Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit tyst från mig ett tag, behövt fundera lite. Men jag sov ju som jag skrev över hos V tis-ons. Det kändes bra då, men har i efterhand kommit på att jag var nog ganska klängig... kombination av tycker om honom+singel utan kroppskontakt i 2 år antar jag. Så när vi skildes åt tänkte jag att nu andas vi (främst jag låter honom andas) och nu har vi inte hörts sen dess... men, han vet att jag är och hälsar på kompisar nu tills imorgon (åkte tors morse) och jag vet att han har mkt på jobbet just nu. Så jag tänker att har jag inte hört nåt mån kväll så skriver jag och så får jag väl se... hoppas han vill träffas igen, men försöker intala mig att han inte vill för o va beredd på det. Men kommer bli ledsen isf, hoppas ni vill trösta mig isf. Men ni får gärna hålla tummarna för motsatsen.
Kan det inte vara en efterhandskonstruktion att du kände dig klängig om det nu ändå kändes bra när ni sågs? Är så lätt att bli för själviakttagande i nytt och känsligt läge... Och hur det än är så är det ju inte du som agerat fel på något sätt, det är något i ert samspel som fått dig att känna så. Hoppas det känns bättre nästa gång! Inget konstigt att inte höras på några dar tycker jag, jag hörs inte frekvent med A heller, men vet hur det är, man blir lätt nervös i tystnaden.

Jag rider en gång i veckan, alla i gruppen har barn och knappt tid med ridlektionen typ.
Men ska kanske borde kolla Facebook! Vet inte riktigt vad jag ska leta efter för nåt, och inte heller hur jag hittar dessa grupper?
Vad gillar du mer än hästar och ridning?
Gillar du tex någon träningsform? Något kreativt? Någon typ av matlagning eller liknande? En i min bekantskapskrets gick matlagningskurs och fick där flera nya vänner och bekanta, en annan gick en kurs i hur man skriver sin egna bok och efter kursens slut fortsatte några att umgås eftersom de trivdes så bra ihop... Det finns lite allt möjligt. För att hitta facebookgrupper som passar in, sök efter aktivitet + stad. Tex "Löpning i Stockholm" eller vad som helst (jag vet inte om en grupp med exakt det namnet finns, men det skulle inte förvåna mig).

Vad gillar du mer än hästar och ridning?
Gillar du tex någon träningsform? Något kreativt? Någon typ av matlagning eller liknande? En i min bekantskapskrets gick matlagningskurs och fick där flera nya vänner och bekanta, en annan gick en kurs i hur man skriver sin egna bok och efter kursens slut fortsatte några att umgås eftersom de trivdes så bra ihop... Det finns lite allt möjligt. För att hitta facebookgrupper som passar in, sök efter aktivitet + stad. Tex "Löpning i Stockholm" eller vad som helst (jag vet inte om en grupp med exakt det namnet finns, men det skulle inte förvåna mig).
Träna på gym, ibland jogga. Men gör det gärna själv oftast. Har även problem med några leder så dagsform får ofta styra vad det blir för träning, vilket också bidrar till att jag gärna tränar själv.
Matlagning kanske skulle vara nåt, men är lite kräsen och skulle tycka det var jobbigt att vara besvärlig med att inte äta vissa saker.
Ja ni hör ju, bitter och ser bara problem:p
Mina största intresse just nu är typ träna och jobba övertid.
(Såg tråden också om vad som var bra i ens liv även om man var singel. Inte mycket alls för min del just nu insåg jag. Problem med mitt hem, problem med min hälsa, hälsoproblem i familjen, lite dålig ekonomi, vänner som aldrig hör av sig eller vill ses, inga husdjur att glädjas åt, tröttnat på mitt jobb men vet inte vad jag vill göra i stället och saknar motivation att söka nytt...)

Idag smäller det, om mindre än en timme åker jag till det där företaget. Kommer troligen känna mig nervös hela vägen dit och tills jag träffar de andra truckförarna. Tror dock det kommer kännas bättre efteråt.
Sen får vi se vart det tar vägen, ska bli skönt att få börja jobba igen på tisdag och skingra tankarna lite till. :)

Träna på gym, ibland jogga. Men gör det gärna själv oftast. Har även problem med några leder så dagsform får ofta styra vad det blir för träning, vilket också bidrar till att jag gärna tränar själv.
Matlagning kanske skulle vara nåt, men är lite kräsen och skulle tycka det var jobbigt att vara besvärlig med att inte äta vissa saker.
(Såg tråden också om vad som var bra i ens liv även om man var singel. Inte mycket alls för min del just nu insåg jag. Problem med mitt hem, problem med min hälsa, hälsoproblem i familjen, lite dålig ekonomi, vänner som aldrig hör av sig eller vill ses, inga husdjur att glädjas åt, tröttnat på mitt jobb men vet inte vad jag vill göra i stället och saknar motivation att söka nytt...)
Skaffa något husdjur? Enklare husdjur som kanin el marsvin och börja ställa ut?

Skulle du kunna bli medryttare? Det är nog lättare att få stallkompisar i ett privat stall där man rider ut tillsammans, står och babblar medan man mockar, etc... Jag har iaf fått mina bästa vänner i stallet. :)

Fast eftersom du kan skämta om det så verkar du ha en skön inställning ändå till det hela, trots allt! Bara det är ett stort plus. Det ÄR svårt att bara gå ut och fixa fler vänner. Jag är själv i en sån sits att mina nära vänner är i samboförhållanden och några av dem är väldigt "upptagna". Jag har andra bekanta via träning och annat, men inte som jag ringer för att dricka öl och snacka med en lördagkväll. Däremot tror jag iofs att det ibland skulle gå att bara ta det steget om man ville och tog sig för, det handlar ofta om ens egna mentala spärrar liksom..

Skaffa något husdjur? Enklare husdjur som kanin el marsvin och börja ställa ut?
Det enda husdjur jag egentligen kan tänka mig är en hund, men har ingen möjlighet till det då jag bor själv. Hunddagis är dyrt och jag har ingen som kan passa någon hund i närheten.
Och har nu bott utan hund så länge så jag faktiskt inte är säker på att jag vill ha hundhår överallt.

Det enda husdjur jag egentligen kan tänka mig är en hund, men har ingen möjlighet till det då jag bor själv. Hunddagis är dyrt och jag har ingen som kan passa någon hund i närheten.
Och har nu bott utan hund så länge så jag faktiskt inte är säker på att jag vill ha hundhår överallt.
Då kan det ju vara läge att fundera kring en kanin el marsvin :) De verkar ha jättekul i sina gemensamma aktiviteter.

Skulle du kunna bli medryttare? Det är nog lättare att få stallkompisar i ett privat stall där man rider ut tillsammans, står och babblar medan man mockar, etc... Jag har iaf fått mina bästa vänner i stallet. :)
Vill inte skaffa mig fler utgifter just nu. Och helt ärligt har mitt hästintresse svalnat lite, då jag ridit väldigt länge men fortfarande är så himla dålig:( Jag saknar verkligen helt talang och är rätt tråkigt att aldrig göra något framsteg.

Meningen med tråden är ju att utgå från sig själv. Inte hur andra har det.
Dvs, du har ett jobb och du kan träna. Det är inte alla som har eller kan det... :) .
Jobba och träna. Så ser ungefär mitt liv ut också ... . Men jag ser inget problem i det. Det är väl bra att du sköter om hälsan ? :) Försök se positivt i det lilla, även om det är svårt.

Vill inte skaffa mig fler utgifter just nu. Och helt ärligt har mitt hästintresse svalnat lite, då jag ridit väldigt länge men fortfarande är så himla dålig:( Jag saknar verkligen helt talang och är rätt tråkigt att aldrig göra något framsteg.
Jag tänkte en häst att rida ut på en gång i veckan typ, det borde gå att hitta någon som inte tar betalt (beroende på var du bor), och uteritter är ju mera kravlösa och fokuserade på att ha kul.

Jag är i samma sits och har svårt att komma till skott med någon aktivitet som skulle kunna vara social.

Det jag skrev i tråden om vad som var bra i ens liv, fick jag krysta fram för övervägande delen är negativ. Jag har inga vänner, ingen partner, ingen familj, har en depression, inga husdjur (på gott och ont), jagas av att försöka bli arbetsför, har troligen ett permanent funktionshinder och så vidare... Livet suger kort och gott.

Meningen med tråden är ju att utgå från sig själv. Inte hur andra har det.
Dvs, du har ett jobb och du kan träna. Det är inte alla som har eller kan det... :) .
Jobba och träna. Så ser ungefär mitt liv ut också ... . Men jag ser inget problem i det. Det är väl bra att du sköter om hälsan ? :) Försök se positivt i det lilla, även om det är svårt.
Jobbet vill jag mest bara kräkas på för tillfället.
Jag kan träna begränsat ja, inte alls som jag skulle önska.
Så rätt svårt att se nåt speciellt positivt med det. Visst, det kunde vara värre men det är liksom en rätt klen tröst:meh:

Jag tänkte en häst att rida ut på en gång i veckan typ, det borde gå att hitta någon som inte tar betalt (beroende på var du bor), och uteritter är ju mera kravlösa och fokuserade på att ha kul.
Bor i Malmö, så det är förmodligen inte så svårt för nån att hitta en bättre medryttare än mig, när det gäller gratis ridning:(
Dessutom så jag ständigt orolig för att nåt ska hända hästen när jag har hand om den eller göra nåt fel, så väldigt svårt att slappna av som medryttare. Har haft egna hästar för länge sen men att ta hand om nån annans guldklimp är liksom väldigt seriöst för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 104
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka