Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har inte svårt att få matchningar. När du matchar med 1/100 av de du sveper höger på eller färre då kan du kanske börja ha svårt att få matchningar.
< 1/100 - så bra har det aldrig gått för mig! Inte för några av de grabbar jag diskuterat med heller. Och skulle man då räkna med så att säga svar på första meddelande på andra sidor så är det nog lagom att om än inte lägga på en nolla, men säg halvera.
Helt enkelt en satans massa text till ingen nytta alls - om det inte är ren skrivträning man vill ha!

Misstänker att selketreingen innan är det svåra. Kan man sortera bort de man tänker sig inte är någon idé med så blir läget bättre. Bilder på sprit - bort, inga bilder på hästintresse eller för all del hundintresse så får det nog ryka det med. Men si så då blev det bättre. Hittade hela två sista gången att överhuvudtaget höra av mig till, den ena svarade med att jag bodde för långt bort. Hejja, det går bra det här och har pausat detta på obestämd tid. Enda missbruket som är kvar är att läsa denna tråden dagligen!

(kände att någon annan kan få vara lite bitter över detta för omväxlings skull)

Senast ändrad:
jag vet flera personer som har lätt för att träffa nya partners IRL men har börjat med tinder när de passerat 30 som tidsfördriv, för att de inte har samma umgänge längre (kompisarna har skaffat barn, osv). Både kvinnor och män har haft svårare att få matcher än vad de trott, och det har varit den hårda vägen som de fått reda å det.

Personligen kunde jag välja och vraka på nätet fram till den dagen jag fyllde 28 typ. För att inte tala om hur det var när jag passerade 30 och nu som 36 är det ganska dött, så när som på några återvändare. Det alltså inte bara på hur jag ser ut. Det beror mycket på vad folk har för bild av den de tror att de ska träffa.

Det sorgliga nu är att det är en del yngre killar som skriver, men de vill ha familj direkt och det är jag faktiskt inte så sugen på att bestämma redan i första chatmeddelandet.

< 1/100 - så bra har det aldrig gått för mig! Inte för några av de grabbar jag diskuterat med heller. Och skulle man då räkna med så att säga svar på första meddelande på andra sidor så är det nog lagom att om än inte lägga på en nolla, men säg halvera.
Helt enkelt en satans massa text till ingen nytta alls - om det inte är ren skrivträning man vill ha!

Orka med den här diskussionen igen! Det är så mycket mer synd om männen :meh:. Men here we go!

Jag är kvinna och tycker jag ser bra ut. Jag får sällan matchningar fast jag svipar höger på många och kan svipa hundratals per dag. Jag tog bort tinder.

jag vet flera personer som har lätt för att träffa nya partners IRL men har börjat med tinder när de passerat 30 som tidsfördriv, för att de inte har samma umgänge längre (kompisarna har skaffat barn, osv). Både kvinnor och män har haft svårare att få matcher än vad de trott, och det har varit den hårda vägen som de fått reda å det.

Personligen kunde jag välja och vraka på nätet fram till den dagen jag fyllde 28 typ. För att inte tala om hur det var när jag passerade 30 och nu som 36 är det ganska dött, så när som på några återvändare. Det alltså inte bara på hur jag ser ut. Det beror mycket på vad folk har för bild av den de tror att de ska träffa.

Det sorgliga nu är att det är en del yngre killar som skriver, men de vill ha familj direkt och det är jag faktiskt inte så sugen på att bestämma redan i första chatmeddelandet.
Se det tvärtom! De har väl bränt tassarna på sådana som aldrig vill ha barn eller inte kan få barn. Självvalt eller ej.
Där är med något med att karlar ska inte få ha sin uppfattning om det medans tjejers uppfattning oavsett om de vill, inte vill eller inte har bestämt sig är helt ok.

Se det tvärtom! De har väl bränt tassarna på sådana som aldrig vill ha barn eller inte kan få barn. Självvalt eller ej.
Där är med något med att karlar ska inte få ha sin uppfattning om det medans tjejers uppfattning oavsett om de vill, inte vill eller inte har bestämt sig är helt ok.
Jag ser det som att de vill ha en snabb biljett in i gemenskapen med deras kompisar igen. Tack men nej tack :)

Orka med den här diskussionen igen! Det är så mycket mer synd om männen :meh:. Men here we go!

Jag är kvinna och tycker jag ser bra ut. Jag får sällan matchningar fast jag svipar höger på många och kan svipa hundratals per dag. Jag tog bort tinder.

Vad innebär många? Swipade du höger på hundratals per dag ?

Jag tänker att det här med svårt eller inte svårt till största del handlar om ens upplevelse, inte enbart hur det är rent statistiskt i jämförelse med andra. Om jag skriver att jag tycker att det är svårt att få matchningar på Tinder så är det sannolikt på grund av att det känns svårare än vad jag hade innan, eller svårare i jämförelse med vilken förväntan jag hade. Inte svårt i jämförelse med resten av alla Tinderanvändare.

Om jag säger att jag har svårt att hitta kärlek, meningsfulla relationer, dejter, sex eller vad tusan det än kan vara så utgår ju jag från min egen kontext, känslor och erfarenheter. Är jag ledsen över att ha blivit dissad så blir jag ju inte gladare av att andra blir mer dissade. Så att hålla på att trassla om vem som faktiskt, i verkligheten har det tuffast ser jag liksom ingen mening med.

Jag tänker att det här med svårt eller inte svårt till största del handlar om ens upplevelse, inte enbart hur det är rent statistiskt i jämförelse med andra. Om jag skriver att jag tycker att det är svårt att få matchningar på Tinder så är det sannolikt på grund av att det känns svårare än vad jag hade innan, eller svårare i jämförelse med vilken förväntan jag hade. Inte svårt i jämförelse med resten av alla Tinderanvändare.

Om jag säger att jag har svårt att hitta kärlek, meningsfulla relationer, dejter, sex eller vad tusan det än kan vara så utgår ju jag från min egen kontext, känslor och erfarenheter. Är jag ledsen över att ha blivit dissad så blir jag ju inte gladare av att andra blir mer dissade.
Skulle tro att just den jämförelsen är den enda relevanta, den hur det förändrar sig för en själv.

Skulle egentligen vilja skriva ett långt inlägg om hur det där med självupplevt mot relativ jämförelse som accepterade sanningar verkligen varierar beroende på vilka grupper som har vilken position men nä jag har lärt mig bättre. Backin up backin up backin up because my daddy taught me good.

Nu läste du inte riktigt igen!
Swipandet är rätt ny företeelse som dessutom kräver lite modärnare telefon etc.

Räknade med förstameddelanden på de andra sidorna med. Jo det är många hundra meddelande jag skrivit där på de olika sidorna, med tips och trix från marknadsföringsexpert blev det fler som svarade. Lärorikt, men inte till mer nytta än så.
Har tappat intresset för det så det får vara. Skulle vara om man skaffade ny telefon då - bara för att prova.

Vad innebär många? Swipade du höger på hundratals per dag ?

Har inte räknat men på ett ungefär kanske jag svipar höger på 20% så då kan du ju räkna ut hur många det blir per dag om jag svipar kanske 200 eller fler/dag.

Min brorsa har tinder och har försökt hjälpa mig. Han säger att mina bilder och pres är bra men att killar är ytliga på tinder och att andra tjejer är mycket snyggare på bilderna än mig.

Jag är så jävla trött på killar och deras utseendefixering. Om alla ska ha modeller oavsett hur de själva ser ut får det va (inte bitter alls). Jag har lättare att träffa killar IRL så kör på det istället.

Har inte räknat men på ett ungefär kanske jag svipar höger på 20% så då kan du ju räkna ut hur många det blir per dag om jag svipar kanske 200 eller fler/dag.

Min brorsa har tinder och har försökt hjälpa mig. Han säger att mina bilder och pres är bra men att killar är ytliga på tinder och att andra tjejer är mycket snyggare på bilderna än mig.

Jag är så jävla trött på killar och deras utseendefixering. Om alla ska ha modeller oavsett hur de själva ser ut får det va (inte bitter alls). Jag har lättare att träffa killar IRL så kör på det istället.

Så du swipar höger på 20 per dag. Hur många av dessa är matches ?

Och kvinnor är inte utseendefixerade menar du ?

Tinder är ytligt oavsett kön det är så appen fungerar, några bilder och som bäst en kort text. Jag tror inte det skiljer sig direkt mellan könen hur utseendefixerade könen är. Om något så är väl då kvinnorna mer utseendefixerade eftersom männen har svårare att få matches eller vad menar du att kvinnorna gör sitt urval på?

Tinder är ytligt oavsett kön det är så appen fungerar, några bilder och som bäst en kort text. Jag tror inte det skiljer sig direkt mellan könen hur utseendefixerade könen är. Om något så är väl då kvinnorna mer utseendefixerade eftersom männen har svårare att få matches eller vad menar du att kvinnorna gör sitt urval på?
Får en känsla av att det är åt det hållet hela samhället drar. Utseende och första intryck blir mer och mer dominerande framför allt annat. På en del håll tycks det konkurera med att man kan jobbet och vilka vilkor som gäller.
Så tinder är nog mer att se som en symtom än en företeelse på så vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Orolig katt i bil