Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fredagen är räddad. Först ska jag träffa Malmö, och sen ta en pilsner i vårsolen med Vinkillen. Vinis är verkligen kanon! Och jag är fortfarande lite rädd för att ligga med honom för han har potential att bli en sådan fin vän.

I helgen hade jag en väldigt intensiv kontakt med Köpenhamn, men efter att jag svarat på frågan om vilken musik jag gillade så har det varit nästan helt tyst (dålig musiksmak har fått en ny innebörd tror jag haha). Sista meddelandet har han inte ens läst... Så nog ganska kört där tyvärr.
Får man fråga vad du resp han har för musiksmak? Det är lite intressant då jag är sådan som tycker det är jätteviktigt :D

Mitt svar är ändå detsamma. Går man själv igång sexuellt så är det en sak, gör man det inte är det en annan.

Det är väl inte så svårt att svara på? Svara det du känner, att det inte är din grej men att du inte vet vad du tycker i övrigt.

Ja alltså, jag vet ju inte om jag går igång på det sexuellt eftersom jag aldrig provat det. Att vara dominant i sängen har god erfarenhet av. Jag tror inte jag har samvete att låta någon köpa saker till mig, men om han vill ta ut mig på middag och sedan vara undergiven i sängen så tror jag inte jag skulle motsäga mig. Det finns ju olika nivåer på det, tänker jag. Jag skulle aldrig be någon köpa mig en dyr väska, och har dessutom svårt att se att det skulle ge mig någon tillfredsställelse.

Ja alltså, jag vet ju inte om jag går igång på det sexuellt eftersom jag aldrig provat det. Att vara dominant i sängen har god erfarenhet av. Jag tror inte jag har samvete att låta någon köpa saker till mig, men om han vill ta ut mig på middag och sedan vara undergiven i sängen så tror jag inte jag skulle motsäga mig. Det finns ju olika nivåer på det, tänker jag. Jag skulle aldrig be någon köpa mig en dyr väska, och har dessutom svårt att se att det skulle ge mig någon tillfredsställelse.
Då är det kanske det som är ditt svar?

Skit i vad som är moraliskt riktigt och fundera på vad du själv vill. Om det inte känns otänkbart, börja i liten skala och utöka efterhand OM det känns bra för er båda. Har han provat det innan? En del saker känns annars bättre i fantasin än de gör irl.

Han har inte testat det innan säger han men har mycket erfarenhet av dominans/underkastelse i sängen, och tror att han skulle tycka mycket om det.

Då är det kanske det som är ditt svar?

Så kan det nog bli!

Är ändå nyfiken på den moraliska aspekten i det, med två samtyckande vuxna som går gång sexuellt på att den ene betalar och underkastar sig både i sängen och vardagen. Kan det finnas en risk att det är ett självskadebeteende hos den undergivne? Kan det vara så att man "göder" en sida hos en människa som kanske är destruktiv? osv..

Han har inte testat det innan säger han men har mycket erfarenhet av dominans/underkastelse i sängen, och tror att han skulle tycka mycket om det.
Så han är ute efter någon sorts TPE-liknande historia? Ja men alltså, prova lite. Det går ju att sluta. Jag vet inte hur du funkar, men jag måste prova innan jag vet. Det har visat sig att jag går igång på en del saker som jag aldrig hade kunnat föreställa mig om jag inte hade upplevt det.

Så kan det nog bli!

Är ändå nyfiken på den moraliska aspekten i det, med två samtyckande vuxna som går gång sexuellt på att den ene betalar och underkastar sig både i sängen och vardagen. Kan det finnas en risk att det är ett självskadebeteende hos den undergivne? Kan det vara så att man "göder" en sida hos en människa som kanske är destruktiv? osv..
Prata prata prata. Det är enda sättet att få reda på det. Det förekommer självskadebeteenden inom BDSM-världen, men de flesta är helt normala människor med en lite ovanligare sexuell läggning.

Så kan det nog bli!

Om båda går igång på det sexuellt ser jag nog inget problem (inom rimliga ekonomiska gränser, det är nog inte många som går igång på kronofogden och skuldsanering)

Får man fråga vad du resp han har för musiksmak? Det är lite intressant då jag är sådan som tycker det är jätteviktigt :D
Haha hen gillade typ Guns n’ roses, och sen Green Day och Rage against the machine (som jag lyssnade på mycket som tonåring och fortfarande gillar). Jag lyssnar för närvarande mest på Paul Simons senare platta Stanger to Stranger (och blir helt förundrad över att man kan göra sådan musik när man är över 70 år :love:), Amanda Bergman/Amason och av och till lite Massive Attack (vilka hen sa att hen gillade).

Haha hen gillade typ Guns n’ roses, och sen Green Day och Rage against the machine (som jag lyssnade på mycket som tonåring och fortfarande gillar). Jag lyssnar för närvarande mest på Paul Simons senare platta Stanger to Stranger (och blir helt förundrad över att man kan göra sådan musik när man är över 70 år :love:), Amanda Bergman/Amason och av och till lite Massive Attack (vilka hen sa att hen gillade).

Hos mig hade det inte varit illa nog för en diss :D

Jag är extremt känslig för ljud generellt, och dålig (i mina öron) musik framkallar kväljningar :o

Så kan det nog bli!

Som extremt undergiven, med ett tidigare sexuellt drivet självskadebeteende, är min åsikt och erfarenhet att en bra och bettig dom ser, känner och uppfattar om undergivenheten kommer från kinken eller från självskadebeteendet och säger stopp om hen inte är säker på att det bara är lust sm driver sessionen.

Nu skulle jag iofs inte kunna leva i ett 24/7-förhållande för det lockar inte mig alls men min utgångspunkt här är som alltid kommunikation. Prata prata prata och prata om precis ALLT. Flera gånger och ur alla möjliga och omöjliga perspektiv.

Fast jag tycker att @ptr har en poäng om beroende.
Jag tror att risken för destruktiva relationer och beroenden faktiskt är något mindre inom BDSM-världen just pga att dialogen lyfts fram så himla mycket. Ingen vettig människa tar lättvindigt på att lämna över så mycket kontroll till någon annan, och görs det medvetet så är det nog med väldigt mycket eftertanke. Att folk är ekonomiskt beroende av sin partners i vaniljförhållanden är extremt vanligt. Folk tvekar ju ofta på om de kan skilja sig pga ekonomin. Så fast de egentligen vill avsluta relationen så stannar de kvar pga att de är ekonomiskt beroende av sin partner. DET tycker jag är betydligt knepigare.

Jag tror att risken för destruktiva relationer och beroenden faktiskt är något mindre inom BDSM-världen just pga att dialogen lyfts fram så himla mycket. Ingen vettig människa tar lättvindigt på att lämna över så mycket kontroll till någon annan, och görs det medvetet så är det nog med väldigt mycket eftertanke. Att folk är ekonomiskt beroende av sin partners i vaniljförhållanden är extremt vanligt. Folk tvekar ju ofta på om de kan skilja sig pga ekonomin. Så fast de egentligen vill avsluta relationen så stannar de kvar pga att de är ekonomiskt beroende av sin partner. DET tycker jag är betydligt knepigare.
Ja, så är det kanske. Fast här tolkade jag sammanhanget som en som var sugen på testa och föreslog det för en som aldrig hade prövat. Det kändes inte riktigt som de där medvetna överenskommelserna. För mig hade det verkat tryggare om åtminstone ena parten var bekant med arrangemanget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX