Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du att hans ev lögn skulle sabba er arbetsrelation? Den skulle väl bara påverkas om du faktiskt fick reda på att han ljög.
Sanningen brukar ha en tendens att komma fram, men tänker inte lägga någon energi på det. Har is i magen och hittar sakta men säkert tillbaka till mig själv.

Jag hade tyckt det vore intressant att få åka till det företaget och träffa honom ensam, för att se hur han är. Om han är undvikande eller om han är som vanligt, det skulle underlätta för mig för att kunna gå vidare med gott samvete. :)

• Gilla
Reactions: ptr
Hej! Får man bara kasta sig in här?! Nybliven singel och jag har precis (äntligen) skaffat Tinder. :D Har följt denna tråd i tysthet ett tag och tycker ni har så mycket kloka råd att komma med oftast. Har dessutom bestämt att det här året ska handla om bara mig och i det inkluderar att bli aktiv på buke igen.

Så till diskussionen. Hur inleder ni samtal på Tinder? Tänkte iskallt att den som först får upp att man matchat skulle skriva något, men det tänker tydligen inte grabbarna. :cautious: Och hur tydliga är ni med vad ni vill ha? Har sett ett par profiler där det tydligt står att dom vill träffa någon seriös, men jag är precis tvärtom, vill träffa roliga människor och ligga lite typ? Samt dejta, har aldrig gjort det tidigare! Borde man skriva något om det i sin profil?

Älskar buke! Vad kul dert ska bli att bli aktiv igen. :love:

Hej! Får man bara kasta sig in här?! Nybliven singel och jag har precis (äntligen) skaffat Tinder. :D Har följt denna tråd i tysthet ett tag och tycker ni har så mycket kloka råd att komma med oftast. Har dessutom bestämt att det här året ska handla om bara mig och i det inkluderar att bli aktiv på buke igen.

Så till diskussionen. Hur inleder ni samtal på Tinder? Tänkte iskallt att den som först får upp att man matchat skulle skriva något, men det tänker tydligen inte grabbarna. :cautious: Och hur tydliga är ni med vad ni vill ha? Har sett ett par profiler där det tydligt står att dom vill träffa någon seriös, men jag är precis tvärtom, vill träffa roliga människor och ligga lite typ? Samt dejta, har aldrig gjort det tidigare! Borde man skriva något om det i sin profil?

Jag brukar skriva något enkelt i stil med "Hälsningsfras" + "Fråga om hur läget är" + "eventuell kommentar/fråga gällande något i hans profiltext eller bild". Brukar inte lägga allt för mycket tanke-energi på första meddelandet utan mest markera *hej, vi har matchat, nu inleder jag en konversation*. Bryr mig aldrig om vem som skriver/matchar först.

När det gäller vad jag vill ha blir det lite klurigare. När jag får frågan om vad jag söker på Tinder svarar jag alltid att jag egentligen inte vet utan att det beror på personen jag skriver med. Jag söker både ölsällskap, lösare typer av relationer och råkar det kanske vara the one jag springer på är ju det bara roligt. För mig är det mycket skönare att gå in med din inställningen vid en första träff/dejt, istället för att ha en tydlig målbild att jämföra med; "är det framtida man-material jag har framför mig eller ej". Det tar bort min inre press. Jag har dock inte alls skrivit ut något om detta i min profil.

@transmission Det är nog den som är mest vågad som skriver först. Skulle nog själv behöva bli lite mer framåt vad gäller exempelvis Tinder. ;)
Jag läser vad folk skrivit, och det är helt klart en faktor om det blir höger eller vänster.

Välkommen hit, såklart får du kasta dig in här. Har själv inga bra råd angående tinder eller hälsningsfraser, är inge vidare på det där. :p

• Gilla
Reactions: ptr
@Masqueradee ah, ja det är väl som du säger, bara skriva! Måste ta lite mod till mig. Smart att tänka så prestationslöst om att ses också.

@Sharpless jag försöker komma ihåg att läsa vad alla skriver i sin presentation, men ibland blir jag så ivrig över hur personen ser ut att jag ger en like utan att tänka (läsa) efter. :angel:

@RedHyuuga Tack! Hehe, jag ska försöka bli proffs!

En fråga till då, hur många skriver ni med samtidigt och hur har ni koll på alla? Har redan fått fyra matches och vill skriva till alla. Hur många bollar i luften klarar man av att hålla samtidigt?? :nailbiting:

Rolig twist. Prästen (nu kallar jag honom Prästen även fast han inte är just präst, en vän har börjat kalla honom för det så jag fortsätter på samma spår) skrev precis att han letar efter någon som inte är så vaniljig, som vågar lite. Jag höll på att sätta mackan i halsen. Vad sjukt otippat.. eller inte alls otippat? Jag vet inte, men han återupptog definitivt min uppmärksamhet i alla fall.

Rolig twist. Prästen (nu kallar jag honom Prästen även fast han inte är just präst, en vän har börjat kalla honom för det så jag fortsätter på samma spår) skrev precis att han letar efter någon som inte är så vaniljig, som vågar lite. Jag höll på att sätta mackan i halsen. Vad sjukt otippat.. eller inte alls otippat? Jag vet inte, men han återupptog definitivt min uppmärksamhet i alla fall.
Har en kollega som är väldigt religös - har aldrig hört någon vara så snuskig som henne :) Verkligen inte mjäkig eller dömande. En fantastisk person, men som även älskar Jesus. Förändrande helt min syn på troende.

Kände att denna hör hemma här.

Bifogade filer

• 36399148-E540-482A-9258-5446BF25DA5F.webp
    36399148-E540-482A-9258-5446BF25DA5F.webp
    88,5 KB · Visningar: 215
Sanningen brukar ha en tendens att komma fram, men tänker inte lägga någon energi på det. Har is i magen och hittar sakta men säkert tillbaka till mig själv.

Jag hade tyckt det vore intressant att få åka till det företaget och träffa honom ensam, för att se hur han är. Om han är undvikande eller om han är som vanligt, det skulle underlätta för mig för att kunna gå vidare med gott samvete. :)
Förstår att du vill träffa honom, men förstår inte vad du menar med ”med gott samvete”? Han dumpade dig, varför skulle du ha dåligt samvete för det? :confused:

Jag fattar likt @Ceta inte alls vad du menar med att kunna gå vidare med gott samvete, när det var han som bröt för att ta upp relationen med sitt ex..? Jag tycker att idén med att åka till hans jobb (igen) mest låter som svepskäl för att träffa honom.

Herregud. Idag känner jag mig som 132 istället för 32. Tydligen har jag kommit till den åldern där man bör värma upp innan man har morgonsex för jag lyckades sträcka mig så illa i ryggen att jag inte kunnat ta ett normaldjupt andetag på hela dagen. :o:rofl:

Men djupingen tappade upp ett bad åt mig och fixade våfflor med färska jordgubbar till brunch. Toppat med lite smärtstillande. Men det är onekligen dåligt för min hälsa att hänga hos honom. :rofl: förra gången blev jag magsjuk och nu ryggen. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 721
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka