Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
En åldersgrej då? Eller har jag inte hunnit hänga med tillräckligt länge för att folk ska tappa intresset?

Jag tror att det är en "social gruppering" grej. I mitt fall 30-åringar i Sveriges singeltätaste stad, med bra jobb och ekonomi i partykretsar. Sen är det ju inte alltid så att folk tappar intresset för varandra, men jag kan se ett generellt ointresse för seriösare relationer. Många har dessutom redan folk de ligger med regelbundet så det krävs en del bara att kvala in som ny KK kan jag tycka.

Jag tror att det beror helt på vilka man träffar via Tinder. Jag upplever Stockholm som en singelstad på alla sätt, många i min ålder är helt enkelt inte särskilt intresserade av att stadga sig. Inte jag heller. Det klart man gör det om man blir kär, men det är få som lägger in jobbet för det. Vilket innebär att singlar sveper, ses och hänger och sen spelar det liksom ingen roll om man gillade varandra eller inte eftersom engagemanget ändå dalar där ifrån.

Jag har haft väldigt trevliga dejter, och jag tror inte nödvändigtvis att det är så att personerna jag träffar inte tycker om mig. Jag tror bara inte att engagemanget att faktiskt dejta finns hos många.

Har man stor umgängeskrets , inga problem att fixa ligg så förstår jag att många inte har någon brådska att stadga sig. Det låter ju som ett lockande liv att hela tiden träffa nya attraktiva människor men ändå ha friheten att spendera sin fritid som man vill.

Jag tror att det är en "social gruppering" grej. I mitt fall 30-åringar i Sveriges singeltätaste stad, med bra jobb och ekonomi i partykretsar. Sen är det ju inte alltid så att folk tappar intresset för varandra, men jag kan se ett generellt ointresse för seriösare relationer. Många har dessutom redan folk de ligger med regelbundet så det krävs en del bara att kvala in som ny KK kan jag tycka.
Förutom åldern och festandet så är det ju inte olikt de jag träffar.

Jag bor på fel ställe!!
Besökte en större stad tidigare i veckan, och likesen bara öste över mig. Här hemma är jag glad om jag får en per dag, typ :(

Jag bor på fel ställe!!
Besökte en större stad tidigare i veckan, och likesen bara öste över mig. Här hemma är jag glad om jag får en per dag, typ :(

Samma här.
Liksen öser dock inte över mig oavsett var jag befinner mig. Men de mest intressanta tjejerna tycks komma från Stockholm. De är bara mkt attraktivare och mer aktiva. Jag gillar ju lite sportiga tjejer och dom verkar det finnas fler av söderut.

Förutom åldern och festandet så är det ju inte olikt de jag träffar.

Och geografiskt? Inte för att det behöver säga något men det kan.

Jag tänker främst att det är olika kultur i olika sociala grupper och det kan det ju vara även om grupperna till synes skulle likna varandra.

Senast ändrad:
Har man stor umgängeskrets , inga problem att fixa ligg så förstår jag att många inte har någon brådska att stadga sig. Det låter ju som ett lockande liv att hela tiden träffa nya attraktiva människor men ändå ha friheten att spendera sin fritid som man vill.

Ja precis så. Så det är väl därför vi fortsätter med det.

Jag kanske har frågat det tidigare. Men framgår det av din profil att du bara är ute efter en sexuell relation ?

Inte rakt ut. Såhär står det

Hundmänniska, foodie, älskar gott vin. Intresserad av miljöfrågor och natur.

164/60

Jag passar inte så bra ihop med blyga och osäkra människor utan söker dig som är trygg i dig själv. Söker inte efter ett monogamt samboförhållande, är någon sorts poly.

Och geografiskt? Inte för att det behöver säga något men det kan.

Jag tänker främst att det är olika kultur i olika sociala grupper och det kan det ju vara även om grupperna till synes skulle likna varandra.
Jag har ju tre stora städer inom mitt ”upptagsområde” varav en huvudstad... Borde inte skilja sig sååå mycket? Eller?

164/60

Jag passar inte så bra ihop med blyga och osäkra människor utan söker dig som är trygg i dig själv. Söker inte efter ett monogamt samboförhållande, är någon sorts poly.

Alltså jag tycker en sådan text säger hur mycket som helst om en människa! Alltså vad som går att förmedla i bara text. Trygg, mogen med koll på vad du önskar och ödmjuk läser jag in där. Precis som jag uppfattar dina inlägg här.

164/60

Det är ganska tydligt ändå :).
Förstår att det går bra för dig trots avsaknad av bild.

Jag har ju tre stora städer inom mitt ”upptagsområde” varav en huvudstad... Borde inte skilja sig sååå mycket? Eller?

Ja alltså jag har ju såklart ingen aning om vilka kretsar du dejtar inom :D Som sagt, till synes lika grupper kan vara helt olika. Eller inte. I frukostkillens umgängeskrets är de flesta 27 och förlovade men i min är de flesta 35 och singlar.

Min uppfattning är att i de flesta kretsar som jag dejtar inom prioriterar de flesta singellivet. Att vi är kring 30, festar mycket och bor i storstad bidrar nog till den kulturen. Hur det ser ut i de umgängen du dejtar har jag ju såklart ingen aning om :)

Ja alltså jag har ju såklart ingen aning om vilka kretsar du dejtar inom :D Som sagt, till synes lika grupper kan vara helt olika. Eller inte. I frukostkillens umgängeskrets är de flesta 27 och förlovade men i min är de flesta 35 och singlar.

Min uppfattning är att i de flesta kretsar som jag dejtar inom prioriterar de flesta singellivet. Att vi är kring 30, festar mycket och bor i storstad bidrar nog till den kulturen. Hur det ser ut i de umgängen du dejtar har jag ju såklart ingen aning om :)
Jag lutar åt att det händer mycket på 5-10 år... De flesta har barn och eventuellt en respektive. Jag swipar vänster på alla som uttryckligen söker kärleken och kvar är då de som inte vill engagera sig i någon djupare relation. Men det verkar ändå som om de gärna vill fortsätta utvecklas tillsammans, som kk’s.

Lite hjälp :nailbiting:. Jag som trodde att jag var så himla open minded... En 23-åring limmar som fan och nu har han frågat vad jag tycker om åldersskillnad sådär generellt. Jag vet inte! Är det så mycket skillnad på 14 år yngre och äldre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 846
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka