Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag ringt TK två gånger under samma vecka. Han har låtit glad när han svarat. I och för sig har samtalsämnet varit densamma - kuddar. När jag sov över hade han så goa kuddar, att jag ville köpa en själv. Fick ringa honom när jag var i fabriksshopen och fråga vilken storlek det var på modellen. Fanns några att välja och vraka på. Han påminde mig att inte glömma köpa örngott också.
Hade inte mamma varit med hade han säkert kunnat tjöta på, men jag ville vara lite social mot henne. Så nu har jag en kudde hemma. Ska bli spännande att se hur den verkar. :D

Tror inte jag kan göra det. Jag analyserar om det mesta.
Vare sig jag ska köpa en vattenkokare eller eltandborste. Kan läsa i dagar om produkten på nätet, forum m.m :D. Ibland analyserar jag så mkt om saker och ting att jag blir alldeles trött i skallen :crazy:. Så det vore ju en fördel kanske om jag träffade en tjej som också gillar att analysera... :p
Jag har provat att fråga. Men man svarar inte på det heller.
Ja, men jag har svårt för det... Har jag analyserat att de här en tjej som känns rätt för mig så blir jag väldigt fundersam över varför hon tyckte jag var fel för henne. Men enklast vore ju att inte fundera. Men ja skulle jag ha 10 till intressanta tjejer hade det varit enkelt att lägga tankarna else where :).
Fortsätter du att analysera även när du är i en relation? Säg att du träffar någon längre tid än bara en dejt- analyserar du även då?
För om det är så så tror jag det skulle vara hjälpsamt för dig att ta hjälp att jobba med det. För blir det inte svårt i relationen annars? Att du tror att saker är något som de inte är? Och sen om tjejen gör likadant och analyserar ditt beteende i minsta detalj - blir det inte jobbigt då?

Om det inte har något med mitt innehåll att göra utan "känslan". Så borde det gå att förmedla en annan känsla för att verka mer intressant ? Tänker jag fel ?
Men du, om du verkligen vill analysera varför det blir som det blir låter det ju som att problemet snarare är att du försöker vara intressant. Det försöker man väl alltid, men i dina försök låter det ju lite som att en del av dig "försvinner" i din strävan att säga rätt sak. Då blir det ju platt, och jag kan se mig själv bli mindre intresserad om någon inte riktigt var sig själv. Som andra varit inne på.

Fortsätter du att analysera även när du är i en relation? Säg att du träffar någon längre tid än bara en dejt- analyserar du även då?
För om det är så så tror jag det skulle vara hjälpsamt för dig att ta hjälp att jobba med det. För blir det inte svårt i relationen annars? Att du tror att saker är något som de inte är?

När förhållandet förändras så börjar man analysera eller fundera. Dvs, om hon blir avståndstagande. Inte vill ha närhet eller sex längre. Men det är väl naturligt att fundera över eller ? Oftast har ju förhållandet tagit slut då också...

Det kan nog även skilja sig hur man tänker runt det om man är den som tappar intresset och den som folk tappar intresset för. Om man är den som bara går vidare för att man tappade intresset så är det inte mer med det men om man däremot är intresserad men den andra svalnar så har man inte släppt det på samma sätt.

Men alltså @Hero - du säger att du analyserar och undrar och verkar lägga vikt vid extremt små saker samt att du verkar förvänta dig (återigen) att tråden ska ge dig ett facit eller ”steg för steg”-instruktioner till ett lyckat dejtande. Men varenda gång någon antyder att du kanske ska jobba med din personlighet, istället för att låtsas vara något du inte är, genom tex att släppa saker och inte överanalysera, se över dina värderingar och din kvinnosyn - ja, då har vi sååå fel och det är ingen idé. Tror du inte att det kanske är så att det kan bli för myvket med analyserandet eller att din kvinnosyn skiner igenom? Varför är det så totalt ointressanta svar för dig? Är det för jobbigt att se dina tillkortakommanden och möjligheter att utvecklas som person att du istället gräver ner dig i att du kanske använder för myvket emojis (och då gärna vill ha ett formulär för antalet tillåtna emojis/meddelande)?

Nej, eftersom det är otroligt svårt att veta/gissa sig till vad anledningen är till att nån slutar att skriva. Men jag kan ju inte göra så mkt annat heller ...

Du kanske har svårt att sätta dig in i min situation tänker jag. Du skulle nog analysera mera om du behövde det.
Jag har det precis som du, men håller inte på och analyserar och gräver ner mig som du. Tinder är Tinder liksom. Skitytligt med en massa olika människor med en massa olika liv, behov och sätt. Enkelt liksom!

Ja, nu har jag skaffat mig tinder då... Hur vet man om man fått några matchningar? Antar att jag inte fått några eftersom jag inte kan se det? Undrar också om någon vet hur det funkar när man har inställning att se både kvinnor och män, visar den då alla kvinnor och män eller bara män intresserade av kvinnor resp kvinnor intresserade av kvinnor? Undrar efter som en del kvinnor kändes väldigt hetro på deras profiltext, men kanske är jag som misstolkar...

Såg att ingen svarat dig. Som helt ny kan det ta ett litet tag innan du får matchningar, pga att du inte hunnit dyka upp hos så många än. Om du har push-varslingar påslaget så säger appen till om nya matches och superlikes direkt.

Ang båda kön så på min Tinder dyker det endast upp kvinnor som söker kvinnor, så om det inte är fel på appen borde det vara samma hos dig. :)

Vart är alla dejting kommentarer? Har scrollat igenom sida upp och sida ner, jag vill ju läsa om er dejting. Tycker det är ok med korta sidospår, men när det tar över då tycker jag det blir tråkigt. Kanske bättre att skapa en egen tråd att diskutera i?

Jag harvar fortfarande runt i de här tankarna:

Jag börjar bli sugen på att dejta själv. Men eftersom jag är som jag är ser jag mest hinder, så hur peppar man sig själv att ge sig ut? Bor i en mindre stad och har svårt att komma på ens aktiviteter att föreslå för eventuell dejt, jag avskyr att äta med främlingar, badar inte, har svårt för värmen (gömt mig i ett mörkt rum hela helgen). Dessutom har jag en kollega som är intresserad och inte förstår att jag inte vill inleda något trots att jag försökt vara tydlig. Mitt ex bor också i samma stad, jag flyttade hit för hans skull... har också nämnt tidigare i tråden att jag tycker det känns jobbigt att bli igenkänd på t.ex. tinder då jag känns igen i jobbsammanhang. Jag är rädd att det bara kommer kännas jobbigt, samtidigt behöver jag verkligen utöka mitt kontaktnät här, som det är nu är sannolikheten inte stor att jag träffar någon som är dating material bara sådär.

Jag harvar fortfarande runt i de här tankarna:
Aha, kan du inte gå med i någon ny kurs eller nått annat där man träffar nya människor? Jag har träffat många nya människor på det sättet.
Jag har också haft svårt för det här med dejting, när man ska ut på dejt osv. Så jag förstår dig fullt ut. Har inga andra bra råd att ge dessvärre. Det viktigaste är att du ska vilja det själv, annars blir det inget bra. :)

Aha, kan du inte gå med i någon ny kurs eller nått annat där man träffar nya människor? Jag har träffat många nya människor på det sättet.
Jag har också haft svårt för det här med dejting, när man ska ut på dejt osv. Så jag förstår dig fullt ut. Har inga andra bra råd att ge dessvärre. Det viktigaste är att du ska vilja det själv, annars blir det inget bra. :)

Jag kollade faktiskt på lite kurser, minns att någon tipsat om det i tråden tidigare. Det enda jag hittade som var intressant var en i kreativt skrivande. Kan ju vara hur socialt eller osocialt som helst ^^

Nu fick jag ångest och bjöd in två gemensamma vänner till "dejten" imorgon, så nu är det ingen dejt. Kändes lättast så, har ingen aning om ifall jag ens ville att det skulle vara en dejt. Bättre att då träffas med andra människor och ta lära känna personen bättre och komma fram till vad jag vill.
Annars hade det ju kunnat sluta med att vi träffades en gång och det blev konstigt. Vill gärna ha honom som vän, han är trots allt vettig och rolig.
Haha, beter mig som en tonåring. :o :D

Jag trivs så bra med läraren trots våra olikheter.
Han är lugn, trygg och tålmodig, egenskaper som jag värderar väldigt högt.
Uppskattar hans nördighet och engagemang när han berättar om saker som intresserar honom.
Han tar det med ro när jag blir disträ och kopplar bort min omvärld.
Tycker om hur han tittar på mig, hyr respektfull han är mot mig utan att vara mesig.
Så mycket bra och så mycket som känns svårt, jag vet ju hur snabbt jag kan vända och tröttna, hur jag flyr vid minsta press på mig, hur mycket med kärlek som skrämmer mig.

Jag ska ta med mig Ruben ner och stanna lite längre. Sen får vi se.

Ja, nu har jag skaffat mig tinder då... Hur vet man om man fått några matchningar? Antar att jag inte fått några eftersom jag inte kan se det? Undrar också om någon vet hur det funkar när man har inställning att se både kvinnor och män, visar den då alla kvinnor och män eller bara män intresserade av kvinnor resp kvinnor intresserade av kvinnor? Undrar efter som en del kvinnor kändes väldigt hetro på deras profiltext, men kanske är jag som misstolkar...

Nu såg jag att du fått svar, men svarar ändå ;) Du ser bara folk som matchar dina önskemål (kön, ålder, avstånd) och där deras önskemål passar in på din profil :) Matchningarna ser du om du klickar på bubblan uppe till höger. Det brukar finnas en röd prick där om en har matchningar ellr meddelanden :)

Yep.
Var dig sjalv - det ar det enda som funkar.
Det jag tolkar som "skon kansla" funkar sakert inte for @durachiny etc

Det ar liksom app-dejting, inte fysik - det finns ingen vetskap och naturlagar!

:bow: :bow:

Opraktiskt att flytta och fösöka dejta samtidigt, lite dåligt samvete för att man måste välja aktivitet, och disträ när det gäller att packa klart, och urtråkig när jag mest bara kommer in på flytt och sånt (inte sant, men det är så det känns).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Svar
1 040
· Visningar
107 401
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 030
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
402
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka