Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinder är ytligt oavsett kön det är så appen fungerar, några bilder och som bäst en kort text. Jag tror inte det skiljer sig direkt mellan könen hur utseendefixerade könen är. Om något så är väl då kvinnorna mer utseendefixerade eftersom männen har svårare att få matches eller vad menar du att kvinnorna gör sitt urval på?

Jag baserar det på bilden de ger av sig själva och typ av kille jag attraheras av (dvs inte normsnygg).

Minst 40 stycken blir det ju om hon sveper på 20% av 200 eller fler per dag?

Det är gamla nyheter att kvinnor har typ 10 000 gånger högre utseendekrav på sig än män
Krav för vad? Om du har en app som tinder där det i princip bara är utseendet som räknas vad sveper man då på? Personlighet? Om man får mycket mer matches på en app som enbart går på utseende i princip, har man då i praktiken högre utseendekrav på sig?

Minst 40 stycken blir det ju om hon sveper höger på 20% av 200 eller fler per dag

Det är gamla nyheter att kvinnor har typ 10 000 gånger högre utseendekrav på sig än män

Du har rätt. Men antalet säger fortfarande inget om hon inte berättar hur många av dom som är matches.

Inte på Tinder iaf?

Så du swipar höger på 20 per dag. Hur många av dessa är matches ?

Och kvinnor är inte utseendefixerade menar du ?

Nej det blir minst 40/dag (sedan kan du ju räkna ut vad det blir per månad om du tycker det är intressant). Jag förstår inte vad ni får ut av att dissekera min tinderstatistik. Jag ville bara poängtera (återigen) att det inte är lätt för alla kvinnor att få matchningar.

Jag kan inte svara för andra kvinnor men min erfarenhet av könen tyder starkt på att män generellt går mer på utseendet och kvinnor mer på personlighet.

Jag kan inte svara för andra kvinnor men min erfarenhet av könen tyder starkt på att män generellt går mer på utseendet och kvinnor mer på personlighet.
Min erfarenhet tyder också på att män är mer visuella i sin attraktion än kvinnor. Det betyder dock inte att kvinnor inte går efter utseendet om dom har möjlighet. Givetvis gör dom det!

Krav för vad? Om du har en app som tinder där det i princip bara är utseendet som räknas vad sveper man då på? Personlighet? Om man får mycket mer matches på en app som enbart går på utseende i princip, har man då i praktiken högre utseendekrav på sig?
Krav på att vara normsnygg

Min erfarenhet tyder också på att män är mer visuella i sin attraktion än kvinnor.
Jag går med i kören för min erfarenhet är också att män generellt är ytligare i sina val av partners än kvinnor

Min erfarenhet är att ett första meddelande från en kvinna är många gånger mer troligt att innehålla än en komplimang om utseende än ett första meddelande från en man som oftast handlar om något av mina intressen eller liknande.

• Gilla
Reactions: ptr
Min erfarenhet tyder också på att män är mer visuella i sin attraktion än kvinnor. Det betyder dock inte att kvinnor inte går efter utseendet om dom har möjlighet. Givetvis gör dom det!

Tänk att du uttrycker dig så olika om män och kvinnor. I det ena fallet är det din erfarenhet - vilket är helt okej, i det andra fallet vet du stensäkert hur gruppen kvinnor gör. :banghead::banghead:

Skulle egentligen vilja skriva ett långt inlägg om hur det där med självupplevt mot relativ jämförelse som accepterade sanningar verkligen varierar beroende på vilka grupper som har vilken position men nä jag har lärt mig bättre. Backin up backin up backin up because my daddy taught me good.
Men att skriva en inlägg om varför man inte skriver ett inlägg verkar väl rätt självupptaget?

Hur vet du att kriteriet för svepande är utseende och inte innehållet i presentationen?

Jag har provat flera olika varianter på presentationer och jag ser mindre signifikat förändring i matchningar än på vilka bilder jag har...
Alltså, bilderna är det som påverkar antalet matchningar mest.

Tänk att du uttrycker dig så olika om män och kvinnor. I det ena fallet är det din erfarenhet - vilket är helt okej, i det andra fallet vet du stensäkert hur gruppen kvinnor gör. :banghead::banghead:
Åhå - har du erfarenhet av att göra det som kvinna med?

Jag använde precis samma uttryck som @Myblackcat gjorde. Ställ samma fråga till henne.
Eller gillar ni bara att ifrågasätta mig för att jag är man och för att jag är Hero ? :idea:

Jag är rätt säker på att de flesta kvinnor -liksom jag själv- väljer de män (eller för den delen kvinnor) som vi finner attraktiva/tycker ser bra ut.

Finns inte på världskartan att jag skulle "gilla" någons profil eller för den delen vara med någon som jag tycker är ful/oattraktiv som så många kvinnor här inne verkar göra...
Så är det också för alla kvinnor jag känner och som sagt är vi nog inte unika på något vis i att vilja träffa någon vi tycker är snygg/attraktiv under förutsättningen att man också matchar i personligheterna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka