Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använde precis samma uttryck som @Myblackcat gjorde. Ställ samma fråga till henne.
Eller gillar ni bara att ifrågasätta mig för att jag är man och för att jag är Hero ? :idea:

Nej det gjorde du inte!

Så här skrev hon:
Jag kan inte svara för andra kvinnor men min erfarenhet av könen tyder starkt på att män generellt går mer på utseendet och kvinnor mer på personlighet.
Hennes erfarenhet - inget tvärsäkert om HUR män eller kvinnor gör utan just hennes erfarenhet

Så här skrev du:
Min erfarenhet tyder också på att män är mer visuella i sin attraktion än kvinnor. Det betyder dock inte att kvinnor inte går efter utseendet om dom har möjlighet. Givetvis gör dom det!

Ser du verkligen inte skillnaden?
Du uttalar dig om din erfarenhet när det gäller män, men tvärsäkert att kvinnor går efter utseende.

Jag har inte läst någon som dejtat en person dom tycker är ful/oattraktiv. Det enda man pratar om är att dom inte varit "normsnygg" men vad "normsnygg" innebär verkar lite oklart.

Fast ful och oattraktiv är nog olika saker för dom flesta.

Jag har dejtat en snubbe som inte var snygg, men en av de mest attraktiva män jag träffat. Han hade så extremt många kvaliteter bortanför utseende att jag blev knäsvag varje gång jag såg honom

Fast ful och oattraktiv är nog olika saker för dom flesta.

Jag har dejtat en snubbe som inte var snygg, men en av de mest attraktiva män jag träffat. Han hade så extremt många kvaliteter bortanför utseende att jag blev knäsvag varje gång jag såg honom

Inte via Tinder misstänker jag ?

Jag menar att om man hela tiden har alternativ att dejta som man är intresserad av utan att känna att det får duga, dvs genuint intresse, vad mer behöver man då för att kalla det välja och vraka.

När man måste tumma på sina principer eller träffa tveksamma alternativ så är det väl en annan sak.

Men hur kan man ha ett genuint intresse av en profil på en nätdejtapp?? :confused:
Det är väl knappast någon nyhet att det är ytligt? Eller räcker det för de som nätdejtar idag, att är ålder och utseende rät, så är man genuint intresserad?
För att ligga, sure... Men för ett förhållande krävs det mer än en profil på en app, för att jag ska bli genuint intresserad iaf.

Många som träffar partners IRL, säger att de skulle inte ha noterat dem via nätdejting.

Jag har nätdejtat, lite distans måste man ju faktiskt ha....

Men hur kan man ha ett genuint intresse av en profil på en nätdejtapp?? :confused:
Det är väl knappast någon nyhet att det är ytligt? Eller räcker det för de som nätdejtar idag, att är ålder och utseende rät, så är man genuint intresserad?
För att ligga, sure... Men för ett förhållande krävs det mer än en profil på en app, för att jag ska bli genuint intresserad iaf.

Många som träffar partners IRL, säger att de skulle inte ha noterat dem via nätdejting.

Jag har nätdejtat, lite distans måste man ju faktiskt ha....
Jag använde nog genuint lite fel, menade ett intresse som var motiverat av något personen representerar och inte som en följd av desperation.

Jag har inte läst någon som dejtat en person dom tycker är ful/oattraktiv. Det enda man pratar om är att dom inte varit "normsnygg" men vad "normsnygg" innebär verkar lite oklart.
Jag tycker nästan aldrig nån är attraktiv (alltså när jag bara ser en bild). En kille som skickade bild tänkte jag t.o.m. "nä, jag kommer aldrig kunna bli attraherad av honom". Nu tycker jag han är jättefin och fattar inte varför jag inte fattade det från början :laugh:.

Tänkte på et tjej som vill ejag skulle skicak en bild utan skägg. Vilket jag gjorde - men då var det klagomål för att bilden var lite gammal - tio år eller så. Så det var nog inte så hon tänkte!

Haha, har du inte rakat dig på 10 år ? :)

Jag rakar mig en gång i veckan. Brukar försöka hålla ett 5-dagars skägg typ. 3-dagars syns knappt på mig då jag inte har så mörkt skägg.
Utan skägg ser jag ut som en skolpojke.

En matchning inledde med att säga att jag inte ser ut att vara min ålder. Utan ser yngre ut.
Hon är inte den första som säger de :cautious:

Jag tycker nästan aldrig nån är attraktiv (alltså när jag bara ser en bild). En kille som skickade bild tänkte jag t.o.m. "nä, jag kommer aldrig kunna bli attraherad av honom". Nu tycker jag han är jättefin och fattar inte varför jag inte fattade det från början :laugh:.

Men precis så är jag också! Min hjärna är helt opålitlig vad gäller attraktion. Kan gå åt andra hållet också. Får syn på någon och ba "jävlar vilken snygg kille" och sen efter att ha pratat med människan så försvinner det helt. Kan fortfarande tycka han är trevlig och liksom rent logiskt SE att han är snygg men attraktionen försvinner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka