Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud. Idag känner jag mig som 132 istället för 32. Tydligen har jag kommit till den åldern där man bör värma upp innan man har morgonsex för jag lyckades sträcka mig så illa i ryggen att jag inte kunnat ta ett normaldjupt andetag på hela dagen. :o:rofl:

Men djupingen tappade upp ett bad åt mig och fixade våfflor med färska jordgubbar till brunch. Toppat med lite smärtstillande. Men det är onekligen dåligt för min hälsa att hänga hos honom. :rofl: förra gången blev jag magsjuk och nu ryggen. O_o
Ähä - då får han anledning att rå om dig lite extra. Lite knådande på den ryggen är väl inte fel det heller!

Hej! Får man bara kasta sig in här?! Nybliven singel och jag har precis (äntligen) skaffat Tinder. :D Har följt denna tråd i tysthet ett tag och tycker ni har så mycket kloka råd att komma med oftast. Har dessutom bestämt att det här året ska handla om bara mig och i det inkluderar att bli aktiv på buke igen.

Så till diskussionen. Hur inleder ni samtal på Tinder? Tänkte iskallt att den som först får upp att man matchat skulle skriva något, men det tänker tydligen inte grabbarna. :cautious: Och hur tydliga är ni med vad ni vill ha? Har sett ett par profiler där det tydligt står att dom vill träffa någon seriös, men jag är precis tvärtom, vill träffa roliga människor och ligga lite typ? Samt dejta, har aldrig gjort det tidigare! Borde man skriva något om det i sin profil?

Älskar buke! Vad kul dert ska bli att bli aktiv igen. :love:

Välkommen!

Jag börjar med ett hej, sen tar jag det därifrån.
Ibland flyter det på fint och ibland dör set efter tre meningar typ.

När någon frågar vad jag svarar svarar jag oklart. Det är väldigt oklart som det mesta med mig, jag vet bara vad jag inte vill :p

@Bison Tack! Hittills går det rätt bra, snackar med en gullig kille som kom med värsta pangfrågan: "Vad tror du jag skulle bli förvånad över som står i din bokhylla?". Kände världens press först innan jag kom på att jag nog ändå har massa saker i bokhyllan folk blir förvånade över (typ min Buzz Lightyear :love:). Kul ändå att några är lite uppfinningsrika i starten.

Nu har jag också precis råkat skicka en superlike, vanligt misstag har jag förstått? Tur det var en gullig en :p
Det här med att ses då, hur tänker ni? Jag känner själv att jag är en sån person som gärna ses på en öl ganska snabbt för orka konversera i evigheter liksom och det är inte direkt chattkompisar jag är ute efter. :D

En ny fråga... Tinder loggade precis ut mig och vill av någon anledning inte logga in igen. Försvinner alla ens matchningar ifall man ominstallerar appen?

@Bison Tack! Hittills går det rätt bra, snackar med en gullig kille som kom med värsta pangfrågan: "Vad tror du jag skulle bli förvånad över som står i din bokhylla?". Kände världens press först innan jag kom på att jag nog ändå har massa saker i bokhyllan folk blir förvånade över (typ min Buzz Lightyear :love:). Kul ändå att några är lite uppfinningsrika i starten.

Nu har jag också precis råkat skicka en superlike, vanligt misstag har jag förstått? Tur det var en gullig en :p
Det här med att ses då, hur tänker ni? Jag känner själv att jag är en sån person som gärna ses på en öl ganska snabbt för orka konversera i evigheter liksom och det är inte direkt chattkompisar jag är ute efter. :D

Jag vill gärna ses snabbt. Det är så stor skillnad att verkligen träffas irl så jag vill få det avklarat :D

Jag fattar likt @Ceta inte alls vad du menar med att kunna gå vidare med gott samvete, när det var han som bröt för att ta upp relationen med sitt ex..? Jag tycker att idén med att åka till hans jobb (igen) mest låter som svepskäl för att träffa honom.
Kollegan på jobbet förstod precis vad jag menade när jag sa samma sak till henne om att åka dit och se hur läget ligger. Ni måste inte förstå här och det är inget svepskäl för att träffa just honom, om det nu måste vara ett svepskäl är det för det företaget ligger väldigt varmt om mitt hjärta och det är ej pga att han jobbar där. Det är pga andra orsaker.

Förstår att du vill träffa honom, men förstår inte vad du menar med ”med gott samvete”? Han dumpade dig, varför skulle du ha dåligt samvete för det? :confused:
Nej, det är inte som träffa honom specifikt och sen har han inte dumpat mig då vi aldrig varit ihop, mer talat om hur läget låg. Svårt att förklara hur, men det skulle kännas enklare för min del att gå vidare, t ex om han är undvikande ja då vet jag eller om han är sitt vanliga ja, bra då kan vi prata som innan han bjöd in sig till mig.

@enough Jag tycker det känns som om vi fungerar ganska lika du och jag. När jag inte hörde något från V på 5 dagar intalade jag ju mig själv att han inte ville ses mer. Men jag ville ju det, så jag smsade. Och visst ville han ses, inga tveksamheter där. Det är lätt att man går och tänker för mycket och lägger över sina egna tankar på den andra. Kommunikation ska vara bra sägs det... :angel::D
Men - vad vill du? Vill du träffa honom mer? Det är ju den viktigaste frågan. För vill du inte det tycker jag du ska avsluta det på ett schysst sätt. Jag tycker det är schysstast att inte bara låta det rinna ut i sanden. Och vill du träffas som friends with benefits får du ju också höra av dig och prata med honom om det. Kul att "kompisen" kommer ikväll! Spännande!
Tack för ditt kloka svar! Jag har nu äntligen fått tummen ur och skrivit till A som jag känner, att jag vill checka av var vi står och att om vi ska ses mer så får det kanske bli mer sporadiskt och utan stängda dörrar mot annat. Nu beror det förstås mycket på vad som händer med "annat" men om det nu inte skulle bli en uppslukande akutförälskelse där så vill jag ju gärna träffa A mer. Är väldigt attraherad av honom och kan se oss ha bra ligg och tex skoj ihop med en flaska vin och ett par gitarrer i en park i sommar. Men vill ha det "klargjort" att det inte blir mer än så och slippa förväntningar. Får se vad han svarar...

Fick förresten inget besök igår. Hade hänt honom en jobbig grej så han pallade inte, och jag förstår det. Ändå börjar man ju nojja över om han fått kalla fötter osv. Men vi har hörts lite ikväll så känns bättre nu, han verkar peppad på att ses i helgen.

Nej, det är inte som träffa honom specifikt och sen har han inte dumpat mig då vi aldrig varit ihop, mer talat om hur läget låg. Svårt att förklara hur, men det skulle kännas enklare för min del att gå vidare, t ex om han är undvikande ja då vet jag eller om han är sitt vanliga ja, bra då kan vi prata som innan han bjöd in sig till mig.

No offence, men du verkar smått fixerad vid honom. Enklast för dig är att bara släppa det, gå vidare och bete dig som vanligt om ni ses, utan att fundera så mycket på vad han gör eller hur han beter sig.

No offence, men du verkar smått fixerad vid honom. Enklast för dig är att bara släppa det, gå vidare och bete dig som vanligt om ni ses, utan att fundera så mycket på vad han gör eller hur han beter sig.
Det är jag inte, så ni har uppfattat fel. Så bara för jag har lite tankar och funderingar är jag fixerad, hmm intressant. Håller inte med själv.

De jag är fixerade över existerar inte ens. Karaktärer från filmer. :love:

• Gilla
Reactions: ptr
@RedHyuuga Som du säger förstår jag inte alls utifrån det du skriver tyvärr. Vill bara ditt bästa och att du inte ska går mer sårad från detta än du redan är. Förstår att det finns delar av storyn du inte kan eller vill berätta av olika skäl, och det är ju självklart upp till dig :) Tror dock det kan vara bra om du läser om ett par sidor bakåt och försöker se hur vi läst det du skrivit, för det är många med mig ser varningstecken. Jag har (också) varit för hung-up på någon efter en förälskelse, och känner så igen mig i dina bortförklaringar. Den värsta gången tog det 1,5 år att gå vidare! Och då hade vi bara hånglat ett par gånger :meh:

Tror fler med mig försöker stötta dig och förklara hur vi läser det du skriver för att du inte ska gå i samma fälla. Då jag vara bemöts av ursäkter ger jag dock upp nu.

Det är jag inte, så ni har uppfattat fel. Så bara för jag har lite tankar och funderingar är jag fixerad, hmm intressant. Håller inte med själv.

De jag är fixerade över existerar inte ens. Karaktärer från filmer. :love:

Men det är väl inte så mycket att fundera över?
Ni sågs en gång, han vill inte ses mer.
Så kan det vara.
Var bara precis som vanligt och lägg inte mer energi på att analysera det där, för din egen skull.

Pratade för första gången i telefon igår med en jag chattat ganska länge med på Tinder. Han checkar verkligen allt som jag trodde att jag sökte när jag började använda appen, och nu får jag typ panik över tanken! Som vanligt påbörjar jag mitt ”katastrof-tänkande” som jag kallar det, och har redan börjat tänka på allt som eventuellt skulle vara mindre bra om vi skulle bli ett par. Har alltså inte ens träffat människan:banghead:
Hur var det där med att bara chilla lite?:angel::cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31