Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns inte på världskartan att jag skulle "gilla" någons profil eller för den delen vara med någon som jag tycker är ful/oattraktiv som så många kvinnor här inne verkar göra...
Jag har inte läst någon som dejtat en person dom tycker är ful/oattraktiv. Det enda man pratar om är att dom inte varit "normsnygg" men vad "normsnygg" innebär verkar lite oklart.

Jag har inte läst någon som dejtat en person dom tycker är ful/oattraktiv. Det enda man pratar om är att dom inte varit "normsnygg" men vad "normsnygg" innebär verkar lite oklart.

Om man bryr sig om vad andra anser om ens dejts utseende så har man nog andra problem. Poängen är att ALLA väljer initialt efter vad de ser. Snygg = gilla/högersvep. Inte snygg = inte gilla/vänstersvep, så att kalla män ytligare än kvinnor är löjligt.

Jag tror att de flesta av oss är rätt ytliga. Men sen när det kommer till valet av partner är det betydligt fler faktorer som börjar spela in.
Även om jag tycker att djupingen är skitsnygg så är det inte hans yttre som fick mig att välja honom. För hans person gör honom till en av dom bästa människorna jag vet. Hans yttre kanske väckte min uppmärksamhet men hans inre fick mig att falla.

Jag har provat flera olika varianter på presentationer och jag ser mindre signifikat förändring i matchningar än på vilka bilder jag har...
Alltså, bilderna är det som påverkar antalet matchningar mest.

Ja bilder är viktiga men för mig är det mer vad som finns på bilderna än utseendet i sig.
Men tinder är skitsvårt! Hur ska man lyckas få fram den man är och veta om personerna man svipar matchar en eller inte? Jag chansade bara.

Jag tror att de flesta av oss är rätt ytliga. Men sen när det kommer till valet av partner är det betydligt fler faktorer som börjar spela in.
Även om jag tycker att djupingen är skitsnygg så är det inte hans yttre som fick mig att välja honom. För hans person gör honom till en av dom bästa människorna jag vet. Hans yttre kanske väckte min uppmärksamhet men hans inre fick mig att falla.

Ytan ger insidan en chans :).

Ja bilder är viktiga men för mig är det mer vad som finns på bilderna än utseendet i sig.
Men tinder är skitsvårt! Hur ska man lyckas få fram den man är och veta om personerna man svipar matchar en eller inte? Jag chansade bara.

Det vet man inte. Då snackar man ett tag och gör sitt bästa för att få till en dejt. Först då kan man säga bu eller bä.

Ja, det är så det får funka. Man får chansa utefter det man vet.

Precis så.

Föraren hade jag antagligen dragit vänster på om han dykt upp på Tinder.
En kompis frågade lite skämtsamt vad som hänt med mitt ariska ideal. Jag tenderar att bara träffa långa, blonda, blåögda och bredaxlade män.
Han passar inte in i min mall alls men jag tycker han är så fin och har en fantastiskt behaglig röst, utstrålar lugn och trygghet.

Tinder är ytligt oavsett kön det är så appen fungerar, några bilder och som bäst en kort text.
Jag tror att jag skulle säga att det är så många använder appen, snarare än att appen fungerar så. Men det var kanske så du menade. Det går ju strängt taget utmärkt att skriva en hyfsat innehållsrik presentation på Tinder, för den som a) gitter bemöda sig och b) tror att andra bryr sig.

Jag tror att jag skulle säga att det är så många använder appen. Det går ju strängt taget utmärkt att skriva en hyfsat innehållsrik presentation på Tinder, för den som a) gitter bemöda sig och b) tror att andra bryr sig.
Sant! Jag syftade med på hur praktiskt används men visst det går att skriva en del (tror det finns någon begränsning på tecken också).

Jag tycker också man kan välja hur ytlig man vill vara. Jag drar bara höger på tinder om mannen/ kvinnan har en presentation som är ganska utförlig och där jag tror vi kan passa. Utseendet är sekundärt. Jag tror inte jag valt bort en enda pga utseendet.
Dessutom kan jag inte säga om jag är attraherad av någon utifrån en bild. Jag måste träffas och se kroppspråk och röst etc.

Tinder måste inte vara ytligt bara för att det är fokus på bilder En bild kan säga supermycket!!!! Och om du tycker att du inte har valt bilder som säger något annat om dig än utseende så säger det också saker om dig..... Förutom det du visar så säger allt du INTE visar på bild också något så man kan bedöma mycket mer än utseende genom att titta på vilka bilder någon har valt ut

Matchat med en tjej och när jag kollar upp henne på ratsit så framgår det att hon är gift. På hennes facebook sida har hon dock angett sig som Singel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka