Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lutar åt att det händer mycket på 5-10 år... De flesta har barn och eventuellt en respektive. Jag swipar vänster på alla som uttryckligen söker kärleken och kvar är då de som inte vill engagera sig i någon djupare relation. Men det verkar ändå som om de gärna vill fortsätta utvecklas tillsammans, som kk’s.

Och jag tror att det är sant men också en förenkling, jag tror att det är många saker som spelar in :)

Lite hjälp :nailbiting:. Jag som trodde att jag var så himla open minded... En 23-åring limmar som fan och nu har han frågat vad jag tycker om åldersskillnad sådär generellt. Jag vet inte! Är det så mycket skillnad på 14 år yngre och äldre?

Skulle inte ha några problem med att träffa nån så mycket yngre/äldre löst.. eller ja i mitt fall skulle personen vara 19... är dom över 20 så känns det lugnare :D
Men jag skulle inte vilja ha något stadigt :)

Lite hjälp :nailbiting:. Jag som trodde att jag var så himla open minded... En 23-åring limmar som fan och nu har han frågat vad jag tycker om åldersskillnad sådär generellt. Jag vet inte! Är det så mycket skillnad på 14 år yngre och äldre?

Haha, ge honom en chans så får du testa din open-mindedness... ;) :idea:

Jag hade ju förhoppningen om att "min" 25-åring skulle bli en bra kk. Det skiljde 12 år på oss. Men såhär i efterhand tror jag kanske att han letade något mer seriöst. I den åldern är det ju vanligt att folk börjar etablera sig... Utöver det så hade vi det trevligt ihop och mycket att prata om.

Du avgör väl själv vad som är ok för dig? Du frågar väl inte andra om ifall dina andra preferenser är ok? Gör det som känns ok för dig själv.

Dejt om 30 minuter! Jag känner alla känslor man kan känna och min bästis är med på att ringa efter ett visst klockslag eller om jag skickar en viss emoji. :laugh:

För övrigt upplever jag Stockholm och Tinder ungefär som @Singoalla. Allt verkar väldigt casual och avslappnat, man gör det på kul och för att träffa nya människor/ligga. Jag känner väldigt få personer som vill stadga sig och bli seriösa, trots att min vänskapskrets sakta rör sig förbi 30.
Även dom jag matchat och pratat med på tinder verkar tänka samma.

Fråga Laila Bagge, hon är 45 och tillsammans med en karl som är 27 :D
Nej men skämt åsido. Det spelar väl ingen roll egentligen. Det är ju bara ni som är inblandade som kan bestämma det. Är det bara en KK du vill ha också så lär han ju förhoppningsvis iaf vara uthållig :o

Tänkte du inte tvärtom nu? Ungdomar är ju inte kända för att vara uthålliga, snarare för att ladda om fort... :D

ah, jag tänkte nog precis som du säger att man kan köra på länge (då de ju aldrig slaknar :o:cool:) och att man är uthållig på det sättet. En äldre person orkar ju kanske inte mer än en snabbis liksom.

Nja, mitt ex var 10 år yngre.
Det enda som kan skilja är väl om man är i olika stadier i livet. Tex, den ena studerar och den andra jobbar så kan det va olika ekonomi. Vilket kan begränsa om man vill hitta på olika saker.

Tinder måste inte vara ytligt bara för att det är fokus på bilder En bild kan säga supermycket!!!! Och om du tycker att du inte har valt bilder som säger något annat om dig än utseende så säger det också saker om dig..... Förutom det du visar så säger allt du INTE visar på bild också något så man kan bedöma mycket mer än utseende genom att titta på vilka bilder någon har valt ut
Håller med! Många här verkar uppfatta tinder som att det mest handlar om personers faktiska utseende. Jag tycker tinderpresentationer säger mer om hur folk framställer sig själva än om själva utseendet.

Jag håller med om att även en tinderpresentation kan förmedla en känsla om personen men jag har svårare att se steget till att killar är mer utseendefixerade. Om något så är killars bilder oftare "varierade" med blandning av porträtt och aktivitet. Det finns killar som bara har 4 selfies men det är mycket vanligare bland tjejer.

Prova att slå över på att bara swipea tjejer och se om ni tycker att det är bättre profiler. Jag tycker inte det.

Jag var 23 när jag träffade en 14 år äldre snubbe. Vi var tillsammans ett tag och sen kk länge. Han var inte nån som ville ha ung tjej (hans tidigare och senare har varit typ jämnåriga), han råkade bara träffa mig. Men jag skulle tycka att en 23-åring är jätteungt nu.

ah, jag tänkte nog precis som du säger att man kan köra på länge (då de ju aldrig slaknar :o:cool:) och att man är uthållig på det sättet. En äldre person orkar ju kanske inte mer än en snabbis liksom.
Du har antagligen större erfarenhet av äldre män än jag har... :p ...och det är kanske litet förmätet att tala i egen sak, men min personliga erfarenhet är att uthålligheten snarare ökar med stigande ålder. Fler (framför allt ofrivilliga) snabbisar vid 20+ än vid 40+ liksom. :)

Tinder måste alltså vara bäst för dem som söker något mindre fast i förhållandeväg? Jag har motsatt erfarenhet än de flesta här. Får många napp och folk vill gärna ses igen. Jag tycker att jag träffar många attraktiva människor och har bättre sex än någonsin. Min framgång på krogen är mycket sämre, är nog inte tillräckligt snygg enligt krograggsmallen. På tinder ser man ingen bild på mitt ansikte, så det är ju texten de gillar när de högerswipar. Men tydligen blir de inte avskräckta när de ser mig heller. Tvärtom, så tar det oftast lite mer fyr i konversationen efter det.

Jag borde kanske testa att inte ha bild på tinder istället. Kanske har mer tur då :p.

Du har antagligen större erfarenhet av äldre män än jag har... :p ...och det är kanske litet förmätet att tala i egen sak, men min personliga erfarenhet är att uthålligheten snarare ökar med stigande ålder. Fler (framför allt ofrivilliga) snabbisar vid 20+ än vid 40+ liksom. :)

Men jag menar inte uthållighet som i hur länge man kan köra på utan att komma utan mer att... ju yngre, desto virilare. Typ. Så det kanske är mer rätt ord. Om man nu gllar det.

Min erfarenhet av ”äldre män” är f ö helt obefintlig. Vad man nu menar med äldre. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 839
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 401
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka