Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast får jag fjärilar i magen och blir glad av att tänka på en person så tänker jag nog att jag är kär i personen, inte att jag bara uppskattar hånglet när det sker :D

Fast som @fickan skrev, det som det skrevs om var skillnaden att hångla med någon man inte har känslor för är att fjärilarna är där bara när man hånglar. Inte när man tänker på personen, då är man nog som sagt närmare kär än inte.
Är det? Jag har noll koll på vilken känsla som är vilken. :(

• Gilla
Reactions: ptr
Alltså.. det finns en annan kille, som verkligen försökt fånga min uppmärksamhet, och idag gjorde han mig alldeles generad. Han var som ett barn på julafton, när han berättade att han var otroligt förälskad i mig :o Att han försökt fånga min uppmärksamhet i tre månader men att jag aldrig tittar på honom på det sättet. Vi har träffats lite nu på sistone genom gemensamma vänner, och han verkar fin som person, men som sagt, jag åker hem snart.

När jag och min vän skulle gå hem springer han efter och nästan skriker ut att vi måste ses på lördag och att han verkligen skulle vilja det! :nailbiting: Vet inte om jag borde, för känner press på att det blir förväntningar på mig. Orkar inte mer drama heller.

Lite trevligt att få den uppmärksamheten dock, särskilt när den sker mitt framför näsan på killen som gjort allt för att övertala den andra killen jag träffat att jag har aids, typ. :meh::laugh: Så ja, mer drama att vänta då?

Vad är skillnaden på förälskelse och kär?
Det beror nog på vem du frågar, ingen solklar definitionsskillnad. Men jag skulle väl säga att man blir förälskad först som sen antingen försvinner, man känner inte känslorna längre eller så håller känslorna i sig och blir till kär.
Nåt sådant :D

• Gilla
Reactions: ptr
Det beror nog på vem du frågar, ingen solklar definitionsskillnad. Men jag skulle väl säga att man blir förälskad först som sen antingen försvinner, man känner inte känslorna längre eller så håller känslorna i sig och blir till kär.
Nåt sådant :D
Så i mitt tidigare inlägg #662 får du gärna byta ut "kär" mot "förälskad" om du vill :)

Vad är skillnaden på förälskelse och kär?
Jag har skrivit det förut - men jag mins fortfarande inte varifrån jag fått det.
Det en relation som så att säga inte blev lärde mig var att kärlek kan vara så mycket mer än det egoistiska privilegiet att älska någon eller bli älskad av någon.

Med det resonemanget skulle förälskelse för mig vara så att säga porten till att älska - medan kärleken liksom kan omfatta allt i skalan från att bry sig mycket om någon, via vänskap och förälskelse och att älska. Men även bortom det, parallelt med känslorna som saknad osv.

Min halva femöring i filosofiska rummet idag!

@enough Så bra att du skrev till A, känner igen det där att inte våga läsa efteråt hur man formulerade sig, haha^^. Något svar ännu?

---------
Jaha. V skrev i förmiddags att han inte vill träffa mig mer. Har legat i min säng och gråtit sen dess, typ. Fast jag håller med om sånt han skrev, så har jag tänkt att jag velat ge oss mer tid och kommunikation. Men, ja det ville uppenbarligen inte han.
Beklagar. Slicka dina sår och kom igen när det känns bättre.

Jahapp change of plans. Malmö ställde in pga sjukdom. Nu dröjer det minst 2 v till nästa gång... Meddelade Vänsterprasslaren att jag hade en liten lucka mitt på dagen. Han svarade inom 5 min att han var pepp haha.

Vinkillen hintade om att han nog vill ha hembesök också. Det vill jag gärna :).

Köpenhamn hörde oväntat av sig. Hen har visst legat sjuk? Får se vad som händer där.

Jag var ut med en (gift) kompis i lördags. Egentligen var det väldigt dåligt med bra typer ute, men vi spanade in en ensam man vid bardisken på det första stället. Han såg trevlig ut. Då vi gick till nästa så frågade jag mannen om han ska med - vilket han var positiv till. Vi satte oss ner på en annan bar och pratade. Han var singel, såg bra ut och verkade trevlig.
Vi skulle alla ta samma taxi hem - alla till sig, men han hintade om att jag skulle stanna hos honom (mitt hem var liksom sist på alla "hållplatser"), men jag sa att jag nog ska hem. Det blev ändå så att bara han och jag åkte samma taxi, men...jag steg inte av där och han klappade mig på benet då han steg ut.
Dagen efter skrev jag på messenger och tackade för trevligt inslag i tjejkvällen. Sent omsider skrev han tillbaka att det var trevligt osv osv.
Hmm...jag skulle gärna träffa denna man igen och se hur intressant han är och OM han ens är intressant. Hade egentligen tänkt föreslå en fika i mitt första meddelande, men det blev inte så då jag tyckte att vi väl kunde skapa en kontakt först. ...och nu väntar jag på att han ska skriva nåt. ...vilket han kanske inte gör.
Han bor ensam med sin tonåriga dotter på heltid. Mamman flyttade från orten för ca 2 månader sedan. Antar att han har fullt upp och kanske inte prioriterar damer just nu. Nå, vi får se. Lär väl "springa på honom" någon gång - men med min tur har han redan träffat någon ny då.
Inte ett ljud från mannen :( Ikväll tänker jag skicka nåt löjligt "hur har din vecka varit"-meddelande till honom. Måste ju testa och kolla responsen.

Nu har jag och prästen pratat dominansförhållanden senaste dygnet och jag har kommit fram till att jag inte är intresserad. Till en början kändes det spännande och kanske aktuellt att ha det på en blygsam nivå, men vid vidare eftertanke så har jag insett att jag inte är intresserad av att bli placerad på en piedestal vilket hela dominatrix-grejen bygger på. Jag gillar BDSM i sängen, men annars i livet vill jag bara få vara Singo. Jag har dessutom väldigt dåliga erfarenheter av att just befinna mig piedestal och även om det kanske är skillnad på verkliga livet och BDSM-lek så lämnar det ändå en dålig eftersmak hos mig. Dessutom... jag har ärligt talat inte samvete att dominera över någon. Jag är på tok för empatiskt lagd (på gott och ont) för att det skulle falla naturligt för mig.

Nu har jag och prästen pratat dominansförhållanden senaste dygnet och jag har kommit fram till att jag inte är intresserad. Till en början kändes det spännande och kanske aktuellt att ha det på en blygsam nivå, men vid vidare eftertanke så har jag insett att jag inte är intresserad av att bli placerad på en piedestal vilket hela dominatrix-grejen bygger på. Jag gillar BDSM i sängen, men annars i livet vill jag bara få vara Singo. Jag har dessutom väldigt dåliga erfarenheter av att just befinna mig piedestal och även om det kanske är skillnad på verkliga livet och BDSM-lek så lämnar det ändå en dålig eftersmak hos mig. Dessutom... jag har ärligt talat inte samvete att dominera över någon. Jag är på tok för empatiskt lagd (på gott och ont) för att det skulle falla naturligt för mig.

Förstår dig.
Jag har fått förslaget, tyckte först det var lite spännande. Trevligt med någon som vill handla massa prylar till mig och Molnet :angel:
Han såg bra ut och verkade vettig annars.

Sen ändrade jag mig, jag är för självständig och skulle inte klara av det.
Jag är tvärtom en bitchig typ men inte på beställning och inte för att någon vill att jag ska vara det.

Förstår dig.
Jag har fått förslaget, tyckte först det var lite spännande. Trevligt med någon som vill handla massa prylar till mig och Molnet :angel:
Han såg bra ut och verkade vettig annars.

Sen ändrade jag mig, jag är för självständig och skulle inte klara av det.
Jag är tvärtom en bitchig typ men inte på beställning och inte för att någon vill att jag ska vara det.

Håller med dig. Lägger ingen värdering i att andra väljer att ha dessa relationer, men det är helt enkelt inte för mig. Mig får man helt enkelt inte dyrka, är en ny regel jag har :angel:

Haha, jag gick in och misärsvepte lite på Tinder igår på rent trots. Svepte höger på ett par stycken, fick en match som frågade hur det var och äsch jag tänkte här gäller ärlighet från början, han skriver säkert inget mer, men aja. Men kors i taket, han har svarat tbx. En som sökte vänskap i första hand som ev kan övergå i något. Låter passande.

Såååå besviken på 25-åringen, det blev inget mys eller hångel eller nåt igår, även om jag tyckte jag signalerade ganska tydligt att jag ville det... :arghh: Men jag kanske inte är så bra på det här med kroppsspråk och sådant... :( Eller att vi båda var lite för blyga, eller han kanske helt enkelt inte tyckte om mig när vi båda var nyktra...

Mina kompisar teoriade om att han inte ville nåt pga att jag har bilder på mitt ex i vardagsrummet (har en stor collage med hundar, hästar och några bilder på mig och honom), men det känns lite långsökt tycker jag? Vi pratade om lite allt möjligt men han frågade aldrig om bilderna eller verkade ens lägga märka till dom. Har såklart berättat att exet flyttat ut för ett tag sen.

Risken med att sättas på piedestal är ju att det enligt min erfarenhet brukar komma fram fula sidor hos dyrkaren om man inte lever upp till förväntningarna.

Jo, det blev ju lite så sist, fast i en alldeles riktig relation. Sedan upplever jag lite att ens handlingsutrymme begränsas. Man vågar inte säga eller göra någonting som ligger utanför partnerns förväntningar på en, eller bild av en, just för att man inte vill möta dessa fula sidor. Nej, jag vill nog umgås med människor som har en realistisk bild av mig och tycker om mig för den väldigt verkliga människa jag är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX