Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade för första gången i telefon igår med en jag chattat ganska länge med på Tinder. Han checkar verkligen allt som jag trodde att jag sökte när jag började använda appen, och nu får jag typ panik över tanken! Som vanligt påbörjar jag mitt ”katastrof-tänkande” som jag kallar det, och har redan börjat tänka på allt som eventuellt skulle vara mindre bra om vi skulle bli ett par. Har alltså inte ens träffat människan:banghead:
Hur var det där med att bara chilla lite?:angel::cool:

Jag fungerar likadant :meh: Gillade som sagt verkligen A, vilket innebär att jag såklart har förberett mig på att han kommer att dumpa mig så nu har jag eldat igång kontakten med några andra under tiden för att veta att jag landar säkert vid fallet. Vi har alltså en drink inbokad på lördag.

Senast ändrad:
Vågar inte läsa hur jag formulerade mig till A igår, blä... inget svar än.

Men nu vill jag också prata sex, läst allt ni skrivit i den spännande diskussionen utan att ha tid att skriva själv! :)

Jag hör till dom som också har svårt att prata med ny sexpartner och har lätt att känna mig "dålig och tråkig" i sängen ifall den andra är mer aktiv och initiativrik. Jag tycker det har hjälpt att säga just det, att man är lite osäker och kan ha svårt att säga/ veta hur man vill ha det. Då har man öppnat upp med det och det blir lättare att kommunicera och mindre prestationsångest.
Nåt jag är bra på däremot är att se till att jag får orgasm. Det är bra att ha som utgångspunkt tror jag att ha ansvar för sin egen orgasm, det är inte partnern som ska prestera det. Innebär ofta att jag smeker mig själv, partnern är ju ändå i högsta grad delaktig genom att finnas där och göra det ännu skönare genom att smeka bröst osv. Bra "skola" också för partnern att se hur man gör för att bäst få till det, i stället för att man ger instruktioner verbalt. Och mycket prestationsångest försvinner!

Så till problemet att ha svårt att få orgasm, och att inte gilla onani. Jag tror ju utifrån egen erfarenhet att det kan gå hand i hand. Jag såg aldrig nån poäng med att göra det och hade bara fått orgasm i sömnen... Men när jag började ha sex (ganska sen debut) och så småningom faktiskt lyckas få orgasm och "fatta" hur man gör, då blev det även "kul" med onani. Tänder inte på mig själv, utan det är ju fantasier i huvet som får igång en, och vetskapen om att det ska leda till orgasm.
Ett konkret tips som kanske kan funka för nån mer än mig (för mig är det helt avgörande, och var en aha-upplevelse när jag fattade det) är att INTE fokusera på att slappna av, utan knipa och spänna emot i stället när det börjar kännas skönt. Jag behöver själv oftast även knipa ihop benen för att komma, vilket gör att jag sällan kommer av samlag. Samlag (själva knullandet) blir för mig i stället ett väldigt skönt förspel.
Och som sagt, att huvet är med är väldigt viktigt för att få orgasm. Finns det nån fantasi som triggar extra, använd den! Jag kommer så gott som alltid av en konstig och pinsam fantasi som inte ens har med sex att göra, men har accepterat den som mitt säkra orgasmkort och det är bra att ha ett sånt.

Och det där med "bra sex", det handlar så mycket mer om attityd och kommunikation än om tekniska färdigheter och preferenser tycker jag. Och sånt kan man ofta känna av tidigt, redan innan man har sex. Sen har man ju inte sex på samma sätt med två olika personer, utan man trevar sig fram lite och hittar vad som funkar för just oss. Gillar man varann brukar det kännas bra även om allt inte är perfekt.

Vågar inte läsa hur jag formulerade mig till A igår, blä... inget svar än.

Men nu vill jag också prata sex, läst allt ni skrivit i den spännande diskussionen utan att ha tid att skriva själv! :)

Jag hör till dom som också har svårt att prata med ny sexpartner och har lätt att känna mig "dålig och tråkig" i sängen ifall den andra är mer aktiv och initiativrik. Jag tycker det har hjälpt att säga just det, att man är lite osäker och kan ha svårt att säga/ veta hur man vill ha det. Då har man öppnat upp med det och det blir lättare att kommunicera och mindre prestationsångest.
Nåt jag är bra på däremot är att se till att jag får orgasm. Det är bra att ha som utgångspunkt tror jag att ha ansvar för sin egen orgasm, det är inte partnern som ska prestera det. Innebär ofta att jag smeker mig själv, partnern är ju ändå i högsta grad delaktig genom att finnas där och göra det ännu skönare genom att smeka bröst osv. Bra "skola" också för partnern att se hur man gör för att bäst få till det, i stället för att man ger instruktioner verbalt. Och mycket prestationsångest försvinner!

Så till problemet att ha svårt att få orgasm, och att inte gilla onani. Jag tror ju utifrån egen erfarenhet att det kan gå hand i hand. Jag såg aldrig nån poäng med att göra det och hade bara fått orgasm i sömnen... Men när jag började ha sex (ganska sen debut) och så småningom faktiskt lyckas få orgasm och "fatta" hur man gör, då blev det även "kul" med onani. Tänder inte på mig själv, utan det är ju fantasier i huvet som får igång en, och vetskapen om att det ska leda till orgasm.
Ett konkret tips som kanske kan funka för nån mer än mig (för mig är det helt avgörande, och var en aha-upplevelse när jag fattade det) är att INTE fokusera på att slappna av, utan knipa och spänna emot i stället när det börjar kännas skönt. Jag behöver själv oftast även knipa ihop benen för att komma, vilket gör att jag sällan kommer av samlag. Samlag (själva knullandet) blir för mig i stället ett väldigt skönt förspel.
Och som sagt, att huvet är med är väldigt viktigt för att få orgasm. Finns det nån fantasi som triggar extra, använd den! Jag kommer så gott som alltid av en konstig och pinsam fantasi som inte ens har med sex att göra, men har accepterat den som mitt säkra orgasmkort och det är bra att ha ett sånt.

Och det där med "bra sex", det handlar så mycket mer om attityd och kommunikation än om tekniska färdigheter och preferenser tycker jag. Och sånt kan man ofta känna av tidigt, redan innan man har sex. Sen har man ju inte sex på samma sätt med två olika personer, utan man trevar sig fram lite och hittar vad som funkar för just oss. Gillar man varann brukar det kännas bra även om allt inte är perfekt.
:bow:

Hejsan!
Jag bara måste fråga rent generellt vad ni tycker om en sak.
På min jobbmail har jag fått ett mail från en kollega. Det inleds trevligt och sedan beskriver han att han känner att han varit avvaktande mot mig men det är för att han inte kan hantera sina känslor bra. (Letar hus med frun...)
Sen beskriver han hur vacker jag är och rolig och hur allt gungar.
Han vill ses efter jobbet och ta en kopp kaffe och berätta mera.
Jag tror detta är ett skämt. Vi har en utmärkt kontakt och han är inte avvaktande utan tvärtom. Hans fru är 20 år yngre än jag och verkligen vacker. Han vet att jag är minst sagt upptagen då jag är i ett förhållande med en av hans närmaste vänner på jobbet.
Ok. Om någon tagit hans dator och skrivit detta är det okej då? Är det roligt?

Hejsan!
På min jobbmail har jag fått ett mail från en kollega. Det inleds trevligt och sedan beskriver han att han känner att han varit avvaktande mot mig men det är för att han inte kan hantera sina känslor bra. (Letar hus med frun...)
Jag tror detta är ett skämt. Vi har en utmärkt kontakt och han är inte avvaktande utan tvärtom. Hans fru är 20 år yngre än jag och verkligen vacker. Han vet att jag är minst sagt upptagen då jag är i ett förhållande med en av hans närmaste vänner på jobbet.
Men fy va gränslöst! Oavsett om det är ett skämt eller inte så tycker jag det där var riktigt olämpligt.

Tror du är den som har bäst insikt i att veta om det är ett skämt eller ej, men tror du det så hade jg nog rekommenderat att fråga honom öga mot öga om det var han som skrivit det eller någon annan. Är det ett skämt hade jag nog dessutom övervägt att nämna det för skyddsombud/chef, för uppenbarligen tillhör det ingen jargong du är bekväm med. Visar det sig att han var ärlig hade jag nog bara sagt tack, men nej tack och låtit varit så, så länge kollegan respekterar det.

Hejsan!
Jag har svårt att se någon rolig humor. Om någon vill pranka dig el kollegan, är det inget roligt prank.

Hejsan!

Det är inte roligt oavsett vem som har skrivit det. Man uttrycker sig inte så på jobbet helt enkelt.

Hejsan!

Jag tror bara jag hade svarat "Om detta är ett skämt så är det inte roligt. Är det sant så får du dessvärre hålla dina känslor för dig själv, jag är inte intresserad av annat än vara kollegor".

Fredagen är räddad. Först ska jag träffa Malmö, och sen ta en pilsner i vårsolen med Vinkillen. Vinis är verkligen kanon! Och jag är fortfarande lite rädd för att ligga med honom för han har potential att bli en sådan fin vän.

I helgen hade jag en väldigt intensiv kontakt med Köpenhamn, men efter att jag svarat på frågan om vilken musik jag gillade så har det varit nästan helt tyst (dålig musiksmak har fått en ny innebörd tror jag haha). Sista meddelandet har han inte ens läst... Så nog ganska kört där tyvärr.

En fråga. Efter en lång sexchat med Prästen så har det visat sig att han verkar söka en slavdrivare lite sådär överlag i livet, och ekonomiskt :nailbiting: Han verkar vettig annars och vi har pratat i nästan två veckor nu. Han frågar hur jag ställer mig till det och jag vet inte vad jag ska svara. Nu tvivlar jag på att detta skulle passa mig, men vad anser ni, är det moraliskt riktigt att köra med någon och låta denna betala saker åt än? Samtycke finns ju såklart, uppenbarligen har ju denna person sökt upp relationen själv, men jag är ändå tveksam till om man utnyttjar någon.

Vad skönt ni svarar. Först tänkte jag bara att hur har jag kunnat läsa honom så fel eftersom jag inte kännt minsta tendens till raggande.
Sen kände jag att det var gränslöst och fel och att någon annan skrivit det och då blir jag sur. Detta finns på vår jobbmejl och jag vill inte ha trams där.
Sedan kunde ju nån blivit sårad?! Tänk om jag blivit sårad eller nåns partner svartis. Ja det känns så himla lågt!

En fråga. Efter en lång sexchat med Prästen så har det visat sig att han verkar söka en slavdrivare lite sådär överlag i livet, och ekonomiskt :nailbiting: Han verkar vettig annars och vi har pratat i nästan två veckor nu. Han frågar hur jag ställer mig till det och jag vet inte vad jag ska svara. Nu tvivlar jag på att detta skulle passa mig, men vad anser ni, är det moraliskt riktigt att köra med någon och låta denna betala saker åt än? Samtycke finns ju såklart, uppenbarligen har ju denna person sökt upp relationen själv, men jag är ändå tveksam till om man utnyttjar någon.
Men det är väl rätt klart att det inte är okej? Du går ju själv inte igång på det sexuellt, då skulle det ju bara handla om att få saker betalda.

Skit i vad som är moraliskt riktigt och fundera på vad du själv vill. Om det inte känns otänkbart, börja i liten skala och utöka efterhand OM det känns bra för er båda. Har han provat det innan? En del saker känns annars bättre i fantasin än de gör irl.

Vad skönt ni svarar. Först tänkte jag bara att hur har jag kunnat läsa honom så fel eftersom jag inte kännt minsta tendens till raggande.
Sen kände jag att det var gränslöst och fel och att någon annan skrivit det och då blir jag sur. Detta finns på vår jobbmejl och jag vill inte ha trams där.
Sedan kunde ju nån blivit sårad?! Tänk om jag blivit sårad eller nåns partner svartis. Ja det känns så himla lågt!

Jag gissar att det kan klassas som sexuella trakasserier vilket de flesta arbetsgivare anser är oacceptabelt (med tanke på metoo etc). Man ska vara försiktig med hur man uttrycker sig gentemot kollegor.

Så ska jag göra Singoalla!
Det där med moneyslave sägs vara vanligt och de blir sexuellt upphetsande av att betala för någon annan.
Jag skulle vara ytterst försiktig eftersom det inte tänder mig ett dugg. Som en lek någongång om det var jätteviktigt för den andra.Att ha en sugardaddy är precis motsatt det jag vill vara. Jag vill vara självständig och ha råd att vara ihop med vem jag vill. Tror du är lite lika om jag gissar.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag gissar att det kan klassas som sexuella trakasserier vilket de flesta arbetsgivare anser är oacceptabelt (med tanke på metoo etc). Man ska vara försiktig med hur man uttrycker sig gentemot kollegor.
Ja och det är tex därför detta känns så falskt. Han är smart och korrekt.
Dessutom så säker och charmig så han skulle ha kollat upp mitt intresse på ett mindre bestående sätt.
Men usch nu börjar det kännas jobbigt.

Nu pratar jag inte om mig, jag tror som sagt inte detta är för mig. Jag undrade mer överlag om dessa relationer.

Mitt svar är ändå detsamma. Går man själv igång sexuellt så är det en sak, gör man det inte är det en annan.

Det är väl inte så svårt att svara på? Svara det du känner, att det inte är din grej men att du inte vet vad du tycker i övrigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka