyder inte att jag kan göra det till min chef.

Nu använde du ;) smilien. Sluta va så sliskig :wtf::D

Ok, men du sa ju att de va sliskigt med flirta mess. Då tänkte jag att de va via en app som tinder kanske...

Ok, ja nu var jag inte intresserad av henne så hon fick inga tillbaka. Men ja ska nog börja göra så... läsa in hur och när hon använder smilisar och lägga mig på den nivån. Trodde inte att kvinnor tolkade allt ner på bokstavsnivå. Jag är ofta rädd att jag skriver för mkt och svarar för fort. Dvs, visar mig för intresserad och då skrämmer iväg kvinnorna. Men när man aldrig vet om man gör rätt eller fel så är det svårt att bättra sig. I 95% av fallen slutar kvinnan att skriva och man vet aldrig om det beror på om det var något jag skrev till henne eller någon av alla tusen andra anledningar.

Personligen har jag aldrig nånsin dissat någon pga att den svarat för snabbt... men om den andra brukar dröja ett tag med att svara kan jag själv lägga mig på samma nivå för att inte verka för "på". Fast jag föredrar personer som svarar direkt eller iaf inom någon timme.

Mmm, ok. Ska sluta med flirta smilien och kram smilien om inte tjejen använder dom. Nån fler smilie man ska undvika eller bättre att undvika dom helt och hållet ?

Var försiktig med puss-smileyn och hjärtsmileyn skulle jag säga.

Personligen har jag aldrig nånsin dissat någon pga att den svarat för snabbt... men om den andra brukar dröja ett tag med att svara kan jag själv lägga mig på samma nivå för att inte verka för "på". Fast jag föredrar personer som svarar direkt eller iaf inom någon timme.

Var försiktig med puss-smileyn och hjärtsmileyn skulle jag säga.

Ok!
ja, dom har jag aldrig använt. Men använder flirta smileyn flitigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Svar
1 033
· Visningar
106 790
Svar
2 001
· Visningar
99 026
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
393
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka