Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, så är det kanske. Fast här tolkade jag sammanhanget som en som var sugen på testa och föreslog det för en som aldrig hade prövat. Det kändes inte riktigt som de där medvetna överenskommelserna. För mig hade det verkat tryggare om åtminstone ena parten var bekant med arrangemanget.
Men hur går det till när man testar första gången menar du? Någon måste ju kläcka idén, och om båda är okej med det så får man ju diskutera sig fram till en form som passar båda.

Men hur går det till när man testar första gången menar du? Någon måste ju kläcka idén, och om båda är okej med det så får man ju diskutera sig fram till en form som passar båda.
Jag tänkte mig att den som prövar gör det med nån som är van. Vi snackar ju tinderdejting nu, inte att sexpartners som känner varann känner sig fram. Men skitsamma, jag orkar inte dra det vidare.

Jag tänkte mig att den som prövar gör det med nån som är van. Vi snackar ju tinderdejting nu, inte att sexpartners som känner varann känner sig fram. Men skitsamma, jag orkar inte dra det vidare.
Jag tänker som så att om man vill prova, så är det ganska viktigt att ta upp tidigt. När intresset, men inga känslor finns. Sen får man utveckla det allteftersom man lär känna varandra. Jag tror det är lättare att börja så än att ändra dynamiken i ett befintligt förhållande.

@RedHyuuga Som du säger förstår jag inte alls utifrån det du skriver tyvärr. Vill bara ditt bästa och att du inte ska går mer sårad från detta än du redan är. Förstår att det finns delar av storyn du inte kan eller vill berätta av olika skäl, och det är ju självklart upp till dig :) Tror dock det kan vara bra om du läser om ett par sidor bakåt och försöker se hur vi läst det du skrivit, för det är många med mig ser varningstecken. Jag har (också) varit för hung-up på någon efter en förälskelse, och känner så igen mig i dina bortförklaringar. Den värsta gången tog det 1,5 år att gå vidare! Och då hade vi bara hånglat ett par gånger :meh:

Tror fler med mig försöker stötta dig och förklara hur vi läser det du skriver för att du inte ska gå i samma fälla. Då jag vara bemöts av ursäkter ger jag dock upp nu.
Jag frågade mina kollegor jag pratar mycket och som vet hela historien. De säger att jag ej är fixerad vid just honom.

Vet inte om det upplevs så här med tanke på att trådens ämne är dejting och har nämnt honom i samband med ämnet. Det har inget att göra att jag är ”fixerad” vid honom, snarare att jag skriver av mig om tankar/funderingar jag har som rör ämnet. Det blir väldigt OT för den här tråden om jag ska ta upp annat som händer i mitt liv. Därför håller jag mig till sagda ämne.

Men det är väl inte så mycket att fundera över?
Ni sågs en gång, han vill inte ses mer.
Så kan det vara.
Var bara precis som vanligt och lägg inte mer energi på att analysera det där, för din egen skull.
Jag tror inte ni förstår hur jag tänker och jag kan dessvärre inte förklara läget utan att gå in i detalj. Detaljer jag inte vill skriva offentligt av olika anledningar.
Jag vet vad jag tänkte och får bra stöd i min tankegång av kollegor, som vet alla detaljer. Så ni behöver inte oroa er för mig. Läget är under kontroll. :)

@enough Så bra att du skrev till A, känner igen det där att inte våga läsa efteråt hur man formulerade sig, haha^^. Något svar ännu?

---------
Jaha. V skrev i förmiddags att han inte vill träffa mig mer. Har legat i min säng och gråtit sen dess, typ. Fast jag håller med om sånt han skrev, så har jag tänkt att jag velat ge oss mer tid och kommunikation. Men, ja det ville uppenbarligen inte han.

@enough Så bra att du skrev till A, känner igen det där att inte våga läsa efteråt hur man formulerade sig, haha^^. Något svar ännu?

---------
Jaha. V skrev i förmiddags att han inte vill träffa mig mer. Har legat i min säng och gråtit sen dess, typ. Fast jag håller med om sånt han skrev, så har jag tänkt att jag velat ge oss mer tid och kommunikation. Men, ja det ville uppenbarligen inte han.
Oj va tråkigt och synd, kram till dig. Bra att han var tydlig iaf så du inte behöver undrar om varför.

Jag brukar få frågan varför jag inte blir kär i kollegan, han är ju min typ, vi har roligt osv.
Nu har jag en väldigt bra anledning. Han har inte lyssnat på Hassan.
Jag la ut bästa och enklaste kroken, han nappade inte alls :meh:

Oj, vad mycket interessanta diskutioner som varit här under dagen, typiskt att jag är upptagen och inte hinner delta!

Tänkte bara uppdatera lite snabbt att 25-åringen (den utan skägg) kommer till mig i kväll. :love: Vi ska göra hemlagad pizza och kolla på film. Kör med omatchande underkläder... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX